Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a28n 13Ř98e25z58n68í14č62e95k 3941711553450

Pán žije asi v jiném světě. Diesely rozhodně ze silnic nevyhání nějaká Dieselgate. Lidé to nechtějí kvůli přísným eko-tero-normám, jelikož aby ty motory vyhověly, stala se z nich velice složitá zařízení s perspektivou velmi nákladných oprav. Dále cena nafty oproti benzínu není už co bývala. Strašák jménem DPF. Tohle jsou příčiny. Dělat dneska VW svou legendární 1.9 TDI, tak jim lidi utrhají ruce.

+62/0
doporučit
9.6.2017 6:04

J12i32n23d64ř46i46c32h 24L24u12k21e35š 3339914453440

To není den, aby tady nestrašili koncem dieselů. Dělám osobního řidiče, jezdím Superbem III, dvoulitr v naftě. Máme v práci i Octavii 1.4 TSI. Na dálniční přesuny a dlouhé cesty třeba po Německu není nad naftu. Navíc ten Superb má čistší výfuk jak Octávka. Ale taky na turbobenzíny dojde. Dnes se lidi radují, že končí diesely, zítra je budou strašit, že se do města nepodívají ani s TSI a že jim namontují filty sazí...

Moderní diesel s AD Blue je čistý a úsporný, žádný malý turbomotor nepojede ve velkém autě po dálnici tak ekonomicky ani ekologicky. Skoro bych se vsadil, že ani velká atmosféra ne.

Jasně, že ale na denní dojíždění do práce, rozvážení dětí do škol a malé nájezdy nemá nafta opodstatnění

+76/−2
doporučit
9.6.2017 5:35
Foto

Z67d83e97n67ě66k 95M76a95š44t87a92l40í91ř 7468236123492

http://www.tagesspiegel.de/politik/keine-diesel-und-benzinmotoren-ab-2030-kritik-an-forderungen-nach-abgasfreien-pkws/14662640.html

Vzhledem k tomu, že pokrokáři z Německa, chystají zákaz spalovacích motorů již od roku 2030, tak je celkem jedno, jestli diesel padne o pár let dříve.

V Německu jsou vůbec pokrokoví občané, někteří již tlačí i na zákaz konzumace masa:http://www.bz-berlin.de/berlin/mitte/im-umweltministerium-gibt-es-kuenftig-nur-noch-vegetarische-kost.

Takže bych řekl, pokud budeme v té dvourychlostní Evropě ti pomalejší, já se s tím rád smířím.

+45/0
doporučit
9.6.2017 6:20

D32a58v22i55d 15H77u19r57k71a 3170763751321

Nadpis vyvolal u me dojem, ze to spadlo z nejakych 50% na 10 az 20%. A ono je to za 1-5 stejne. Ale uz vime, ze za kveten je to o 2-3% horsi nez pred rokem a tak se napise clanek, kde se v nadpisu pouzije velmi silny vyraz.

+38/0
doporučit
9.6.2017 6:16

J22i33n45d77ř97i36c14h 58L67u15k86e35š 3709154543840

Včera testovali v Autosalonu Mercedes E a Volvo V90, kombíky, čtyřkolky. Mercedes v naftě, Volvo v benzínu. Při tom jejich testování jezdil Mercedes za 6,7 a Volvo za 10,4 nebo tak nějak... Co je teda ekologičtější? Vsadím se, že NOx i saze jsou u Mercedesu už vychytané AD blue a filtry...

+35/−1
doporučit
9.6.2017 5:51

A10d21a62m 88J76a20k45e40š 2666585366360

...navíc vlády začínají čím dál více naftové motory regulovat nebo vymýšlet způsoby, jak je dostat z ulic. ...

Ale řepku jako zdroj "bio" paliva budeme podporovat i nadále...

+29/0
doporučit
9.6.2017 5:32

R60o89m30a53n 82M21a51r24t42í64n41e64k 3433430440338

Diesel dvoulitr mám objednanej, jsem vlastně zoufalec a budoucí vrah.

+23/0
doporučit
9.6.2017 6:26

L51u49m60í92r 19V46i18t27h10a 2647857816662

Je to asi 3 měsíce, kdy se redaktoři ČT vypravili do Alp dvěma auty. Rapidem na benzín a Oktávkou na naftu. V každém jeli 2 lidi. Ujeli 550 km, Rapid spálil 40 litrů benzínu, Oktávka 30 litrů nafty. Vzhledem k tomu, že nafta obsahuje delší molekuly (těžší frakce ropy) a tudíž více uhlíku a méně vodíku, nevyprodukovala Oktávka o 25%, ale jen o 15 % méně CO2, než Rapid. NOxů díky přeplňování vyprodukují srovnatelně, sazí taky. Přesto je ten benzíňák považován za šetrnější k životnímu prostředí.

