Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselové motory do věčných lovišť. Prodeje padají kvůli regulaci a pokroku

Prodeje aut na naftu v Evropě padají, v Česku jsou nejnižší za deset let. Důvodem je regulace i rozvoj benzinových motorů. Evropané začínají mnohdy dávat přednost i alternativním pohonům. Některé automobilky už oznámily, že s dieselem v budoucnu nepočítají: například Škoda ve Fabii. Jako zatím poslední zavrhlo naftu Volvo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š42t46ě62p94á59n 67H42r97d33e34k 3360840505723

novinářské kecy v přímém přenosu-papouškují eu verze-tak jak ve všem.Regulovat!!Rv

0/0
12.6.2017 21:20

P66e27t61r 10B46í34l74e91k 7833157349845

No a co, ze to jezdi za 4 litry na 100km, no a co, ze ten motor vydrzi půl mil.km, je treba vymyslet a regulovat, dame preturbeny benzin objem litr at se kola toci a deevisy maj žně...jedem bando...a pak elektriku....samosebou je skvělá...a uz ji maji vsichni? Tak ji zdanime jak benal....a jedeme dal..

0/0
10.6.2017 15:24

J30i38ř76í 96S50e63d91l37á29č20e56k 9866456631599

Vždy jsem byl zastáncem názoru, že do osobáku diesel nepatří. Nejen pro klepavě rachtavý zvuk, ale i pro tu s___ku, která se do nich lije. Současný trend vítám.

0/0
10.6.2017 12:41
Foto

J73i62ř81í 30B50a68b71i25n45s51k87ý 7247129308491

no každopádně benzínové motory syspou daleko víc a nejen na náhradních dílech ale především servisní prohlídky atd atd , jejich výroba je levná jednoduchá a kupec si může trhnout

+1/−1
9.6.2017 18:15
Foto

V62i57t 69C74h47a14l30u36p83a 5712917232536

Taková blbost. Možná tak turbobenzíny. Benzín.atmosféra? Olej, filtry, svíčky, max. co 100 tis. rozvody (ale za polovinu ceny co u turbodieslu)

0/0
12.6.2017 7:36
Foto

V55i70t 74C64h81a74l10u38p12a 5832827252576

Aha, tak blbě jsem to pochopil :-D Že sypou víc tedy že víc vydělávají benz.auta. Já to prvně pochopoil tak, že benz.motory se více a rychleji sypou tedy kazí....

0/0
12.6.2017 7:59
Foto

R23o41m55a62n 49K89o17z78e56l 4977266693264

Přitom se tolik dělá pro snížení emisí, když si člověk vzpomene, jak kouřily a čmoudily staré Liazky, Avie a z novějších náklaďáků už neucítíte vůbec nic. Stejně tak si člověk vzpomene, jaká byla sláva, když se poprvé ve škodovce, konkrétně ve Felicii objevil dieselový motor...kde se stala chyba?

0/−1
9.6.2017 15:32

L54u52d36v96í57k 58G55a28j68d73o75š32í41k 2365293204602

To je zase bulvár jak se patří.

S diesely je konec, protože zájem o ně je u nás JEN o 1 % vyšší, než v roce 2015?

Pokles zájmu skoro jistě není dán aférou VW, ale tím, ža automobilky se pomalu vrací k cenévé politice před ekonomickou krizí a dieseláky jsou jen pro spoustu lidí příliš drahé. V Německu prodeji moc nepomáhá chystané mýtné, které nafťáky silně znevýhodňuje.

Dieslelové motory rozhodně nepůjdou hnedtak do věčných lovišť. Je třeba si uvědomit, že z ropy se dá vyrobit benzínu maximálně nějakých 70 %. To co zbyde, z toho jde vyrobit už jen nafta (nebo mazut). V Evropě se vyrábí nafta z více než 50 % ropy.

+4/0
9.6.2017 13:59

M72i86r59e88k 90G88a79j31e31r 5111166739980

Ta cisla jsem neznal. Uvazime-li, kolik spotrebuji kamiony a dalsi vozidla se silnymi naftovymi moroty, tak tech 70%/30% pro benzin/naftu by znamenalo, ze vsechna osobni auta muzou v pohode jezdit na benzin. Pritom se bude nadale zvysovat podil alternativnich pohonu. Takze si protirecite.

