Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselů ubývá, spotřeba nafty v Česku však dál roste. Táhnou ji kamiony

Úbytek dieselových vozů na českých silnicích není poznat. Na stojanech českých pump spotřeba nafty roste, zatímco benzin lehce ztrácí. Ukazují to statistiky o registracích nových vozidel a spotřebě pohonných hmot. Hlavním důvodem je především rostoucí nákladní doprava, kde je nafta klíčovým palivem. Zelená vozidla se v Česku zatím moc neuchytila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I60m92r23i66c26h 51S24u76c40h17a18r17s10k90ý 8676733535661

Objevily ameriku...;-) stačí se podívat na jakoukoliv dálnici a máte jasno kdo poškozuje silnice, ničí ovzduší a nedodržuje dopravní předpisy.

0/0
8.6.2017 16:52
Foto

V59i10t 69C86h93a19l68u18p72a 5822367802246

Já dávám přednost atmosférickým benzin.motorem před dieselem hlavně kvůli těm potencionálním drahým opravám - turbo, vstřiky, dvouhmota....atd. To u atm.benzínu nehrozí...bezúdržbový motor...svíčky, olej a nazdar....

+1/0
8.6.2017 7:27

Z79d65e28n81ě80k 72P59a87v49l38i95š 8275820616

V současné době mám zkušenost - třílitrový nafťák, váha 2 tuny dlouhodobá spotřeba 7,2 l/100 km. Škoda Yeti 1,2 benzin turbo spotřeba totožná. Řeči o úsporných benzínových motorech si nechte od cesty.

+2/0
7.6.2017 14:00

J58i44ř81í 50S29c46h52w72a41c86h 8508334148936

takže ten nafťák je vlastně stejně rozežranej jako ten benzín....

Takže řeči o úsporných sazometech si nechte od cesty.....;-)

+4/−2
7.6.2017 14:53

M42a24r43t62i60n 51D89o34h29n28a18l 5847133388638

Ono záleží jak kdo jezdí, já mám 12let starou benzínovou atmosféru Mondeo 1,8 92kW, kára váží 1,8t a průměrná spotřeba 7,3, pokud jezdím mimo městoa tak je to tak 6,7:o) A turbo 1.2 Yeti bych nechtěl ani za zlaté tele:o)

0/0
7.6.2017 16:02

J81i85ř35í 45S74c85h67w53a45c83h 8178824918246

Yeti coby SUV krabice v benzínu nemůže být příkladem spořivého auta. Octavia s 1.2 respektive s 1.0 TSI jezdí za 6 litrů.....

0/0
7.6.2017 21:49

M94a76r86t39i45n 54F86i76l54i37p58c41z39y36k 3961461895823

S 1.6TDI jezdí za 4l a co jako má být?

+1/0
7.6.2017 22:29

J69i85ř15í 50S74c46h46w49a95c39h 8358784688366

Pohadky ovci babicky....

+1/−1
8.6.2017 8:38

M94a56r42e87k 71G39a26j60d19a 4543374926162

Tak si ji kupte a uvidíte. Jo a dá se sní po dálnici v Německu jet za 9l :) průměr lehce přes 170

0/0
8.6.2017 14:52

A47n88t30o62n62í24n 31S77v51o48b57o40d47a 3434153289172

auta s největším nájezdem kilometrů jezdí na naftu nebo plyn, takže nezáleží na počtu aut na jednotlivá paliva, ale na ročním nájezdu :-)

+2/0
7.6.2017 12:03
Foto

J18i27ř41í 11F98e50i63x 2679303380736

A to si jako někdo myslí, že když se včera přestaly prodávat osobáky s dieslovým motorem, že už dnes poklesne spotřeba nafty u čerpaček ? ;-D;-D;-D To se projeví, pokud vůbec , za delší období přeci...

0/0
7.6.2017 10:54

J24i58ř21í 44S36c57h26w85a42c25h 8148114278866

a osobáky s diesely se navíc vůbec prodávat nepřestaly ;-)

0/0
7.6.2017 11:03

M46a26r94t54i66n 21F19i52l90i22p36c93z64y83k 3311101345883

Nechápu současnou hysterii kolem dieslových motorů. I benzín produkuje NOx a emisní limity Euro 6 povolují 0,08mg/km diesel a 0,06mg/km pro benzín a oba mají stejný limit pro pevné částice. Mezní hodnota pro reálný provoz je u obou taky stanovena stejně na 0,80mg/km.