+22/0
doporučit
9.6.2017 8:06

P86e51t70r 75B24á38č24a 8315756825565

Pokrok benzínu? To jako ty vyhozený tři válce? Tak to jo

+20/0
doporučit
9.6.2017 5:41

J71a89n 52H45e76r28o53u52d68e95k 9788722483891

No jo no je potreba lidem vnutit elektroauta, kterým vydrží baterky tak jako mobilum?

+18/−1
doporučit
9.6.2017 6:32

J28i43n88d64ř66i11c53h 64S72t71i88b26ů35r29e21k 2688501936761

Ať už je dnešní diesel vymakaný jak chce, po nájezdu 100 000 km smrdí víc než motor benzínový při stejném nájezdu. Jako motorkář se vztekám pokaždé, když ve městě stojím za nějakým dieselem, kor za taxíkem s nájezdem 300 000. Spálený benzín není tak agresivní jako spálená nafta.

Zatím mám pocit, že nejlepším řešením jsou hybridy s benzínem o větším obsahu. Doufám, že přemrštěný downsizing už bude minulostí.

+13/0
doporučit
9.6.2017 10:13

T70o49m72á68š 88K72r56a95i89n12a 7924470614518

Proč padají prodeje dieslů? V Česku určitě ne kvůli nějaké dieselgate - o tu mají zájem jen ti, co žádné auto nemají a raději se na kolech motají na cestách, na jejich výstavbu, na rozdíl od motoristů, nepřispěli, nebo ti, co by na tom rádi zbohatli. Na západě to bude trochu jiné, tam už mají v tomto směru mnozí vymyto. Ale především: vinou neustálých restrikcí jsou dnes diesely tak složité, s tolika dalšími a dalšími kazuneprostými hejblaty, že údržba a vyšší pořizovací cena dieselu dnes hravě vyrovná rozdíl ve spotřebě, a to ještě nepočítám nové Euro 6 s močovinou. Prostě opruz, oproti tomu má ten benzín značný náskok. Nezpochybnitelná výhoda nafty je to, že načepuji plnou a u moře jsem pořád se "svou" naftou, kdežto s benzínem nedojedu. Nicméně, restrikce a výhrůžky liberálů, kteří se dostali k moci prakticky všude, že zakážou vjezd dieselů do měst, že diesely omezí, zdaní, zakážou... Budu si kupovat auto, s kterým mne za pár let nepustí ani z garáže?!

+13/0
doporučit
9.6.2017 8:58

M41a35r73t56i30n 32F28i82l10i10p36c20z57y16k 3841121735283

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín, oba přitom mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota NOx pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně často mnoha set tisíc Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto tito samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím, na co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se týče pevných částic, tak zrovna přímovstřikové benzíny bez filtru nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii proto nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží. Najít pár přiblbých politiků už pak není problém.

+13/0
doporučit
9.6.2017 8:46

A18l33e75š 31L38i69s41o67v75s97k59ý 9269208292562

Nemuzu se zbavit dojmu ze je za tim jeste neco jineho a ze je to cilena politika.

+13/0
doporučit
9.6.2017 6:43

T90o61m72á89š 45K31u20c76h69a23ř 3627201818861

Jasně že jo, a taky si lidi zamilovali litrové tříhrnky. ;-D

+13/0
doporučit
9.6.2017 6:31

V54i32t 71C93h69a70l39u23p70a 5922157792326

Preferuji nepřímovstřikové benzínové atmosférické motory. Spotřeba sice vyšší ale s lehkou nohou na plynu to není tak hrozné. Zato v podstatě bezúdržbový motor, žádné předražené vstřiky, turba, DPF dvouhmoťáky jak u turbodieslu....Olej, svíčky a jedu....aneb jak mi odpověděl jeden pán...."mám auto a ani o tom nevím". No a je z hlediska sazí a NOx nejekologičtější oproti dieslům a turbobenzínům....a karbonizace válců u nepřímého vstřiku také nehrozí....

+13/0
doporučit
9.6.2017 6:19

J71a11k72u79b 53K44o57s 3846252480794

Pokrok nezastavíš. Dřív ho řídila neviditelná ruka trhu, dnes neviditelná ruka bruselského úředníka :-(

+20/−3
doporučit
9.6.2017 7:50

T62o50m47á20š 23P20í55c82l 3866453141137

Pokud by to byl pokrok či trh, nic proti tomu. Pokud by to bylo zapříčiněno zásahy a regulacemi, je to špatně.

Dieselgate s tím nemá nic společného. Naopak, lidi dostali od výrobce lepší motor, než jaký jim má výrobce povoleno prodat.

