Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express nehodou přišel o pětinu spojů, výpadek chtějí nahradit ČD

Z jízdního řádu společnosti Leo Express mizí po pondělní nehodě v Přerově na neurčito dva páry spojů každým směrem mezi Prahou a Bohumínem. Na problém soukromého dopravce reagují České dráhy, které oznámily posílení některých vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i72r81o66s24l55a32v 76Z59i86k95m14u54n16d 6768722647778

Místo posilování vlaků by bylo jednodušší poslat v plánované trase posunuté teoreticky o 1 minutu později samostatnou soupravu 471 ...

+1/−1
8.6.2017 7:55

P70e79t20r 41Š27e10d42i67v52ý 8496352146281

Leo

0/0
7.6.2017 7:10

A71l50a60n 92Ř29e26p87k97a 4985526

To už nemají s ČD dobré vztahy jako dřív, nebo jen nechtějí platit za zálohu? Vím že zpočátku si od ČD pár vozů pronajali když měli o jednotku méně.. Nevím teď zda to byl samostatný vlak, nebo přidané vozy k ČD vlaku, ale to je fuk.

0/0
6.6.2017 7:26

V32l95a49d77i23m78í55r 31F25i41b84i45g16e80r 5894551811334

Jo soukromníci by rádi nahradili ČD, ale jakmile je problém nemají zálohu a spoje bez náhrady zruší. Zákazníci nechť si poradí sami. A až bude opraveno ať se vrátí a zanevřou na ty zlé České dráhy které jim ničí byznys, ale pro takové případy mají zálohy.

Obávám se že kdyby jim souprava klekla v půli cesty lidi vysadí a nechají je tam. To u ČD ať jsou jakékoli nehrozí, mají nasmlouvané autobusy a cestující vždy dovezou, buď na nejbližší nádraží odkud lze pokračovat, nebo přimo do cíle.

+31/0
5.6.2017 19:13

J56i12ř82í 51K55o67c34u62r93e22k 6565554755798

Mno a to je důvod je na výběrovky nepustit? Aby si tu zálohu udělat nemohli?

+2/0
5.6.2017 21:42

M70i36c87h45a76l 32M28a87l96ý 5272194729433

Komiku, CD si zalohy postavily za nase sane, za statem garantovane uvery a z prachu za vykony bez vyberek. To by dokazal asi kazdy...

+2/−9
5.6.2017 22:21

M35i43r79o13s72l44a63v 50Z95i69k80m50u80n53d 6608842427738

Provozní zálohu mají zejména v zemi železnici zaslíbené = Švýcarsko. Tam mají "desítky" provozních záloh okamžitě připravených k vyjetí, takže při větším zpoždění vlaku ze zahraničí se vystavuje záložní souprava = jakákoli, kde je vůz I. třídy. Takže na EC vlaku jede příměstská jednotka. Cestujícím je TO jedno, protože jejich vlak jede "VČAS" ... A nikdo se ve Švýcarsku nestěžuje, že někdo si za peníze "daňových poplatníků" pořídil zálohy ... Ono TO v tom Švýcarsku funguje podobně jako v Česku - stát (konfederace) nebo kantony (obdoba českých krajů) si vlaky objednávají u dopravců ... Na rozdíl od úsporných objednávek na dvou nebo vícehodinový interval se tam jezdí nejdéle v hodinovém intervalu, ale na většině tras je interval 30 minut a kvůli zájmu cestujících se zkracuje na 15 minut. Aby to bylo možné, tak se modernizuje infrastruktura budováním druhých kolejí ...

+3/0
8.6.2017 8:01
Foto

M68i65c14h73a79l 91N53a78j58m14a67n 7159643426820

Ano, proto je nejlepší soukromníky (generují zisk a platí daně) zlikvidovat a naopak podporovat České dráhy (generují ztrátu a a jsou provozovány z našich daní).

Nezdá se Vám to trochu divné?

+1/−11
5.6.2017 22:44

M34a97r29t23i19n 83K21o21ž38í74n 1655176931940

Který železniční dopravce u nás generuje zisk?

