Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchody budoucnosti: Nerozhodný zákazník? Systém pošle ostřílenou obsluhu

Pražský obchod nové generace od Microsoftu je napěchovaný senzory a kamerami. Umí třeba poznat náladu zákazníků nebo odhadnout jejich věk. Smyslem je lépe zacílit nabídku. Ale také ustát nepříjemné situace. Třeba tím, že systém pošle k negativně naladěnému zákazníkovi ostříleného prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e62t49r 66Š70k35o64d44a 5337880304450

Úžasný. A stádo ovcí bude hýkat blahem, jak je to skvělé a jak jsou ty technologie čím dále lepší. Někteří to pojmou jako zábavu, vždyť je to vlastně legrace, že? No, mě je to z toho spíš zle :-/

+2/0
7.6.2017 19:00

M73a43r47t30i96n 75R22u46z73i25c72k38a 1142708286817

mam trochu pocit, ze ti co nedaji souhlas, tak ty nepusti do obchodu...

+4/0
7.6.2017 13:44

A75l55e52n52a 53R68i86s75o46v98á 4336850839635

Prodavači se znalostí zboží? Podle mých zkušeností jsou to maximálně podavači. Navíc zná každý jen ten svůj regál kam doplňuje zboží, ale poradit kde najdete hledané zboží, to už neumí.

V hadrech a elektru vám nutí, co vlastně ani nechcete a nepotřebujete, protože je to kvalita a musí se prodat co nejvíc neprodejného:-P

+1/0
7.6.2017 8:04
Foto

J77i13ř69í 60D74v54o16ř52á31k 5145879470168

A nebyl by lepší obchod přítomnosti ?

Prodavač má alespoň minimální znalosti o zboží, které prodává ?

+4/0
6.6.2017 20:40

A44n89t21o62n10í17n 82Z67e76l46e76n91ý 2154553701836

To je obchod minulosti.

+1/0
7.6.2017 7:45

J96i51t36k62a 19J47a69n68ý52r94o72v75á 6338343470646

To je jinak. Prodavač má prémii za určité prodané zboží. Znalosti o tom zboží nemá, protože ho o tom nikdo nevyškolil i když např. výrobci elektroniky taková školení dělají. To za co má největší prémii, nebo podíl na prodeji to bude vychvalovat až do aleluja. A lidi věří - teda ti co si to předem nenajdou na internetu a vědí o co jde. My se tím většinou bavíme. Když něco jdeme kupovat a do obchodu, máme vybráno předem. Např. pračku. Vejdete do obchodu, chvíli se motáte okolo praček a najednou se přižene servilní někdy až slizský prodavač a začne vychvalovat nějakou pračku. Většinou na hru přistoupíme a dobře se bavíme. Necháme ho vykecat se, občas položíme otázku, nebo namítneme něco co víme a on se snaží a snaží. Člověk má pocit, že nabízí něco co vydrží do konce našeho života a nikdy se nerozbije a vždy bude skvěle fungovat. Jenže takové zboží nikdo nevyrábí. Musí to vydržet záruční dobu a potom se co nejdříve neopravitelně rozbít. Ovšem kupující musí nabýt dojmu, že právě tohle je výrobek jehož výrobce tyhle pravidla nedodržuje. Je to zábava a on netuší, že se tím královsky bavíme. Když ve finále řekneme naší volbu, prodavač zkamení a pokouší se nám to vymluvit. Ovšem má smůlu, protože my měli vybráno už předem. Možná by ty senzory jim řekli, že tam pro nás funguje jako vrchní obveselovač a snaží se zbytečně.

0/0
14.6.2017 9:02

J15i62ř52í 85J35o45z33a 3788103940101

Ja kdyz jdu do obchodu, tak vim pro co, vezmu to, zaplatim a jdu... na ocumovani zbozi fakt nejsem...

+3/0
6.6.2017 19:11

V66á91c68l69a98v 44K68a33l61i61n84a 1956952299514

Ženy to mají nastaveny tak, že donesou něco jiného, než pro co šly a nebo nešly pro nic:-/

+1/0
6.6.2017 19:40
Foto

H20a14n44a 17A44n52t97o22n86o52v13á 6847579604274

Nebuďte sexista. ;-D Tatínka jsme poslali pro hrách, přišel s polárkovým dortem a krabičkou hřebíků.

