Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R35o59m50a32n 82P94o95l65á61č58e14k 5396749585

Trochu nechápu co privatizace vyřeší.

Rozestupy mezi letadly jsou dané mezinárodními normami a šetření na dispečerech se už historicky několikrát vymstilo...

+12/−1
doporučit
5.6.2017 21:51

T39o96m95á74š 80P78a29k 5952397109

hmm stát ztratí kontrolu nad svým vzdušným prostorem...

by mne zajímalo jak by soukromý provozovatel reagoval při útocích 11.9.... Také by uzavřel vzdušný prostor?

+8/0
doporučit
5.6.2017 22:26

A98r47n39o53š10t 45S91t96á85r40e84k 4742460305394

Jen aby to nedopadlo, jako u nás s vodárnami.. FAA má jako cíl bezpečný letecký provoz, cílem aerolinek a provozovatelů je vydělat co nejvíc peněz. Tj. minimalizovat náklady, maximalizovat zisky. Čili údržba, obnova a bezpečné praktiky se budou ořezávat, ceny zvyšovat po strop únosnosti (co jim zákony dovolí). (A odbory náklady nesníží jaksi z principu, že.)

+7/0
doporučit
5.6.2017 22:24

J11a55n 81Š83l17é24g35l 8292480548693

Letecká společnost je určená za účelem zisku. Pokud nějaký zákon / směrnici (cokoliv...) podporují je dle mého názoru signál si tu věc ověřit jaké to bude mít dopady. Může a nemusí to mít jiné negativní účinky. Upřímně vzdušný prostor předat soukromníkům.... nepřijde mi to jako moc dobrý nápad.

+2/0
doporučit
6.6.2017 5:49

J75a40n 35U15l51r16i63c21h 9319836579654

Je konzervativnější než se zdálo. R^

+2/−2
doporučit
5.6.2017 22:01

P21e60t23r 21N41o88v28á54k 8325599530

NEznám žádní státní podnik který by v konkurenčním prostředí okamžitě nezkrachoval 8-o

+2/−3
doporučit
5.6.2017 23:17

L51u76d72ě24k 54J92a84š21a 7199156552745

Dnes mě Trump opět velice potěšil. Na jeho twitteru je vystaveno, že po posledním útoku v Anglii vyhlašuje tvrdý a nekompromisní boj POLITICKÉ KOREKTNOSTI. Konečně se našel jeden slušný člověk, za který,stojí státR^R^R^

+3/−8
doporučit
5.6.2017 23:42

B26o66h60u34m42i68l 82V18a17n26ě97k 5252715562106

ŘLP je značně specifická organizace, většinou přímo podléhající státu a řídící mají nepochybně náročné, ale velmi dobře placené povolání. Při vědomí své vyjímečnosti prosazují své mzdové požadavky hrozbou stávek a státy jim většinou ustoupí.

Výjímkou byla stávka pracovníků ŘLP v roce 19881 v USA. President Reagan jim dal ultimátum, aby nastoupili do práce a propustil všech 11 tisíc z celkových 15 tisíc zaměstnanců co na jeho výzvu do práce nenastoupili. K řízení provozu letadel povolal armádní řídící a tím tuto stávku zlomil. Ti co se později do ŘLP vraceli už nedostali stejné místo za stejných podmínek.

Je nesporný fakt, že tyto státní organizace ŘLP jsou přezaměstncované a nehospodárné.

Vemte si situaci u nás. ŘLP má cca 940 zaměstnaců, z nich se přímo řízením provozu zabýva cca třetina a tu obsluhuje třetina správních a administrativních zaměstnanců a další třetina zastává zejména technické, dělnické a pomocné profese. Zejméně předimensovaná je ta administrativa - u soukromé firmy by stejnou činnost musela zvládnout maximálně necelá polovina a je otázka zda by bylo nutné dělat stejný rozsah. Celkové náklady byly v roce 2016 cca 3,6 miliardy a přijmy cca 4 miliardy. Výhoda ŘLP je, že v zásadě nepotřebuje dotace od státu. Výše poplatků za přelety jsou stanovovny tak , aby vždy pokryly s malou rezervou náklady na provoz a na případný rozvoj. (čím více se přes ČR létá tím menší jsou poplaty za tuno-míli.) Stát si nemohl zisk z ŘLP vytahovat v posledních dvou letech dostavá mimo daní od ŘLP 100 milionů korun (něco jako dividendu). Zhruba stejnou částku stát ŘLP zaplatí jako kompenzace a jiné služby.

Je tedy nepochybné, že by případná privatizace mohla přinést jisté uspory na administrativě a dalších činnostech podporující ty co skutečně řídí provoz letadel

+1/0
doporučit
6.6.2017 10:20

P23a86v59e35l 24C53h79a80m63r73á42d 4487650389985

Elektřina, Voda, Vzdušný prostor, Armáda, Policie, Zdravotnictví samozřejmě spolupracuje se soukromým sektorem, ale co když se podnikatelé rozhodnou mít jiný názor na vedení státu. Smrdí to vládou peněz a ne lidu. Při krizi pak peníze budou ovládat obyčejné lidi na přímo, aby podnikatele nepřišli o kolotoč zisků a v tu chvíli možnost regulace nebude možná!

+1/0
doporučit
6.6.2017 9:37

I46v55o 16H15e48b94e74l37k92a 8215620762450

Sorry jako, na mě to působí divně. Myslím si, že vzdušný prostor by měl kontrolovat stát. Když něco zblbnou a umřou lidi, tak stát vždycky zaplatí. Letecký společnosti klidně zbankrotují a člověk nedostane nic.

Druhá věc, docela by mě zajímalo, o kolik by se ty letenky měly zlevnit. Letenka za 300 dolarů bude rázem stát 295? Nebo 298? Proč tohle Trump neřekl?

+1/−1
doporučit
6.6.2017 10:10

J43o60s74e97f 82L46a83m96p31a 2544293595727

Kdopak z jeho sponzorů se na ten job těší. Zruší federální místa a jeho přítelíček si bude pakovat štrozok jistou prací;-D

+1/−1
doporučit
6.6.2017 7:21

L85e79o70š 68K36a43ň51a 6783271612697

Totální plácal, kdy je něco best, nebo worst a za týden to může být naopak, je zase ve formě. Jako náš hradní virotik. Jako vždy, jeho fans to není divné.

+1/−1
doporučit
6.6.2017 2:30

R64i50c61h28a22r32d 42T13o89m13e44č29e23k 7666495826911

Tak jestli to budou privatizovat jako Sobotka OKD tak potěš koště.

0/−1
doporučit
5.6.2017 22:55

A24n48t34o61n84í87n 32Z87e57l32e51n36ý 2424923641426

Podle idnes to vypadá, že Trump je jediný politik, který něco dělá. Ostatní se zmůžou nanejvýš na odhodlané kondolence.

0/−2
doporučit
6.6.2017 7:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.