Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e60t42e32r 44N61e82š36v10a24r28a 8968306772507

Já mám nepříjemný pocit, že celá ta kampaň je pokrytecká a že v ní jde o něco zcela jiného. Pamatuji jak v dávných dobách stála nafta 2 Kčs a benzín Speciál 4 Kčs a Super 5,50 Kčs (takže benzín za dvoj až skoro trojnásobnou cenu nafty). Auta byla pouze na benzín. Dnes je spotřební daň za benzín i naftu téměř totožná. Spotřební daň za naftu příliš zvednout nejde, na to mají kamionoví dopravci příliš mocnou lobby a politicky to rovněž nejde protože by to zdražilo veškeré zboží včetně potravin kvůli nárůstu ceny dopravy. Kdyby se zvedla spotřební daň za benzín, tak by všechny osobáky byly v naftě. Proto je potřeba výhledově zrušit možnost mít osobáky v naftě a potom bude možné pořádně zvednout daně za benzín. Protože sdírat motoristy osobních vozů je politicky přijatelné a benzín za dvojnásobnou cenu nafty bude OK. Rovněž hraje roli i bilance výroby - z ropy se prostě vyrobí určitý podíl nafty a určitý podíl benzínu a když se spotřebuje hodně nafty zbývá benzín. O ekologii jde opravdu až v poslední řadě. Pokud vůbec. Jsem zvědavý na reakce zdejších chytrolínů, kteří dnes chrochtají, že moderní benzíny mají stajnou spotřebu jako diesly. Až budou mít zakarbonovaný motor v přeturbovaném benzínu s rekuperací tak prohlédnou. To už ale bude pozdě a budou platit za litr benzínu stovku. A závidět kamionům, ale osobáky už budou (i s jejich podporou) zakázány.

FUJ

+31/−8
doporučit
7.6.2017 3:25

Š66í25m65a 36K51a29d97e69ř31á79v33e60k 9604721264894

Kamiony jsou problém, ale bez nich bychom nemeli ani toaleťák!

+7/0
doporučit
7.6.2017 1:10

P43a81v60e57l 70M57a32t68o48u39š41e27k 5750977308924

Takže jinými slovy kamiónů přibývá. To se máme opravdu čím chlubit a být na co hrdí!

+6/0
doporučit
7.6.2017 8:10

L19a16d33i42s15l78a79v 70K74u11d81l49a91c42e84k 8748940969229

Tak to na mne dela dojem ze po tazeni na kuraky a zdarnem predani hospudek z rukou pivaru k uzivani matkam s detmi se hleda dalsi cil honu na carodejnice. Osobak na naftu s nepodstatnym podilem na celkove spotrebe..Hlavne titulky ala Diesely zabily v roce 2015 na celém světě 38 000 lidí, tvrdí Američané jsou doslova reklamou na dalsi zasah statu do prav obcana za potlesku medialne zpracovaneho davu.Vyhnat ty vrahy za silnic!!!!!

Kolik lidi vlastne ma za rok na svedomi americka politika?

+10/−4
doporučit
7.6.2017 7:35

L56e94o58p73o69l68d 93P41r60o16k85e68š 8959764947

Pokud to ekologové myslí vážně , tak ať upraví zdanění benzínu tak , aby se cena za ujetý km dostala pod 1 Kč. Řeči o to že nějaké benzinové auto za 400000 kč s litrovým tříválcem jede za 3,5 litru jsou fajn , ale v reálu plné auto žere i trávu kolem cesty. Vemte 2 litrový benzin za rozumnou cenu a 1 km vás bude stát 3 kč , nemluvě o tom , že režim otáček motoru u benzinu motor zničí mnohem dříve.

+5/0
doporučit
7.6.2017 7:23

W14r38a48t18i26s77l56a51v 73T72o54b60o44l35a 3518243769140

Při dnešní spotřebě benzinových motorů nemá diesel u osobního auta smysl. Není problém se s benzínem dostat na spotřebu okolo 4-6l/100km a když už diesel bude žrát méně, tak peníze vrazíte do oprav, protože při dnešní složitosti dieselů a všech systémů a věcí okolo, aby to nekouřilo jako mašina, prostě do toho peníze vrážet budete. Není proto divu, že i automobilky od dieselu pomalu, ale jistě opouštění a diesel bude v budoucnu výhradou kamionů a strojů.

+14/−12
doporučit
7.6.2017 2:30

P82e14t15r 23P19o20s85p19í30š15i10l 4168174506886

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

+4/0
doporučit
7.6.2017 9:36

Z84d56e25n77ě28k 11P18a27v56l49i57š 8915220516

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

+2/0
doporučit
7.6.2017 14:00

A67n87t61o34n34í69n 34S79v36o34b64o13d20a 3644463409872

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

+2/0
doporučit
7.6.2017 12:03

P63a34v55e43l 29V44i73t87u28l35a 6887369938183

rok 2005 jsem koupil 1.8diesel. 100tis najeto. stoceny samozrejme. mám velké nájezdy. dnes 380tis. počítal jsem rozdíl benzín vs nafta vs udrzba a díly. jsem na tom stále líp než s benzínem a ještě jsem vydělal. pro malé nájezdy určitě benzín. já na jezdím hodně a na diesel nedám dopustit.

+2/−1
doporučit
7.6.2017 8:24

M68i62l79a56n 18K93a64s81a10l 1338329895175

Nafta pro osobáky chcípne, nebojte. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak všechno, co s tím můžete udělat. :-)

+2/−1
doporučit
7.6.2017 7:15

V93i31t 80C91h90a45l47u37p74a 5212787342366

Ojeteho diesela bez znameho puvodu hlavne francouze muze koupit jen silenec. Naklady na opravy jdou do desetittisicu az statisicu...

+2/−1
doporučit
7.6.2017 6:36

M77a89r50t88i15n 48N15e38v24r83l69a 2387381284107

Že ubyde dieselů v osobácích je jen dobře. A je jedno zda je motivace ekologická, obchodní nebo politická. A že potom může benzín zdrahnout na 50 Kč? Podle počtu aut a v nich osamělých řidičů jdoucích 10 km do práce ve městě kde funguje MHD... Znám několik co pro tyto mikropřesuny ve městě mají diesel. Co s takovými?

+2/−4
doporučit
7.6.2017 6:41

V53i97t 35C35h78a91l86u94p13a 5972287982866

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

+1/0
doporučit
8.6.2017 7:27
Foto

M30i75c70h44a19l 80N28a53j12m75a95n 7549103666140

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

+1/0
doporučit
7.6.2017 9:16

K25a41r85e62l 31M62a66r46t81i60n33e81c 6788638246204

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

+1/0
doporučit
7.6.2017 8:36

L23u61k20á35š 25H64o69r51k17e52l 2385192883545

Mám diesela, má najeto skoro 300 000 km. Nedaří se mi spustit regenerace DPF (zahřátí motoru + jizda 40 km na 3500 otáček, provedeno několikrát) a stále mi to kvůli zanesenému DPF padá do nouzáku. Jestli se mi to nepodaří vyčistit nějakou chemií, tak rozhodně nebudu dávat 8 000,- Kč za manuální vyčištění DPF, vyndám ho pryč a vrátím ho před dalším měřením emisí. Už se s tím nebudu rozčilovat. Je mi to úplně fuk.

+2/−9
doporučit
7.6.2017 6:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.