+3/0
6.6.2017 20:31
Foto

J56i61ř23í 47D13v76o83ř34á72k 5405649100858

Za tři dny, spokojeně přiotrávený alkoholem. Šťastný to muž.

+1/0
6.6.2017 20:43

J13o30l65a55n65a 83B35r29z44y92b60o57h68a78t80á 9279949596

Dědku běž do obchodu pro chleba a máslo. Dědku - nezapomen!!! 2 věci, chleba a máslo!!! Dědek se vrátí domů a má rouru od kamen. Dědku, ty blbe, jsem říkala dvě věci - kde máš kamna??? ;-)

+1/0
7.6.2017 7:36

F20i71l44i14p 32T82ř58e26b74a 6353780708756

Tak. Myslím, že toto je přesně ten okamžik, kdy je potřeba udělat čáru.

Že mi mobil vynadá, že jsem nechal rozsvíceno v inteligentní koupelně - v pořádku.

Že se inteligentní lednička připomene, že nemá mlíko, které je zrovna za rohem v akci - proč ne.

Že mi Google všude nabízí pračky ještě půl roku poté, co si nějakou vyberu - nic moc, ale lepší než bio jogurty a předvolební kecy.

Ale aby mě někdo průběžně psychoanalyzoval, posílal na mě už tak dost vlezlé prodavače a mapoval kudy chodím, aby mi příště mohli snáze vnutit nějaký nesmysl, jehož koupě budu litovat ještě než schovám peněženku - tak to teda ne-e..

+4/0
6.6.2017 18:50

J79a51r22o19s66l86a56v 28R73y35c97h22t68á61ř 2884449969126

Ostřílená obsluha + ostřílení zákazníci => ostřílenost k velkoměstům patří, jak správně řekl starosta jednoho ostříleného evropského velkoměsta.

Já si však chci vybírat v klidu, bez Microsoftem doporučené ostřílené obsluhy.

+1/0
6.6.2017 18:21

J17a77r80o53s38l50a97v 96R81y96c49h18t10á49ř 2724269809156

V obchodě se nechci cítit jako kus určený k oškubání.

Jakýkoli náznak chování popsaného v tomto článku je pro mě jasným signálem: Vypadni a už se nikdy nevracej + informuj o své zkušenosti známé a varuj je před takovým obchodem.

+3/0
6.6.2017 18:17

J55i69t24k40a 47J40a46n46ý45r90o62v31á 6688813760336

To je dnes každý kdo tam vleze. Bohužel obchody nejsou pro to, aby lidi koupili co chtějí, ale aby hlavně koupili o to co nechtějí. Proto jsou strategie kam umístit jaké zboží, kdy zboží přestěhovat, na co kdy dát akci, slevu-neslevu apod.

0/0
14.6.2017 9:04

J70i91ř94í 35K23o70c20u68r14e59k 6785644345578

Muziku? Pustíte ACDC a zasloužilí straníci budou ohrnovat nos nad propagací nacismu. Náckové budou rudí vzteky, neboť =předtím= ty trička taky nosili. Pustíte ruské Kruiz a zasloužilí soudruzi budou nadávat na pokleslou západní kulturu. Dtto Beatles. Pustíte Alu Pugačevu a polovina lidí uteče ke kase, aby to měli za sebou. Pustíte Landova Krysaře a bojovníci proti rasismu vylezou z děr až na strop (při pokus zvrhnou regály). Pustíte The Cranberries a mnozí budou vrčet, že zpívat se má v rámci jedné oktávy. Pustíte Visací Zámek a hned máte na krku bojovníky proti drogám a za špatný vzor pro děti, jelikož takhle banda nevzdělaných (stavebních ing. z ČVUT) by se měla zakázat.

A je úplně jedno z jaké éry vezmete hudbu za příklad. Skončíte u neslaných nemastných písniček na jednu sezónu, kterých prefabrikační hudební studia chrlí stovky. Mezi se vejde tak max Moby nebo Olympic.

