Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i76r32o76s36l57a70v 61Z50i10k52m12u91n20d 6178952817678

Klíčový problém Arrivy (a nejen jí) spočívá v tom, že na rozdíl od velkého vozu (kdysi služebního) ČD, do něhož se vejde několik desítek kol, se do malých motorových jednotek vejde pouze několik kol ...

V Německu "TO" řeší buď přestavbou souprav tak, že "vybourají" polovinu sedaček a místo nich je prostor pro kola, leč tato kapacitní redukce vyžaduje nasazení další soupravy. V Německu, kde mají těchto souprav nadbytek, žádný problém ... jede se dvojmo nebo trojmo, řízení je na více souprav řízených jedním strojvedoucím upraveno.

Podobně není zřejmé, zda Arriva akceptuje mezistátní jízdenky nebo v Česku i velmi oblíbenou jízdenku Interrail (v Německu, či jinde s tím není problém, ale co funguje bezvadně v zahraniční nemusí fungovat u nás).

0/0
5.6.2017 9:37

J80a92n 24H73o88r98a 6947481756

Mistr Sůra a jeho dotace, pořád dokola jako kolovrátek....

Tak ve světle jeho logiky jsem dnes ráno zadotoval pekaře a prodejce jeho výrobků a přečtením tohoto članku jsem zadotoval i mistrovu apanáž.

0/0
5.6.2017 8:45

V75í20t 14P85r76č73í22k 9648730964250

Arriva už nikdy! Přesvědčil jsem se na její lince Nitra - Praha, která je dlouhá asi 500 km a jezdí ji motorák, srovnatelný komfortem i rychlostí s regionovou. Když jsem tento vlak chytil v Uherském Brodě, byl jsem rád, že se dostanu přímým vlakem do Prahy. Ale přehodnotil jsem to, ještě než přišla průvodčí. Raději jsem v Olomouci přestoupil na jiný spoj, který je v Praze ještě o něco dřív a komfortem předčí tento motoráček o několik tříd.

+3/−1
5.6.2017 0:14

M55i17r60o39s11l87a16v 40Z89i92k33m50u20n92d 6298692487208

Motorovou jednotku 845 - původně 628 DB - neumím posoudit, nemám důvod s Arrivou jezdit.

Nicméně v Německu jich stále jezdí dost a tam patří k mým nejoblíbenějším vozidlům - zejména tichý řídící vůz, především pro pohodlné sedačky. Možná, že v rámci "modernizace" byly ty německé (v Německu existuje několik verzí, podle různého stupně modernizace a úprav) nahrazeny "něčím" lepším - ve skutečnosti ovšem horším ... , ale je TO NOVÉ ... ne vždy se modernizace povede, ale navenek TO působí dobře, zejména když český - ohlupovaný - zákazník nemá možnost porovnat původní (předchozí verzi).

0/0
5.6.2017 9:31

F37i56l10i26p 52H83e84r75c86í86k 9379932937615

Škoda, docela jsem se těšil. Snad Arriva nachystá jiné trasy. Jejich vlaky jsou příjemné.

0/−2
4.6.2017 12:25

K87a31r37e78l 14M17o43k97r15y70k 3976648823

a můžete upřesnit v čem jsou příjemné ?

arriva má vlaky na krátké lokální vzdálenosti rozhodně ne na dálkové trasy!

+2/−1
4.6.2017 15:59

R89o44m47a65n 46P65o64l57á54č40e70k 5416729515

To se nedozvíte ;-D

Filip je nadšený ze všeho co je Regiojet a nebo německé;-D

+1/0
4.6.2017 16:28

V73i92k21t78o12r 71N95á71r15o84ž85n70ý 3429492398

Arriva v železnici je pro mne velká neznámá. Působí na mna hodně chaosovým dojmem.Mám pocit,že její čeští manažeři nevědí co chtějí. Kolik linek a vlaků už jezdili, aby je posléze zrušili... Přece věděli dopředu,že od státu nic nedostanou a že budou muset jezdit proti dotovaným vlakům. Proč je to tedy překvapuje ?

