- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
novinářské kecy v přímém přenosu-papouškují eu verze-tak jak ve všem.Regulovat!!
No a co, ze to jezdi za 4 litry na 100km, no a co, ze ten motor vydrzi půl mil.km, je treba vymyslet a regulovat, dame preturbeny benzin objem litr at se kola toci a deevisy maj žně...jedem bando...a pak elektriku....samosebou je skvělá...a uz ji maji vsichni? Tak ji zdanime jak benal....a jedeme dal..
Vždy jsem byl zastáncem názoru, že do osobáku diesel nepatří. Nejen pro klepavě rachtavý zvuk, ale i pro tu s___ku, která se do nich lije. Současný trend vítám.
no každopádně benzínové motory syspou daleko víc a nejen na náhradních dílech ale především servisní prohlídky atd atd , jejich výroba je levná jednoduchá a kupec si může trhnout
Taková blbost. Možná tak turbobenzíny. Benzín.atmosféra? Olej, filtry, svíčky, max. co 100 tis. rozvody (ale za polovinu ceny co u turbodieslu)
Přitom se tolik dělá pro snížení emisí, když si člověk vzpomene, jak kouřily a čmoudily staré Liazky, Avie a z novějších náklaďáků už neucítíte vůbec nic. Stejně tak si člověk vzpomene, jaká byla sláva, když se poprvé ve škodovce, konkrétně ve Felicii objevil dieselový motor...kde se stala chyba?
To je zase bulvár jak se patří.
S diesely je konec, protože zájem o ně je u nás JEN o 1 % vyšší, než v roce 2015?
Pokles zájmu skoro jistě není dán aférou VW, ale tím, ža automobilky se pomalu vrací k cenévé politice před ekonomickou krizí a dieseláky jsou jen pro spoustu lidí příliš drahé. V Německu prodeji moc nepomáhá chystané mýtné, které nafťáky silně znevýhodňuje.
Dieslelové motory rozhodně nepůjdou hnedtak do věčných lovišť. Je třeba si uvědomit, že z ropy se dá vyrobit benzínu maximálně nějakých 70 %. To co zbyde, z toho jde vyrobit už jen nafta (nebo mazut). V Evropě se vyrábí nafta z více než 50 % ropy.
Ta cisla jsem neznal. Uvazime-li, kolik spotrebuji kamiony a dalsi vozidla se silnymi naftovymi moroty, tak tech 70%/30% pro benzin/naftu by znamenalo, ze vsechna osobni auta muzou v pohode jezdit na benzin. Pritom se bude nadale zvysovat podil alternativnich pohonu. Takze si protirecite.
Stejne ze je vtipne, jak se ze vsech stran tepe do dieslu posledni generace, a jak jsou neekologicke, ale ze nam tady jezdi nakladaky starsi pomalu 30ti let, ktere kdyz slapnou na plyn zahali do dymu mensi vesnici, tak to nikoho moc netrapi.
Ale podíl těchto skoroveteránů není velký. Většinou jde o auta málo používaná, jinak by už byla ve šrotě nebo měla alespoň nový motor.
Navíc v posledních cca 20 letech zaznamenáváme velký nárůst automobilové dopravy včetně kamiónové a i proto je žádoucí, aby všechna auta "smrděla" méně.
Kdyby existovalo ěnco jako benzínová lobby, tak se nemůžu zbavit dojmu, že za tím stojí. Jako by ěnkdo rozhodl, že diesely musí pryč a tak se začaly hledat důvody.
Ty duvody existuji od okamziku, kdy se dieselove motory zacaly davat do osobnich aut. V cistote ovzdusi to znamenalo navrat o 15 let.
Týjo.... od konce roku 2016 spadla oblíbenost nákupů dieselých aut ze 43% na 41% ... ... Tento výsledek si fakt vynucuje úderné titulky!
Kdybyste cetl vic, tak vite, ze dala pada, v kvetnu na 37%. Pri tomhle tempu odklonu od dieslu by je za 8 let nekupoval skoro nikdo. Takze jen predvadite, ze neumite ani cist, ani pocitat.
Fakt je potřeba každých pár dní článek na stejné téma? Poprvé jsem to bral jako informaci. Teď už mě to přijde jako by mě chtěl někdo ovlivňovat.