+2/0
6.6.2017 17:46

J48i52ř80í 83K87o37c86u76r39e49k 6175904155178

Pardon. Ta první kapela mají být Kiss.

+1/0
6.6.2017 17:57

M44i60c37h66a41e75l 77P80r30i54n91c 7845585550355

A jakou jinou obsluhu ještě společnosti zaměstnávají? To mají ještě neostřílenou, amatérskou, neprofesionální a neschopnou obsluhu, kterou posílají k jiným zákazníkům?R^

0/0
6.6.2017 17:31

J87a61r80o21s86l51a20v 49K84a93d49l45e93c 5621559282311

Proč nezavést rovnou povinnou konzumaci...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:27

J65a13r34o53s32l21a33v 58K78a67d31l35e90c 5121789402501

Dobrý... sluší... sleva... tak co vlastně chcete...;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2017 17:26
Foto

J50i87ř35í 79J27i64ř33í 7203512729912

Je mi jedno, že to ti prodavači musejí dělat, ale zkusil by tam za mnou někdo přijít, a otravovat mě. Tak bych ho poslal do .... Jediný, co chci je, nebýt obtěžován jakejmakoliv nabídkama, vnucováním, apod... Nejsem retardovaný, abych potřeboval asistence prodavače.

+6/−2
6.6.2017 16:47

R39a82d27o74m36í69r 29J54a31h80n 6650504570622

A ještě mi to nedá. Tohle je přesně to, co rozhodně v obchodech nechci zažít. Šmírování, manipulace, otravování.....

+4/0
6.6.2017 16:39

R18a83d88o24m93í90r 69J15a53h21n 6660914510482

Asi takhle. Když na mě po 30 vteřinách (psáno v článku) někdo nastoupí, protože jsem nerozhodný, tak budou muset poslat té "ostřílené obsluze" ještě posily.

+2/0
6.6.2017 16:36

J48a10r43o79s47l41a28v 94L50á55z97e30ň82s33k19ý 3683843472770

Už to vidím:

Do obchodu přicházejí dva opálení mladíci a systém rozpoznává, že jdou stejnou trasou, jako zadumaná žena prohlížející si nové plavky a nedávající pozor na kabelku. Systém implikuje, že mladíci asi často jezdí k moři a rádi se oblékají do dámských plavek. Proto je vyhodnocuje jako bezproblémové tranvestitní metrosexuály a nechává je v klidu odejít. Zato ženu, která mezitím s plavkami došla k pokladně a zjistila, že nemá peněženku, systém vyhodnotí jako zlodějku a posílá k ní ostřílenou ochranku :-)

+9/−1
6.6.2017 16:33

J94a57k81u31b 34Z39e15m18á44n28e80k 2164303471858

No to si klidně zkoumejte, ale přiběhnout za mnou "ostřílená" obsluha jenom proto, že něco držím půl minuty v ruce, poděkuju, dám kameře nahlédnout svou náladu, kterou rozezná i velice základním algoritmem a do další už jim jenom zamávám, pakliže mají nějakou i venku.

Mám pod nosem takovou díru a když něco potřebuju, zeptám se. Dolézání "ostřílené obsluhy" je otravné, zvlášť s těma zrůdnostma co je učí stran přístupu k zákazníkům.

+6/0
6.6.2017 16:18

L12a25d44i22s42l43a26v 72J17o46d95l83o36v29s24k35i 2380665667481

No vidíte. A mně zase vyloženě vadí, když vejdu například do obchodu s oděvy a ani jedna z prodavaček nejeví snahu zeptat se, zda nepotřebuji s něčím poradit. A poradit potřebuji vždy už jen díky tomu, že je neuvěřitelný zmatek v číslování velikostí a já si nehodlám zkoušet deset kusů jen abych od daného výrobce zjistil tu správnou velikost.

+1/0
6.6.2017 16:49

A31n64t20o92n65í44n 47Z63e12l12e27n87ý 2314983441616

Vy jste sadista a chcete uvádět prodavačky do rozpaků otázkami na které neznají odpověď?