0/0
9.6.2017 16:27

P72e58t94r 65J29a56r12o14š 2364341685397

Stejne ze je vtipne, jak se ze vsech stran tepe do dieslu posledni generace, a jak jsou neekologicke, ale ze nam tady jezdi nakladaky starsi pomalu 30ti let, ktere kdyz slapnou na plyn zahali do dymu mensi vesnici, tak to nikoho moc netrapi.

+2/0
9.6.2017 13:32

J53o66s78e39f 17T62r86ö67g94l 8349382206366

Ale podíl těchto skoroveteránů není velký. Většinou jde o auta málo používaná, jinak by už byla ve šrotě nebo měla alespoň nový motor.

Navíc v posledních cca 20 letech zaznamenáváme velký nárůst automobilové dopravy včetně kamiónové a i proto je žádoucí, aby všechna auta "smrděla" méně.

0/0
10.6.2017 0:14

A63l63e55š 74L36i56s49o53v69s11k26ý 9369758172712

Kdyby existovalo ěnco jako benzínová lobby, tak se nemůžu zbavit dojmu, že za tím stojí. Jako by ěnkdo rozhodl, že diesely musí pryč a tak se začaly hledat důvody.

+2/−1
9.6.2017 13:05

M18a56r46t62i89n 58J46a31n11o90u23š48e28k 4159132472294

Ty duvody existuji od okamziku, kdy se dieselove motory zacaly davat do osobnich aut. V cistote ovzdusi to znamenalo navrat o 15 let.

+1/−3
9.6.2017 13:26

L84u38d64v92í55k 39G10a76j29d84o83š65í61k 2135413554242

Tak úplně to není. Diesel škodí ovzdiší trochu jinak než benzín. Výsledek je ale v podstatě stejný. Dříve se řešilo hlavně CO2, což je problém benzínu. Teď se začaly řešit NOx, s kterými má problém diesel.

Zálež jen na politické objednávce, na co se mají komisaři zaměřovat.

0/0
9.6.2017 14:09

J59o48s86e75f 29Š76o27l41t54e82s 8224188310473

Jenže CO2 je člověku relativně neškodný plyn, kdežto NOx je plyn zpravidla jedovatý.

0/0
9.6.2017 17:29

J65o62s96e51f 47T51r78ö61g26l 8469842706736

Diesel škodí hlavně více a zejména, když je nezahřátý. A to je ve městech případ možná poloviny jedoucích aut.

CO2 není zásadní problém. Tém jsou hlavně NOxy (a ty vznikají i v benzínových autech ale z principu méně), nespálené resp. neúplně spálené uhlovodíky (diesel opět "vede") a pevné částice - saze (diesel je opět o dost horší).

0/0
10.6.2017 0:25

K61a65r48e87l 81V92a13c55h63u60t 9533642609473

Týjo....8-o od konce roku 2016 spadla oblíbenost nákupů dieselých aut ze 43% na 41% ... ;-) R^ ... Tento výsledek si fakt vynucuje úderné titulky! ;-D

+3/0
9.6.2017 12:58

M61i11r55e86k 67G97a47j27e13r 5641606929130

Kdybyste cetl vic, tak vite, ze dala pada, v kvetnu na 37%. Pri tomhle tempu odklonu od dieslu by je za 8 let nekupoval skoro nikdo. Takze jen predvadite, ze neumite ani cist, ani pocitat.

0/0
9.6.2017 16:32

M45a97r32i50á89n 58J13o64s75e15f93í39k 1253271917128

Fakt je potřeba každých pár dní článek na stejné téma? Poprvé jsem to bral jako informaci. Teď už mě to přijde jako by mě chtěl někdo ovlivňovat.

+6/−1
9.6.2017 12:08

J12o52s85e85f 14Š27o59l69t58e27s 8724358430623

Tak se nenechte ;)

0/0
9.6.2017 12:19

J82a37r87o89s67l57a41v 20P62o16r57t 7819857949605

Uměle řízená propaganda od lidí v EU co chyběli na fyziku a chemii , srovnatelný motor diesel má podstatně menší COx , bez oxidů dusíku by nevyrostla ani řepka a pevných částic produkuje moderní ekologický benzínový motor stejné množství .

+5/−4
9.6.2017 12:05

J57o52s79e54f 25Š11o22l73t17e97s 8274478610903

Krásný demagogický příspěvek člověka, který si přihřívá svoji polívčičku.