+4/0
5.6.2017 23:17
Foto

J78a67n 13V63a53l49a16l38í60k 6636869580936

a soukromníci za naše daně nejezdí?? jen na trati praha - ostrava dostávají víc než když tam jezdili čd na objednávku...

+13/0
6.6.2017 6:45

J84a58n 82N90o15v47á67k 7565544408707

ale přepraví více lidí než jezdívalo!

+2/−5
6.6.2017 10:14

S89t57a53n75i98s23l84a58v 82H79e46r63m50a21n 9927759943473

Pamatuji si jak před 2 roky LE měl nehodu v Jistebniku na žel. přejezdu s nakl. autem Avia. ČD tenkrat vypomohly LE přidanim vozu pro jejich cestujici a LE personal protože jezdili par minut po sobě. A však když opravili jednotku dali ji do provozu tak v ČT Novotny s Jančurou nenechali na ČD nit suchou. Pani dopravci. Co k tomu napiše pan Sura?

+15/0
5.6.2017 19:12

V65o36j60t88ě36c62h 55G83r60o68s36s 9489334375426

Opravte si v článku ty časy zrušených spojů. Nějak vám nesedí s tím, co píše Leo Express.

A věta "ČD přidají ke svým pravidelným vozům další vozy" to je taky perla.

+2/0
5.6.2017 18:16

L40u62k91á62š 62S61e49d11l98á20č14e22k 1283497937540

"firma účtuje storno poplatek za tyto zrušené jízdenky";-D Ty jo, tak to je síla;-D

+16/0
5.6.2017 18:10

K91a60r16e74l 44T71o11u30š90k29a 1246616260

Jizdenku jsem mel koupenou, vystornoval na LEO koruny a koupil jinou bez poplatku. Ale mate pravdu, ze storno s vracenim na kartu=poplatek

0/0
5.6.2017 18:57

R32o44m55a18n 31P19o57l10á22č41e85k 5256349615

Byla by slušnost to lidem vrátit bez poplatku i na kartu, když to je jejich chyba..

+2/0
5.6.2017 19:33

R77a31d49e37k 44J66a23n44a86t27a 9615976684612

Slušnost by byla i nabídnout přerezervaci jízdenky na kterýkoliv jiný spoj zdarma. Za vrácené peníze so totiž často novou jízdenku už koupit nemůžete, protože ceny se zaplněním spoje rostou.

+1/0
5.6.2017 20:00

M70a71r43t46i86n 84R75u75z57i13c95k39a 1452538796287

Pritom vse dnes lze v pohode resit zabezpecovacim systemem...

+1/−3
5.6.2017 17:54

J30i59ř19í 19K32o97c50u91r79e94k 6125864565388

Tak s tím běžte na SŽDC. Dostanete paletu dokumentace a předpisů, proč to nejde. Pak půjdete na MD a tam dostanete druhou, jelikož se ještě nedohodli, zda a v jaké výši budou zástavbu ETCS požadovat. :-/

+2/0
5.6.2017 21:53

J56a33n 50P95y39t49e97l49a 5370496848

Na tuhle situaci prosím pamatujte pokaždé, když Radim nebo Leoš prohlásí, že "bude jezdit bez dotací". Nejsou to totiž dotace, ale platba za objednanou službu. Když se objednávka zruší, vlak pojede kdykoli se to soukromníkovi vyplatí. Soukromník totiž nejezdí aby přepravoval lidi, ale za účelem zisku. Ty koleje jsme tam ale postavili kvůli tomu, aby se obyčejný člověk mohl dostat za rozumnou dobu z Ostravy do Prahy a obyčejného člověka fakt nezajímá, jestli to Leošovi nebo Radimovi zrovna vydělá a jestli mu zrovna nefunguje jeden vagon nebo jedna souprava ;-€;-€ viz. http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-na-vanoce-jsou-temer-vyprodane-dsd-/eko-doprava.aspx?c=A161220_093542_eko-doprava_suj

+17/−14
5.6.2017 17:25

T11o73m45á40š 14L31u69d64v67í96k 1120877584382

A kdo by platil dotace kdyby zlé firmy nebo zlý soukromník negeneroval zisk?