+2/0
7.6.2017 7:39

J81i96t47k98a 78J84a73n83ý38r54o78v87á 6298923510486

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2017 9:06

J63i98t63k46a 15J50a55n97ý95r61o69v15á 6288173620376

Osobně reaguji na vlezlost strohým: "Ne, nic nepotřebuji." a když to nestačí:"Děkuji, pomohl/a jste se mi rozhodnout." Odkládám zboží a odcházím. A ten kdo je rozladěný je vlezlý prodavač. Ovšem to se neděje moc často. Oblečení nenakupuji ráda a zkoušení přímo nesnáším.

Asi to ve mě vypěstovala máma. Když se jí povedlo koupit něco pěkného na mě, tak to na mě předváděla každé návštěvě. Opravdu jsem to nenáviděla. Pak jsem viděla neteř, která tohle dělala sama od sebe a předváděla takhle trička co jí babička kupovala a dávala, když jednou za 1/4 roku přijeli na návštěvu. Každý jsme jiný a tohle žádný sw nepřečte. Ten pozná jen současnou náladu, ale jestli někdo ocení vlezlost pozitivně, to neví.

0/−1
14.6.2017 9:13

P84e61t52r 41B29á66č69a 8455906355645

Posilat muze co chce, uz ted vlezle prodavace odmitam.

+2/0
6.6.2017 16:16

V20l65a58d43i19m59í77r 34V32y44s96o56k40ý 8502492131265

o důvod víc nakupovat online :D

0/0
6.6.2017 16:13

P24a67v64e30l 91D50o12l67e49ž19a28l 3953386275556

Furt všichni hledají způsoby, aby jsme víc konzumovali, tohle už začíná být padlé na hlavu. Automobilky přemýšlí jak nás donutit koupit 5 aut na jednu rodinu nebo co nejvíc aut za život, tím že vyrábí čím dám tím horší šmejdy.

Země má 7,5 miliardy lidí to je neuvěřitelné množství potencionálních zákazníku. Bohoužel v Africe jsou rádi, že si koupí kýbl na vodu, a těm samejm firmám co tam ten bordel vyhovuje stále hledají způsoby jak prodávat. Asie (hlavně Čína) už se trochu zlepšuje, tam už jsou lidi schopní na nějaké úrovni. Každá firma chce vydělávat a prodávat. Proč se teda nevěnuje pozornost těmto zaostalým zemím kontinentům, tím způsobem, že je naučíme žít, né však naším Evropským stylem, ale nějak přirozeně, aby se nich stali zákazníci, které každý chce...

+5/0
6.6.2017 16:04

P79e84t45r 41D46v28o60ř55á50k 9824407922860

No automobilky mohou přemýšlet, ale když nejsou peníze, tak asi nic neprodají. Průměrné staří aut se neustále zvyšuje. U nás táhnou prodeje firmy.

+1/0
6.6.2017 16:08

P15e21t90r 79D62v52o31ř32á69k 9434277252550

" ... protože zrovna ví, že řeším hypotéku a díky tomu mi třeba dají třeba nižší sazbu ..."

---------

Zajímavá logika. Nicméně se mi nezdá přínos technologie. Srovnáním cest zákazníků prodejny oděvního řetězce zjistí, že muži chodí do pánského? Že mladí mají jiný styl oblékání než starší?

+1/0
6.6.2017 15:59

D75a69v49i59d 37D92i26r50g75a 7545141178

Že se vám lidé intuitivně pohybují po trase, na které nemáte zboží, které jim chcete prodat. A bylo by tudíž dobré jim do cesty postavit to, co chtějí koupit.

+2/0
6.6.2017 16:52

A66n96t63o22n24í47n 61Z57e25l61e37n28ý 2484423841956

Ne to co si chtějí koupit, ale to, na co jim chceme dát spotřebitelský úvěr.

+1/0
7.6.2017 7:36

T33o20m51á27š 26H89i52l90t15s89c54h47e76r 6465382661850

To je vyloženě nechutný. Ono už denska je běžný, že se věci neprodávají ale vnucují, ale tohle je extrém. Konzumu zdar....