Zástupci automobilek říkají, že u dieselu splnění těchto norem prodraží auto o několik stovek EUR. Řekněme třeba o 500EUR, tedy o cca 13-14000Kč/auto v ceně řekněme 500 000Kč. Tedy o pakatel, který zákazník naprosto snadno akceptuje.

Přesto ti samí zástupci automobilek říkají, že kvůli tohoto zdražení zastavují vývoje dieselových motorů, budou se orientovat na elektro a já nevím co ještě, jejichž ekologická stopa taky není buhvíjak čistá, od těžby drahých prvků, až po likvidaci baterií.

A do toho hysterie měst proti dieslům obecně, přičemž, jak je vidět z Euro 6, emisní limity ma benzín stejné a co se ýče pevných částic, tak zrovna benzíny nemusí být čistší proti dieselům vybavenými DPF filtry.

Zajímavé testy z reálných testů emisí.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/paradox-tdi-plnici-euro-6-vysly-z-testu-mereni-nox-v-provozu-nejlepe-ze-vsech/

Tu hysterii opravdu nechápu. Je vyvolána pouze tím, že akcionáří automobilek větří nový byznys a větší profit na jedno prodané auto, neboť všechny tyto nové čápiny v autech ve finále auto zdraží.

0/0
7.6.2017 10:11

M98a72r65t16i21n 10D23o60h10n89a24l 5157903408948

Docela mě baví včerejší informace, že výrobci osobáků už s dieselem nepočítají a zastavují jeho vývoj, protože je to přežitá technologie. Ještě před několika lety byl diesel super a ekologický:o)) Myslím, že benziňák je úplně stejně přežitý jako diesel, akorát, že nedělá saze a NOxy, zato zase mraky CO2:o) Stejně je to všechno nesmysl, při krakování ropy vždy vznikne určité procento benzínu a nafty, takže pokud budou jezdit benzíňáky, tak se taky zbylá nafta musí někde spotřebovat..a to jsou kamiony, autobusy, náklaďáky, lokomotivy a kotle na LTO..o ekologickém spalováním v některých těchto zařízeních si myslím svoje:o) Jinak co se týká spotřeby nafty v ČR, tak bych tipnul, že víc jak 50% spotřeby jde mimo osobní dopravu (autobusy, kamiony), protože i když by bylo v provozu víc naftových osobáků, tak mají nižší spotřebu a celková spotřeba by tedy měla být podobná jako u benzínu.

0/0
7.6.2017 9:40
Foto

V83i14t 94C95h55a20l85u81p11a 5312277782526

CO2 je proti NOx a sazím totálně neškodné.

+2/0
7.6.2017 9:41

J36i26ř61í 53K25o41c45u20r74e45k 6135434545768

Tak nějak. Boj proti emisím CO2 způsobil takové škody (zábor zemědělské půdy pro pěstování biopaliv, celosvětové zdražení potravin), že těžba surovin se krčí v koutě.

----

A nikdo dodnes neví, jak se objevila ropa kilometry hluboko pod zemí, po které dinosauři tehdy chodili. Že by vsákli do rostlé skály se nechce věřit.

0/0
7.6.2017 10:28

J96a13n 61K59o27t51a88s 9699860742886

Existuje organický i anorganický původ ropy, nemyslete si, že jste objevil Ameriku - anorganický původ ropy předpovídal už Mendělejev před víc jak stoletím.

0/0
7.6.2017 12:33

P47e16t97r 50P47o36s68p73í96š98i55l 4738814696796

Už několikátý článek na to stejné téma. Ale 40% podílů dieselů na nových registracích, to nevypadá na to, že by už nafťáky nikdo nechtěl, že? Vzhledem k tomu, že malá auta jsou prakticky výhradně v benzínu a tak nějak nejprodávanější, tak mi vychází, že u těch větších osobáků se nic jiného, než naftové motorizace neprodává a to i přesto, že jsou o dost dražší. Takhle teda soumrak dieselů nevypadá i když se nám to neustále snaží namluvit. Možná pár potencionálních kupců změnilo názor, ale to je tak vše.

+4/0
7.6.2017 9:36
Foto

V65i59t 80C70h49a29l58u17p34a 5322837792376

Ano to máte pravdu. Absence benzínových atmosfér bez turba a jiných nesmyslů, je žalostná. Zlatí japonci.....

Když jsem sháněl MPV, mezi záplavou chrochtajících smraďochů bylo umění najít benziňáka v atmosféře....