+14/−1
doporučit
9.6.2017 8:10

K88a54r79e15l 84J96e56d91l67i73č30k47a 9956257778145

01-12/2015: 40 %

01-12/2016: 43 %

01-05/2017: 41 %

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/diesel-auta-prodej-dieselgate-d2z-/ekonomika.aspx?c=A170606_2330695_ekonomika_rts

Tak tomu říkám pád do věčných lovišť ;-D

+11/0
doporučit
9.6.2017 9:29

L35a65d47i73s68l30a56v 59K57u29d66l87a16c68e75k 8298810559919

Zda se ze verejny nepritel cislo 1 kurak prisel o hospody a hleda se dalsi obet pro stvavou kampan. Jinak neni zadny jiny duvod proc na osobni auta na naftu utocit. Jejich podil na celkove spotrebe nafty je zanedbatelny. K tomu dodejme ze delat ekologickou reklamu propagujici nove ekologicke vozy ve spolecnosti ve ktere drtive procento domacnosti na novy vuz proste nema je pouze nesmyslne vyhazovani penez z jeste nesmyslnejsich dotaci.

Prijdou jen dalsi zakazy prikazy a regulace prinasejici jen dalsi sesmerovani spolecnosti. Pritom pro prirodu nejsou problemem nejake motory ale clovek a jeho nekontrolovatelna reprodukce.To ze se budou obeti hladomoru a zizne zahrabavat po statisicich ekologickym bagrem se snizenou produkci zplodin svet nezachrani.

+13/−1
doporučit
9.6.2017 9:38

M73a68r47i11n 91V57e74l58č24e54v 5314418187838

Co je tohle za neustálou masáž, proč nám v MF i jiných novinách stále opakují jak jsou diesely špatné .... asi si to musíme myslet.

+13/−1
doporučit
9.6.2017 7:54

J88o44s22e76f 82V55a39l95a 9600473953893

zanik dieselu je administrativni opatreni -planovany zakaz vjezdu do vetsich mest tykajici se i Eu6. Pak prijdou na radu benziny (nejsou o nic lepsi) uz dopredu si shanim ustajeni pro kone. Ale kone zase produkuji metan. Zrejme dojde na jizdni kola-navrat do r. 1870

+10/0
doporučit
9.6.2017 6:36

V86l26a47d90i74m55í31r 56F40i12b43i18g71e24r 5534751341274

Ouřadové nastavili takové limity, kterých není možné dosáhnout, nebo by náklady na jejich dosažení byly nákladné, tak se na to vykašlou. Naftový motor je dražší a náchylnější na servis a rozdíl ve spotřebě ve srovnání s dnešními benzínovými motory je malý.

Jinak myslím že až na vyjimky emisní limity nikoho moc nezajímají. tzv. dieselgate je jen důvod z toho něco vytřískat, hlavně v USA. V EU nic(pomalu za to může majitel že si takové auto koupil) a v USA jim auto vykoupí zpět za plnou cenu a navíc jim dají tisíce USD.

+12/−1
doporučit
9.6.2017 6:55

V49i45t 77C53h92a91l91u72p52a 5582407352716

Problém turbodiesel a ekodopady:

1) Saze - DPF to sice řeší, ale do r.2005 v podstatě nejsou (tedy do EURO4) a takových tedeíček jezdí mraky. Navíc ti co DPF mají, tak hodně na to nadávají a hodně řidičů ho vykuchají. Takže saze velký průser oproti benzínům

2) NOx - ještě větší průser, protože Ad Blue SCR je snad až od EURO 6 ne-li výše, resp. min. 80% nafťáků ho nemají, takže zasírají vzduch nebezpečnými NOxy

3) Atmosférický benzín je z hlediska těchto nebezpečných emisí nejčistší, turbobenzíny jsou na tom trošku hůř, ale turbodiesly nejhůř

4) CO2 nebudu ani rozebírat, to je ekonesmysl ekoteroristů z Bruselu, naprosto neškodná látka, která vzniká jak spalováním benzínu, tak nafty, tak plynu, atd..

+7/0
doporučit
9.6.2017 11:14

F56r24a74n20t83a 83N67u32d73l11i15s 5505803718977

To zase snůška žvástů. Jeden za všechny: "... naftový motor je vůči ovzduší škodlivější..." No jasně. To jako že benzínový auto tolik něškodí? A proto se i u benzínových motorů budou povinně zavádět filtry pevných částic.

Pokud se autor článku spoléhá jen na statistiky prodejů, bere v úvahu tzv. reexporty? Těmi lze velice snadno ovlivnit počty "prodaných" aut a tím pádem i poměr nafta vs. benzín. Takže pokud budou chtít výrobci "vyrobit dojem", že "dieselové motory jdou do věčných lovišť", stačí rexportovat víc benzínových. A tím ovlivnit statistiky. Nejspíš mají výrobci na benzínech vyšší zisk. Nebo u nich předpokládají dřívější a častější poruchovost, čímž si zajistí příjmy ze servisu.

Každopádně - nejsem zarytým příznivcem dieselu ani benzínu. Každá technologie má svoje pro a proti a je na každém zákazníkovi jaké má priority. Mě osobně se v poslední době příčí malé benzínové mortorky s turbem. Takže bych šel asi raději do nafty. A nemám problém ani s DPF, ani s močovinou. Na druhou stranu - když už benzín, tak asi atmosféru od Mazdy.

+7/0
doporučit
9.6.2017 8:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.