+5/−2
5.6.2017 17:31

P71e30t50r 65V91o82ž88e29n29í56l72e88k 1488240395

člověk platí daně z příjmu/ DPH aj. bez přece ohledu na zisk...

0/0
6.6.2017 14:51

T30o79m31á69š 34K30r34a15i60n75a 7724420324878

A kdo tady generuje zisk, potažmo platí daně?!

Leo Expres a.s., údaje z volně přístupných účetních uzávěrek, daň z příjmů:

2012 = 0 Kč

2013 = 0 Kč

2014 = 0 Kč

2015 = - 78.000 Kč

2016 = účetní uzávěrka ještě neuveřejněna, ztráta 110,8 mil. Kč = daň 0 Kč

...tak vážený pane, (pominu-li daně, které odvádějí zaměstnanci, cestující a banky u nichž mají úvěry a účty ap.) tato hodná firma neodvádí do rozpočtu ani korunu.

0/0
13.6.2017 20:22

J41i53r44k90a 67N66o28v57á82k 6452665955819

Za prvé - za účelem zisku jezdí naprosto všichni. Kdyby to ČD nedělali, tak jako akciovka porušují zákon. To by museli být neziskovka.

Za druhé - když je řeč o dotacích, tak se tím myslí dotace na pořízení vozidel, nikoliv na provoz, protože tam, jak sám píšete nejde o dotace.

A za třetí - obyčejnému člověku jde především o cenu a tam se tihle dva malí dopravci způsobili velké pozitivní změny.

+3/−7
5.6.2017 17:32

K53a87r67e24l 82Ř54e35h47á26č80e28k 9342170461252

Změny ale způsobily právě tím, že například nemají záložní soupravy. Ono odstavená souprava za čtvrt miliardy stojí dost peněz. Po ČD by tu každý chtěl, aby jezdily za ceny jako soukromé společnosti, ale dotoho aby měli založní soupravy, vykrývali přepravní špičky atd. Na tohle soukromí dopravci kašlou, ale pak logicky mohou být levnější.

+9/−1
5.6.2017 17:52

R88a88d28e49k 66J40a87n13a37t96a 9805576204712

Jenže u objednaných spojů je velký rozdíl. Firma, tím že uzavře smlouvu, se zavazuje ten spoj vypravit - v zadeném čase a kapacitě, po celý rok, resp. klidně 15 let. Kdežto u komerčního vlaku se jeho provozovatel může ze dne na den rozhodnout ho zrušit nebo vypravit o 2h později.

+6/0
5.6.2017 17:53

M95a85r13t37i48n 80R26u92z60i89c87k96a 1502248726257

Ano, az na ty 2h pozdeji, to nejde, musi pozadat o prideleni kapacity v uvedenem case SZDC... nemuze jen tak vyjet na trat v jinem case...

+1/0
5.6.2017 18:08

J66a59n 29P13y67t92e26l26a 5390506658

1) Akciovka porušuje zákon když netvoří zisk?

2) Můj bod rozporuje vyjádření pana Jančury a spol.

3) Samozřejmě je pravda, že obyčejnému člověku jde o cenu. Správnému regulátorovi zase jde o to, aby cena byla udržitelná, což je na trati Praha-Ostrava na hraně. V dopravě jde ale ještě o něco jiného - až budete potřebovat odjet třeba v neděli na 12 večer z Ostravy do Prahy, bude se vám vlak objednaný Ministerstvem dopravy obsazený třeba z 15 % hodit. A jízdenka by vás s Inkartou vyšla i bez akční nebo včasné jízdenky max. na 363 Kč dle kilometrického ceníku.

+2/0
5.6.2017 18:12

L84i39b27o11r 95Z24a74v29ř94e25l 8959676651972

Změny ano, ale rozhodně NE pozitivní!!