Já jsem Arrivu chápal jako silnou firmu,která se vrhá záměrně do ztrátového byznysu jenom proto,aby získala nějaké zkušenosti,reputaci , které by využila v době,až se ve velkém budou vypisovat výběrová řízení na provoz dotovaných vlaků..

+1/−1
4.6.2017 8:42

R90a26d36e17k 46J28a39n31a32t79a 9485636904552

Vždyť jste si na otázky položené v prvním odstavci sám odpověděl v odstavci druhém.

0/0
4.6.2017 18:35

J57a84n 14J20e94m63e95l43k74a 1355590

Pro cestujícího je to dobře Ariva jezdí. Jezdí tam více spojů. DB 628 je docela pohodlný stroj, na tenhle tankodrom ideální, nemusí se přepřahat. Výhoda open access vlaku, že nutí zlepšovat služby. Přitahuje nové cestující. Ariva se tady musí snažit, aby přitáhla cestující (občerstvení atd). Ne jako když vyhraje jeden pseudosoutěž a na 15 let, má monopol a ještě si určuje cenu.

Zimolův výherce nebude jezdit pohodlnou db 628, ale sprinterem s 65 místy. Menší než jeden vůz ČD - 90 míst. A hlavně, že v požadavcích měla být klimatizace (což třeba 628 nemá). Ale v sezóně se bude část cestujících drkotat přidanou neklimatizovanou regionovou. 2 hodiny. A ještě si troufám tvrdit, že část ve stoje. Sprinter+regionova - ani to kapacitně v sezóně nebude stačit si myslím.

Čím tam jezdí dnes dráhy na osobních vlacích? 4ř vozové soupravy - 2 * vůz 842 (pneumatický podvozek), 2 přípojné vozy(po 90 místech). Tedy 340 míst.

K tomu ČD prý nádraží opouští, např. Krumlov, vybavení se prý bude likvidovat. Takže žádné čekárny, prodeje lístků na nádražích, žádné úschovny, žádný ČD bike. Funkční systém prodeje lístků, ne jako krajské srandy na tabletech.

K tomu jestli se budou za hubičku rozprodávat, šrotovat vlaky/lokomotivy.. Pak to už nikdo za 15 let nevrátí. Stejně jako v Británii..

+4/−2
4.6.2017 8:24

F97r14a72n15t25i16š73e47k 31M46a93t51ě12j51č29e93k 7533572873551

Němci se domnívají, že do kolonie stačí vlaky vyrobené více než před třiceti lety!

+1/0
3.6.2017 23:42

J24a20n 67L93a88k31o73m97ý 7731135405284

ČD se to domnívají taky - klasické rychlíky typu Brno - Jeseník či Praha - Ústí - Cheb a podobně jsou toho zářným příkladem

+11/−2
3.6.2017 23:55

M31a44r40t12i32n 56H83a57n12z68a49l 8538169659195

Ano i ne. Za bolše se tady na vozový park absolutně bodalo (dělníkovi stačí koženka a inteligence je stejně zavřená v lágru), takže porevoluční ČSD, alias ČD zdědily ohromný dluh v podobě vozového parku ze sedmdesátek. A protože každý správný čecháček by měl nejradši švýcarskou kvalitu za indické ceny, na nové vozy se nevydělá snadno, takže cesta k vyházení těchto šuplíků je prostě dlouhá a hlavně drahá, protože cena za 1 (JEDEN!!) vůz pro dálkovou dopravu atakuje 80 mil. Kč...

0/−1
4.6.2017 8:14

J66i47ř75í 50K29o63c67u64r19e81k 6975164515128

Před 30 lety? 1987. Tak fajn. 17 jednotek řady 560, 43 jednotek řady 460. Motoráky řady 814 - 244 kusů, Regionova tam patří taky. Cca 800 vagonů řady B. Motoráky řady 854, všechny.

Dieslové lokomotivy všechny, elektrické lokomotivy řady 151 a 152 všechny.

+1/0
4.6.2017 15:39
Foto

J43a29n 98V12a63l48a78l93í44k 6456519870476

I ve Švýcarsku platí dopravu nebo si myslíte že nikoliv?