+17/0
6.6.2017 15:57

O72n95d55ř66e19j 54N95o65v66á40k 9237414319209

Jestli pak je na obchodu zvenku a dostatečně velkým písmem napsáno, že bude zákazník nahráván a počítačově zkoumán?

A co takhle můj souhlas předem?

Kde jste ochránci soukromí?

+10/0
6.6.2017 15:55

R94a17d29e27k 65N13o86v89o75t54n72ý 5168342926235

Ten obchod je zatím neveřejný, ale upozornění na podobných obchodech bude podle mého názoru nezbytné.

0/−1
6.6.2017 16:05

J79a77r32o70m41í75r 45M39a39s23á64k 3553605586587

a jak už to tak bývá, cenu tohohle nesmyslu samozřejmě zaplatí zákazník. V podstatě si zaplatí to co se mu podbízí, aby vytáhl další peníze

+12/0
6.6.2017 15:52

P38a58v82e78l 59K39r56e29u72z62i98g81e30r 7104930130309

Děkuji, nechci.

+6/0
6.6.2017 15:51

Z12u51z86a62n90a 70B89e44n58d76o89v13á 2106572353418

Brr, to je až strašidelný. Za chvíli bude burka užitečný vynález :-/

Jinak ta věta o tom, že pokud zákazník nechce být obtěžován, má si vypnout Bluetooth a Wi-Fi je vtipná. Nebo k pláči, záleží na úhlu pohledu.

+6/0
6.6.2017 15:48

A26n26t24o32n54í43n 83Z33e58l59e17n41ý 2924253391446

WiFi a BT zapínám jenom když potřebuji.

0/0
7.6.2017 7:48

Z20u44z52a19n71a 95B47e86n92d44o10v62á 2666252713158

BT moc nepoužívám, tu mám vypnutou, ale WiFi mám zapnutou skoro pořád, nějak mě to nebaví vypínat a zapínat.

0/0
7.6.2017 20:03

M73a50r13t82i78n 79W74a68l67l63n13e40r 6625580504430

Rada pro ty, kteří se tomu chtějí vyhnout: chovejte se iracionálně. Když máte radost, plačte, když se vám něco líbí, mračte se...a

+9/0
6.6.2017 15:48

M46i54l91o65s14l26a68v 30S78e36d39l20á42č30e65k 6424864124661

Tak to je to co nemám rád. Aby mě nějaký prodavač hned obtěžoval 30 sekund po tom co si prohlížím zboží. Rád si v klidu vybírám a pokud budu chtít pomoc obsluhy, tak si ji přivolám

+26/0
6.6.2017 15:42

M52a21r55t64i40n 68W83a50l18l91n16e33r 6445920664250

Tak čekám, že to ten systém bude umět vyhodnotit...

+2/−2
6.6.2017 15:47

J21o33l16a10n57a 80B82r14z52y49b64o35h47a96t70á 9539609906

Jj, systém vyhodnotí: bacha na něj, je nasupenej, ten nás nepotřebuje. ;-)

;-D Taky by mne kleplo, když mne prodavač obtěžuje okamžitě po vstupu do prodejny. Specialisti jsou na to Vietnamci a nepomůže ani konstatování, já se jen dívám, nepotřebuji vás. A něco podobného je i v Planeo elektro. Stojí mi za zadkem a když nepořídí s dotazem "co potřebujete", tak za mnou stojí, mlčí a čumí. Nevím, jestli abych něco neukradla nebo aby mne v případě potřeby třeba poškrábal na zádech. ;-D

+1/0
6.6.2017 15:50

M97a31r90t88i61n 95W30a74l59l37n72e12r 6945260754150

"Mám hezký zadek, co? Ale stejně jsem radši, když ho budete pozorovat z větší vzdálenosti. Třeba 50 metrů. ";-D

+2/0
6.6.2017 15:51

J53o19l80a11n18a 70B38r51z22y89b14o57h13a21t31á 9629729526

R^;-D já to příště zkusím říct. Jednou jsem na otázku "co pro vás mohu udělat" odpověděla právě to "poškrábat mne na zádech". Byl to důvtipný prodavač. Usmál se a odešel. ;-)

+1/0
6.6.2017 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.