0/0
8.6.2017 9:58

T95o38m38á61š 69L89u72d40v22í40k 1300387174142

Z diskuze je vidět že ČD má přezaměstnáno.

+7/−22
5.6.2017 17:22
Foto

D13a68v85i97d 97K24o41p63a43l 5873902814749

Slušná paranoia ;)

+12/0
5.6.2017 18:29

V94o76j10t70ě90c62h 14H70a64n87á63k 8695591921534

Na nábřeží asi jo :D ale dole jsou minusovy stavy :/

+2/0
6.6.2017 4:30

M27i85r80o67s16l70a26v 35G38r96o69s51s66m42a93n49n 8702869254

Zatímco Vy zde pilně pracujete.

+1/0
6.6.2017 7:20

V77a62l21o69u39c74h 13Z42d47e80n31ě38k 2477315867461

Předpokádám,že kdyby se podobná nehoda stala ČD tak by vlak druhý den jel podle JŘ.LE JEZDÍ BEZ JAKÉKOLIV REZERVY!!!Napíše že odříká spoje a má to vychytaný.... .

+18/0
5.6.2017 17:16

K56a17r32e75l 14Ř77e51h70á72č30e21k 9472380691482

Však po nehodě ve Studénce další den Pendolina jezdila bez omezení, pouze některé spoje byly nahrazeny jinými soupravami, ale žádné zrušené spoje.

+10/0
5.6.2017 17:53

P92a81v44e24l 90Ř15a26p50e92k 7132376779535

Moc velká rána to asi nebyla, když ten betonový blok zůstal na místě, přestože váží tak půl procenta hmotnosti soupravy.

0/0
5.6.2017 17:14

J17a67n 31V30a78l95o47u41c47h 6202207988200

Trochu přidejte, Stadler má 150t, se 100 lidmi a bagáží 160t. Nějakých 8 kubíků betonu nad zemí může mít tak 40t + bytelně ukotvené základy...

Teď se jen v LE můžou modlit, aby se nehnul rám a uložení podvozků (viz pohledově lehce bourané čelo 14T, ale kvůli hnutému uložení podvozků byl vůz odepsán: http://zpravy.idnes.cz/odhad-skody-po-nehode-tramvaji-stoupl-na-20-milionu-fsc-/krimi.aspx?c=A110920_112554_krimi_wlk )

+1/0
6.6.2017 5:07
Foto

B50r96o18n62i65s13l77a42v 38G55a13b16r95y40š 2402669391

Ono je to docela vtipné. Pětina spojů nebude vypravena, což je celkem dost. A pak se dočteme, že nehodu měla jedna jediná souprava. ;-D

Za těch 4,5 roku, co jezdí, si mohl vytvořit nějakou rezervu, nebo ne?

+24/0
5.6.2017 17:10

A72d75a10m 96H63r14n97č90i67ř42í32k 1177551701338

To je nevýhoda elektrických jednotek. Rozšířit takřka nejdou, i když to LE řeší, protože každý raději prodá další jednotku - reakce na vyprodání nemůže být žádná. Při nehodě je vyřazena celá, i když 4/5 jsou provozu schopné. V tomto na mírně nahoru RJ. A samozřejmě ČD s obrovským parkem

+1/0
5.6.2017 17:55

F25r79a63n29t42i39š47e33k 10M21a78t22ě28j23č82e64k 7163742173471

A jak to víš, že po takovém nárazu jsou provozu schopné?

0/0
5.6.2017 19:45

A44d98a23m 86H91r19n71č96i69ř54í35k 1817831781908

Je to hypotetická situace ... i kdyby byla funkční jen 1/5 tak prostě musí stát...

0/0
5.6.2017 20:03

V25l75a21d33i10m35í51r 98F85i84b91i79g76e84r 5774261421484

Jezdí pod náklady. Nevydělají ani aby ty soupravy splatili. Je to sotva na placené úroků. Z toho se záloha vytváří špatně. Ale v byznys plánu by s takovými situacemi měli počítat, jestli to myslí vážně. Jednou měli 2 nehody po sobě a museli rušit skoro polovinu spojů.