Na financování veřejné dopravy v roce 2008 byl podíl federace, kantonů a obcí ve výši 5,088 mld. franků.

+10/0
3.6.2017 21:28

R12o18m54a57n 37P50o54l33á78č19e45k 5756189485

To je základní problém zdejší diskuze, kde dodnes část nepochopila rozdíl mezi dotací a objednávkou služby, kterou musí někdo zaplatit:-)

+12/0
3.6.2017 21:37

R45o33m60a30n 23P64o58l98á15č11e73k 5216309725

Arriva je největší odpad co v dopravě existuje... At už vlaky, tak autobusy...

Navíc kolik že dostali DB v loni od německého státu injekci, aby neměly problém? 1 mld EUR?

+7/−2
3.6.2017 21:22

J24i58ř37í 47J20o19z20a 3378673370731

Arriva spada pod koncern Deutsche Bahn. Zacalo to jidlem (jina kvalita jidla na Zapade nez u nas pri srovnani stejneho produktu) a pokracuje to vlaky... kdy to skonci? To opravdu porad budeme odkladistem pro Zapad?

+5/−2
3.6.2017 20:31

R36a41d66e66k 20J59a65n39a86t58a 9805796864512

Dokud nebudou lidé ochotni platit 4x vyšší jízdné, tak ano.

+5/0
3.6.2017 21:13

R82o46m38a95n 33P83o23l91á26č85e68k 5106359485

Jak píše Radek... Je to všechno se vším... Siemens prodává Railjet za stejnou cenu ČD, DB a nebo OBB...

Taky si za český průměrný plat koupíte průměrné auto za 24 měsíců, ale němec si ho z průměru koupí za rok... (Hodně zjednodušený příklad).

+1/0
3.6.2017 21:26

F50i21l71i95p 29H62e55r53c97í43k 9759232247405

A proč by DB tady nemohla něco provozovat ? Arriva má dobré vlaky i autobusy.

+1/0
4.6.2017 12:26

R50a85d71e75k 89Š19i24m84e35k 3243753207875

To je fakt, že dotace jsou mrháním peněz daňových poplatníků, nicméně na západ od našich hranic se občas stále domnívají, že nám sem stále mohou poslat cokoliv...

+3/−1
3.6.2017 20:21

L67i40b41o28r 69J48a93n42e66č94e34k 4355875185171

Dotovat to, co je schopne se uzivit samo je zlodejina a mrhani penez, za ktere by nekdo mel jit sedet.

+3/−10
3.6.2017 19:55

R33a23d65e82k 97J50a25n35a75t53a 9245986344742

Jenže to není tento případ.

a) Arriva to taky dotuje, stojí za ní silné (státní) Deutsche Bahn

b) plánovaný spoj Praha-Šumava byl kvalitou horší, než spoj ČD, tj. jiná služba

+7/−2
3.6.2017 20:05

K10a82r38e87l 31M36o83k59r49y42k 3566298163

tak tímto motoráčkem,který má jedno wc,až na pár míst v přední části minimální rozteč mezi sedadly,žádná vyšší třída jsem jel ze zvědavosti z Budějovic do Krumlova a stačilo i na tuto vzdálenost nepohodlné nechápu jak tím může někdo jezdit až na Slovensko ?!

+14/−2
3.6.2017 18:47

F24r96a63n68t66i94š57e12k 37V72a59n83ě22k 1237264417937

Já jo. Prostě značná většina lidí jde po ceně, i kdyby jeli na dřevěných pryčnách a pokud k tomu dostanou ještě něco "zdarma", tak jsou v ráji.:-)

+2/−1
3.6.2017 18:49

J94i47ř21í 14K77o72c96u51r37e67k 6735764935598

A šotouši jsou ochotní si připlácet za 70 roků starou dřevěnou lavici v motoráku řady 831.