+3/−2
9.6.2017 12:20
Foto

V72i85t 76C31h23a32l66u50p35a 5582447702916

Krásná demagogie. Právě, že rostliny potřebují CO2! NO i NO2 je vyloženě nebezpečný lidskému zdraví.

+2/0
9.6.2017 12:41

M88i79r38e32k 41G64a18j11e73r 5911806289600

Upresnil bych, ze nebezpecne a rakovinotvorne jsou krome pevnych nano a mikro catic hlavne oxidy dusiku NOx.

0/0
9.6.2017 16:34

J70o62s80e90f 49T19r79ö28g89l 8299792606716

Vy byste si měl taky lecos zopakovat.

Při jízdě po dálnici na dlouhé trase skutečně budete mít nižší spotřebu a tím i emise CO2 s dieslem než se stejným benzínovým motorem. Nicméně než se na tu dálnici dostanete, míte spotřebu vyšší a především studený diesel produkuje daleko více dalších a nebezpečných zplodin. CO2 opravdu není ta zplodina, která by byla zdraví škodlivá, toxický není, dráždivý také ne.

Rosliny opravdu nepotřebují oxidy dusíky, rostliny potřebují buď dusičnany nebo amonné ionty (výjimka - luskoviny a masožravky).

0/0
10.6.2017 0:50

T72o93m16á27š 31L20u54d18v32í92k 1780757854822

Největší zájem na zavedení elektromobilů a dotací mají sami automobilky. Zákaz aut na benzín a diesel a podpora elektromobilů funguje stejně jako šrotovné.

+2/−2
9.6.2017 11:42

M52a89r97t92i95n 12L61e60p14k69a 2438185340908

Diesel má rakovinotvorné a jedovaté exhalace, to je prokázaný fakt. Takže ideálně zcela zrušit a nepoužívat. Pro zastánce rakoviny, kteří bagatelizují a překrucují fakta uvedu jednoduché přirovnání: rozdíl ve spalinách benzínu a nafty je jako rozdíl mezi čistým alkoholem a tím s přídavkem metylalkoholu. Vysvětlení: čistý alkohol není zrovna nejzdravější a když ho vypijete hodně, můžete zemřít, ale jinak se to dá zvládnout, ovšem metylalkohol opravdu zvládat nejde a k otravě dochází každopádně. Takže v tom, co jde z výfuku benzinovému motoru a naftovému motoru je a vždy bude obrovský rozdíl, protože nafta je špinavé palivo a vznětový motor pracuje s jinými parametry než zážehový, takže saze a NOx budou u dieselu pořád!

+3/−11
9.6.2017 11:42

A72n98t59o57n70i68n 90L24o93p56a69t70k73a 9527481685119

ty jsi ale odborník. Nafta je stejně čisté palivo jako benzin. Rozdíl je ve způsobu spalování. Nafta se spaluje za vyšších tlaků a chudší směsi, takže i teplota je vyšší. To vede ke vzniku většího množství oxidů dusíku (spaluje se dusík ze vzduchu, ne z nafty). NOx se u dieslů odstraňuje redukcí močovinou AdBlue. To umožňuje nestarat se o množství vzniklého NOx a vyprdnout se na EGR. To zase umožňuje snížit emise pevných částic.

Benzinové motory se do podobných probémů dostávají z druhé strany. Aby pnily normy na produkci CO a CO2 potřebují zvyšovat kompresní poměr a snižovat sytost směsi. Tím se zvyšuje teplota spalování a rostou emise NOx. Recirkuaci výfukových plynů používají i benzíňáky a opět to zvyšuje kouřivost.

+11/−1
9.6.2017 11:53

M25a63r36t36i38n 90H35o83r57á20k 9223889454

Plně souhlasím.

Ještě zbývá dodat, že všechna auta znečistí Zemi 1-2%.

Zatímco lodě spalují to nejhorší palivo jaké zbyde z rafinace ropy. Již 20 největších kontejnerových lodí znečistí planetu víc než všechna auta světa. A že těch velkých lodí jsou tisíce....

Rozhodně má smysl regulovat lodní dopravu a pak leteckou a auta řešit zcela okrajově. Je to totiž pro Zemi marginalita. Samozřejmě je potřeba průběžně snižovat emise a řešit vyřezané filtry, ale co se teď roztáčí je ekologický nonsence vycházející z nevzdělaných psychopatů.