+4/0
5.6.2017 19:17

J33a88n 25N66o76v36á33k 7675494628547

Mít jednu záložní soupravu za sto milionů která nejezdí a tudíž nevydělává si může dovolit jen hodně dotovaný dopravce jako jsou české dráhy.

+1/−1
6.6.2017 10:13
Foto

B85r95o37n48i32s66l87a93v 50G17a22b91r98y37š 2122989381

Za to je ekonomické jezdit na krev se vším, co mám, že? Je vidět, že cestující jsou těmto rádoby kvalitním dopravcům naprosto ukradení.

+3/0
6.6.2017 10:20

J93a21n 91N38o92v42á60k 7895744588987

Pokud někdo jezdí na vlastní ekonomické riziko a nemá za sebou stát který mu každou chvíli pošle pár miliard tak to ani jinak najde. Možným řešením by byla státní půjčovna vlaků, to by zjednoduššilo vstup dalších soukromníků na trh a ještě zvýšilo konkurenci a zároveň vy to vyřešilo problém s tím že občas se vlaků nedostává.

0/−1
6.6.2017 11:00
Foto

B83r10o41n84i87s54l98a87v 64G40a54b27r88y31š 2902419201

Riziko neriziko. Ten člověk se zavázal přepravovat cestující a cestující s tím počítají. To znamená, že by dopravce měl zajistit náhradní dopravu. Když se dozvíte, že Váš spoj bude zrušen, je to prostě podraz. Co mají dělat cestující, kteří byli zvyklí jezdit ve stejný čas Leo Expressem? LE prostě řekl, že se ruší. Co si cestující počnou, jej nezajímá.

Pokud se mu soupravy a vůbec provozování drážní dopravy zdá drahé, neměl se do toho vůbec pouštět.

+1/0
6.6.2017 11:12

J96a26n 39N74o36v93á72k 7375704268927

Ne, žádná taková povinnost neexistuje. Lidé se prostě musí přizpůsobit, mohou jet jiným vlakem, autobusem, spolujízdou. Navíc konkurence (v tomhle případě CD) na to správně zareaguje posílením spojů. To není z jejich dobroty, ale protože chtějí přetáhnout cestující.

0/−2
6.6.2017 13:04
Foto

B62r75o58n57i18s87l19a50v 74G37a13b54r37y23š 2442979491

Jak píše pan Janata, dopravce dostane pokutu za nevykonanou službu. Provozování drážní dopravy není prodávání rohlíků. Až si o tomto oboru něco nastudujete, můžeme se bavit dál.

Pro začátek Vám doporučím zákon č. 266/1994 Sb. o dráhách a vyhlášku č. 173/1995 Sb., známou jako Dopravní řád drah. Zde je uveden výčet povinností, mezi něž patří provozovat drážní dopravu podle podmínek stanovených v licenci a ve smlouvě s provozovatelem dráhy anebo zabezpečit náhradní přepravu při poruše. Pokud toto dopravce neudělá, čili že se jedná o neplnění povinností, podléhá tento správní delikt pokutě.

+2/0
6.6.2017 13:13

J92a12n 16N11o11v49á92k 7575294348567

No tak si dál zbožňujte ty vaše ČD. Nebýt konkurence, tak bychom do teď chcali mezi koleje, lepili se na koženku a marně zkoušeli rozpoznat co je venku skrze velmi špinavá okna.

+1/−5
6.6.2017 13:32
Foto

B15r68o56n27i37s16l34a87v 80G95a19b11r21y50š 2652829921

Tyhle vulgarity me nezajimaji.

Nejde mi o CD, ale o princip. Pokud CD sve vlaky odreknou, pak jim budu pokutu prat taky. Ale momentalne mi CD nabizeji to, co jini nemohou.

+2/0
6.6.2017 14:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.