0/0
4.6.2017 15:41

R67a10d85i56m 67Š79o94l21c 1715605255264

A proč se nenapíše rovnou, že Arriva je součástí také státního molochu DB. Tak buďme trochu vlastenci, ne? ;-)

+5/−5
3.6.2017 18:47

L70u24c71i89a42n 87P22a38p38a77z55i18a72n 5684947941895

To snad tušili od samého počátku, že národní dopravce je náš favorit, nikoli staré vysloužilé vagony z Německa. Arrivu nechceme.

+6/−7
3.6.2017 18:29

L11i97b44o36r 85J12a25n41e27č15e69k 4435795315491

Nevim jakeho naroda jste prislusnikem, ale v CR jsou CD hlavni darmozrout.

+4/−9
3.6.2017 19:57

L89u16k82á64š 62S25e39d44l98á47č50e94k 1403907617770

Arriva s vlaky z osmdesátých let nemůže v ČR konkurovat. Lidé jsou zvyklí na moderní soupravy.

+12/−4
3.6.2017 18:22

R77a96d75e44k 73J22a10n38a95t66a 9295986184902

Ano, pokud mám srovnat tuto jednotku 845 (bez klimatizace, diesel pod dráty) a soupravu, co v podobném čase na této trase nasazují ČD (modernizované vozy Bdpee), tak ČD vedou. A to i nabízenou kapacitou vlaku.

+6/0
3.6.2017 18:47

L87i48b70o71r 53J19a53n65e59č90e62k 4575495955941

Lide jsou zvykli na moderni soupravy jezdici v zahranici. Navic nejde o konkurenci, kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani.

+1/−3
3.6.2017 19:59

I50v47a62n 30H38o34l68a66s 5307207938497

> kdyz CD nejsou schopeny vydelat na naklady a jsou placeny z dani

Zatímco jiní dopravci v Evropě jsou nejen na lukrativních tratích, ale prakticky všude schopni na náklady vydělat a z "daní" placení nejsou, že??

+1/0
4.6.2017 23:42

F63r65a53n34t51i95š37e75k 95V84a86n35ě12k 1857254487367

Na té trasy byly všechny spoje objednané krajem či státem, byť ne přímé spojení. Ale přímý vlak jel z Prahy až do Českého Krumlova a už od prosince, takže to Arriva dobře věděla. A kolik procent cestujících jelo s nimi až z Prahy až do Nové Pece. Spíše jen prostě nevyšel byznys plán a to je vše. Navíc u spojů, které jsou objednané státem je jistota, že pojedou na základě objednávky a ne, že se ze dne na den soukromá společnost rozhodne, že nepojede.

+4/−3
3.6.2017 18:15

J48o77s70e61f 75H74o37n94e39š 7511692760543

Kritizovat,že nevyšel byznys plan je laciné.Na začátku roku začal na Lipno jezdit Jančura i LEO,kterí odčerpali potencialní cestující

0/0
3.6.2017 19:25

L30u18k87á64š 29Š23m62a62h86e61l 2637184692484

Není Lipno (nad Vltavou + Frymburk) jako Lipno (Nová Pec, Horná Planá, Černá v Pošumaví).

0/0
5.6.2017 13:10

J60o47s81e11f 85H89o94n68e44š 7281212670353

Jenom na okraj-LEO a Jančura obsluhuje usek Lipno-Černá-Krumlov

+1/0
5.6.2017 19:06

J12a63n 73L51a17k67o17m30ý 7671215485324

A přitom by mohli zatím za svoje vlítnout na Liberec jak plánují ČD a pak doufat, že by jim to kraj (MD) dosypával

0/0
3.6.2017 17:35

J37i86r71k39a 18N32o10v38á91k 6362195485559

jezdit vlakem do liberce (z prahy) je skutečně jen pro ty nejskalnější fandy. nevím zda jich je tolik, aby zaplnili vlak.

+1/−1
3.6.2017 17:41
Foto

J10a42n 35V18a49l61a61l64í49k 6206559280536

pro kritiky Čd jak by jste chtěli zajistit dopravní obslužnost na nějaké trati kde jezdí ČD a má tam třeba cca 26 spojů jedním směrem, myslíte si že by to nahradil hned nějaký soukomník a měl by dostatečnou kapacitu vlaků nebo by se zhoršila dopravní obslužnost a jezdilo by vlaků méně?