+2/0
9.6.2017 14:17

M82i23r84e63k 45G33a42j30e14r 5271906379940

Ano, ale system redukce NOx mocovinou se ve vice nez 99% u nas prodanych aut s dieslovymi motory nenachazi. Takze vase uvaha, ze diesel by mohl byt "ekologictejsi" a zdravi mene ohrozujici je jen teoreticka.

0/0
9.6.2017 16:38

P51e33t35r 38Š18i21m44e68k 2289537976638

proč se pořád zaobíráme tím přežitým a zastaralým typem motoru, což je diesel a v druhé vlně benzín? po ulicích jezdí plečky, za kterými není vidět, u nových aut se kuchají filtry, lidi si kupují naftu do města na krátké ježdění, ale je to prý ono... 60% energie jde do chladiče, motory jsou složité, potřebují převodovku... raději finance do vývoje elektromobilů a čistých zdrojů (tokamak třeba

+2/−5
9.6.2017 11:32

L44u17k34á73š 23A57d78a34m58e73c 6560849200167

Prozradíte nám, kde na ty své nová auta vezmete měď do motoru, prozradím vám tajemství i bez elektro nesmyslu na kolech dojdou veškeré zásoby mědi do 50 let, s elektro auty by došly výrazně rychleji , světové zásoby mědi jsou 2,3miliardy tuna a to je při současné spotřebě 50 let planeta je na 0.

Ještě horší je situace u vzácných zemin, které jsou potřeba pro magnety, ale chápu to vám kreacionistům nevadí stejně tak vám nevadí, že ani nevíte zda tam váš tokamak bude někdy reálně fungovat.

+3/−3
9.6.2017 11:41

V25í35t 80O21ž46a44n98a 1438498125584

Dá se nahradit hliníkem.

0/0
9.6.2017 11:51

A29n11t10o54n76i64n 68L86o98p11a26t18k56a 9907681225129

No super, hliníkové vodiče už se nedávaj ani do baráku.

+2/0
9.6.2017 11:54

L45u77k75á50š 28A12d95a19m87e16c 6170629640107

Pán je humorista, , druhá možnost je že výrobci elektromotorů z celého světa jsou magoři a používají drahou měd, když to lze vyrobit z aluminiového šuntu. Ale znáte t,o budoucnost patří aluminiu

0/0
9.6.2017 13:00

M66a31r25t92i55n 77K79o80v18á87ř 2961200159986

Hliník se odstěhoval do Humpolce...

0/0
9.6.2017 22:09

J26o33s30e76f 31Š95o96l71t35e17s 8104988130443

To jsou známé zásoby těžitelné dnešními postupy. To máte jako s ropou. Její zásoby jsou už asi 50 let na cca 50 let.

+1/−1
9.6.2017 12:19

L88u57k60á34š 44A10d58a86m41e96c 6230449320647

Proboha za co. Proč mají lidé pořád potřebu vyjadřovat se k něčemu o čem vědí kulové. Ropa je tekutina a těží se řádově 100let to umožnilo dvě věci, aby se objevili nové zásoby a umožnuje to třeba těžbu z mořského dna. Naproti tomu měď se těží 6000 let a je to kov , to má opět dva důsledky bylo řádově více času ložiska nalézt a také řádově více času ložiska vytěžit.,

To jsou holá fakta, žádné fantasmagorie, které zde tapetují kreacionisté jako vy. Před 50 lety to je roku 1967 mělo světová geologická služba nějaké bilanční zásoby a kupodivu byly velice přesné v současné době tatáž služba uvádí 2,3 miliardy tuna a opět jsou velice přesné, světová spotřeba je taka daná a z toho vyplývá cena mědi to jsou fakta a do toho vy přijdete s nějakou vymyšlenou fantasmagorii, která nemáš s realitou nic společného a chcete ji argumentovat.

+1/0
9.6.2017 12:57

M68i87r52e17k 96G96a91j63e85r 5391416679130

Med nedojde, protoze se da 100% recyklovat. Ne jako plast, ktery se da recyklovat pouze z mene nez 20% a ropa se neda recyklovat vubec.