+2/−2
3.6.2017 17:31

O42n50d58ř98e38j 19N94o38v55á81k 9727674169359

Jak víte, že by neměl?

Mimochodem - pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?

Prvních pár dnů to byl šok, pak se vzpamatovali - hlavně autobusáci (a kamioňáci) masivně posílili všechny spoje ....

Po týdnu odboráři ČD tu stávku raději sami ukončili, aby se neprovalilo naplno, že bez ČD tento stát dokáže žít .....

+9/−4
3.6.2017 17:36
Foto

J84a58n 86V56a63l41a26l97í28k 6546679130706

když by ČD měli stávkovat celorepublikově tak tak to autobusáci nedají a zkolabuje dopravní obslužnost... a jen tak mimochodem kdo posílil na vánoce spoje na Ostravu když Jančura ubral vágony aby mohl jezdit do Brna? Jančura se prostě na ty lidi vykašlal neb nato neměl kapacitu ale cpal se jinam že...

+6/−2
3.6.2017 18:18

R38a76d19e42k 39J88a58n33a71t28a 9965966634652

"pamatujete, jak před lety ČD stávkovala?"

----------

To ale bylo hodně hodně dávno, nemyslíte? Myslím, že 1997, takže před 20 lety. Od té doby ČD nestávkovaly (stávka v roce 2011 byla pouze jeden den a nebyla to stávka jen ČD, ale spousty dalších dopravců včetně Pražské a nrněnské MHD ..).

+3/−1
3.6.2017 18:35
Foto

J81a42n 36V98a32l89a74l14í11k 6186939560106

Stávka řidičů autobusů výrazně zasáhne čtyři kraje. České dráhy posílí vlaky

0/0
3.6.2017 19:12

L97i74b47o86r 69J60a10n61e98č65e32k 4485955865371

On by tam dokazal jezdit leckdo ale musel by mit dotace jako CD.:-(

+2/−2
3.6.2017 20:01

J87i94r30k73a 30N14o26v75á37k 6792635125629

popravdě tu arrivu nechápu. když v tomto případě naříká, že nelze konkurovat, protože předtím jede vlak čd placený krajem, tak jak potom může konkurovat na lince praha-benešov, kde ostatní linky jezdí v rámci integrovaného systému (S9), tedy přes 90% cestujících jezdí na opencard, kterážto ovšem u arrivy neplatí a je nutné zakoupit jízdenku. když ten vlak vidím ve vršovicích, tak je v něm odhadem tak do 10 lidí.

tak jak se jim to může vyplatit ? nebo že by na téhle trati prodělek nevadil ?

+5/−1
3.6.2017 17:29

R43a29d18e44k 64J51a71n62a20t28a 9455966964422

Prodělek jim nevadí nikde, s tím počítají, protože jde o reference - oni se chtějí zapojit do soutěží, až teda nějaké budou.

A že zrušili (resp. vůbec nezavedli) tento vlak Praha-Šumava? Holt by prodělával asi o něco více, než ten u Prahy, protože trpí sezónností.

+1/0
3.6.2017 19:35
Foto

J43a45n 48V70a43l93a53l40í79k 6136769800716

p.Ondřeji Nováku proč tedy u soukromých dopravců autobusů kteří dostávají platbu za objednanou službu se nemluví o dotacích tak jako u ČD... u autobusu vám to nevadí tak jako vám to vadí u ČD?

Kraje ročně zaplatí autobusovým dopravcům přes pět miliard korun za to, že pro ně zajišťují dopravu na ztrátových regionálních linkách.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/kraje-autobusy-doprava-smlouvy-bez-souteze-fzq-/eko-doprava.aspx?c=A170529_202603_eko-doprava_ale

+5/−1
3.6.2017 17:23

J27i20r45k33a 35N41o90v26á44k 6242605845849

tady nejde o dotace na provozování linek, tam bych bral, že jde o platbu za službu, ale o dotace na pořízení nových vozidel.

0/0
3.6.2017 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.