0/0
9.6.2017 16:40

L94a94d17i92s55l74a44v 91K59u36d72l75a14c49e38k 8918330639869

Naftaky se kupovat nebudou. Utoky proti nim naznacuji ze nakup muze byt problematicky do budoucna coz znervozni zakaznika. Stejny model jako pri polozeni banky na zakazku. Media znervozni vkladatele a ti zacnou houfne vyzvedavat hotovost. Tim se 100x opakovana lez o nesolventnosti banky stane pravdou a dojde k upadku.

+6/0
9.6.2017 11:21
Foto

V73i42t 13C47h64a91l12u15p52a 5352717302926

Problém turbodiesel a ekodopady:

1) Saze - DPF to sice řeší, ale do r.2005 v podstatě nejsou (tedy do EURO4) a takových tedeíček jezdí mraky. Navíc ti co DPF mají, tak hodně na to nadávají a hodně řidičů ho vykuchají. Takže saze velký průser oproti benzínům

2) NOx - ještě větší průser, protože Ad Blue SCR je snad až od EURO 6 ne-li výše, resp. min. 80% nafťáků ho nemají, takže zasírají vzduch nebezpečnými NOxy

3) Atmosférický benzín je z hlediska těchto nebezpečných emisí nejčistší, turbobenzíny jsou na tom trošku hůř, ale turbodiesly nejhůř

4) CO2 nebudu ani rozebírat, to je ekonesmysl ekoteroristů z Bruselu, naprosto neškodná látka, která vzniká jak spalováním benzínu, tak nafty, tak plynu, atd..

+7/0
9.6.2017 11:14

P96e63t91r 33K14o66z69á86k 8715187617794

Ano, atmosférický benzín pokud možno větších objemů. To co benzínům chybí, je kroutící moment. A ten prostě je potřeba vytvořít silou, tedy "prací na píst"...

+2/0
9.6.2017 11:19

T41o91m57á62š 70L62u75d53v93í70k 1910577524102

O ekologii nejde a nikdy nešlo. Všichni ví že je to nesmysl. Kamiony, lodě, letadla nikdy na elektřinu nebudou ani za tisíc let.

+2/−1
9.6.2017 11:33

J53i68n91d66ř87i15c79h 98L17u85k46e68š 3289954273850

A proč nechcete rozebírat CO2? Nezačalo to náhodou tímhle? Vysoká spotřeba znamenala vysokou tvorbu CO2. Tudíž jsme se zahleděli do motorů s nízkou spotřebou a vysokou účinností. Že z toho vylezla vysoká produkce NOX a sazí je prostě fakt. Buď jde u spalovacího motoru jedno nebo druhé...

0/0
9.6.2017 13:51

M69a93r84e83k 60F20l57e88k63a19č 1546485804358

nejnižší za 10 let,ale v tabulce se dočtete že v roce 2015 byl ještě nižší

+3/−1
9.6.2017 11:12

M71i43r80e13k 23G10a94j15e30r 5561106429830

37% je nejnižší za 10 let.

0/0
9.6.2017 16:43

R70a25d12e43k 78S36a18d10í96l71e67k 9497432212121

Já vidím u dieselových motorů 2 zásadní chyby pro dnešní dobu, jsou příliš spolehlivé a mají nízkou spotřebu. A to je nepřípustné.:-(

+7/−2
9.6.2017 11:06
Foto

V12i78t 59C40h28a80l24u13p86a 5252827262896

Spolehlivé? Do 200 tis. a za předpokladu:

1) Pravidelná údržba - tzn. měnit olej a všechny filtry co 10 tis....ne po 30 tis. - rádoby blbé kecy prodejců....

2) Vždy tankovat nejkvalitnější naftu

3) Netočit motor za studena a nevypínat okamžitě po rychlé dlouhé jízdě

+1/−1
9.6.2017 12:46

P63e73t38r 82S28t35e85j73s60k74a74l 3219728344736

Paradoxne cisty diesel nikdo nechce. Vsichni tu tahaji tu stare smrdici ojetiny EURO 0 - 4.

0/0
9.6.2017 10:58

L70a22d63i79s88l92a13v 50K95u68d24l13a56c22e25k 8288950209279

Ono ne ze nikdo nechce. Ona jde o financni dostupnost. Chlap co bere 15000Kc a ma doma 2 deti proste na nove auto nema.

+4/0
9.6.2017 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.