0/0
7.6.2017 9:40

P19e64t61r 36P23o46s27p90í96š82i15l 4708154436976

V podstatě japonci jsou jediní, kteří více prodávají benzínová auta ve střední třídě a v SUV. Třeba takový koncern VW není schopen nabídnout smysluplnou benzínovou motorizaci pro větší modely a proto i nyní prodává TDI jako housky na krámě a dokonce mu i v této kategorii prodeje rostou.

0/0
7.6.2017 10:00

B12e24d42ř80i93c67h 70K28u29d67r25n81a 1238838232690

Možná je to spíše obchodní politikou. VW koncern výkonné benzínové motory má (Audi, Porsche), ale většinou je spojuje s povinnou vyšší výbavou (asi aby se zaplatil i poplatek za CO2). To samé spojení lepších motorů s vyšší výbavou má v ceníku i Mazda. Otázkou je jestli by například Škoda přitáhla dost zákazníků od konkurence, kdyby nabídla 1.8 TSI nebo 2.0 TSI (162 kW) s možností 4 x 4 u Superbu nebo kolik zákazníků by si objednalo Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW).

0/0
7.6.2017 10:19

J20i26ř14í 22S69c85h19w56a89c72h 8968594878746

Kodiaq 4 x 4 s 2.0 TSI (220 kW) by velmi navyšoval flotilový emisní průměr a prodeje by nebyly asi přiliš vysoké.

Sice se mluví o verzi RS ale i u ní by se většina prodejů uskutečnila v diesel verzi.

0/0
7.6.2017 11:12
Foto

M36i51r26o44s73l53a37v 26S19t18e89i96n45e54r 6108624133305

Hlavně ty nové diesly EURO6 prodražuje technologie čištění emisí. Proto jsou u menších aut benzinové motory podstatně levnější.

Cena také řídí trh.

+1/0
7.6.2017 9:58

P85e66t11r 58P45o57s88p55í33š69i83l 4448784946906

Jasně, že u aut za čtvrt milionu je 50 tisícový příplatek za diesel nesmysl. Ale u auta za 3/4 miliónu už těch 50 tisíc nehraje takovou roli.

0/0
7.6.2017 10:04
Foto

M76i50c80h17a69l 56N96a60j11m36a17n 7759253856550

Ono je to o výhodnosti dieselu. Najedu ročně 40 - 50 tis. km. Minulá dvě auta byla s naftovým motorem a návratnost vyšší pořizovací ceny a dražší údržby byla do dvou let. Ale při porovnání cen stejného auta s benzínovým a naftovým motorem vychází návratnost za cca 4 roky. A když připočteme problémy s filtrem pevných částic tak nynější auto je benzíňák.

+1/0
7.6.2017 9:16
Foto

V52i69t 85C39h57a39l39u78p61a 5702207132696

Kdo jezdí pravidelně dlouhé trasy a po dálnicích, tam je turbodiesel jasná volba. Problém je že si turbodiesely kupujou někteří jedinci i jako "nákupní tašky" a pak s tím i v zimě se studeným motorem camrají po městě. Pak se nedivme katastrofickým smogovým situacím ve městech v zimě.....

+4/0
7.6.2017 9:21

M92a46r23t27i22n 55N64e46v39r15l16a 2697841404937

R^!

0/0
7.6.2017 10:34

K81a30r71e42l 12M63a83r53t85i49n65e22c 6258798696134

Já věřím, že pouze elektromobily mají skutečně budoucnost a jsou až neskutečně spolehlivé a provozně nenáročné.

Mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti. Vždyť již je tomu dávno, co jsem dostal elektroautíčko s kterým jsem opravdu hodně najezdil, ale po mě i moje děcka a dodnes s ním jezdí i vnoučata.

A přitom kromě výměny baterek za celou dobu nepotřebovalo žádnou údržbu.

...a dokonce bylo už v tehdejší době tak pokrokové, že má i dálkové ovládání.

+1/0
7.6.2017 8:36
Foto

M98i62r59o47s83l23a61v 21S77t55e49i46n10e10r 6988634573195

A jak se vám v tom cestovalo na Jadran?

0/0
7.6.2017 10:00

P17e28t67r 56P29o25s16p95í57š14i96l 4748944426396

Já myslím, že si dělá legraci a píše o autíčku na dálkové ovládání....

0/0
7.6.2017 10:06

K52a55r31e11l 26M42a69r52t26i91n65e63c 6828538326914

Tehdá přeci byly devizové přísliby, tak tam se naše rodina nedostala...

...ale projížděl jsem kuchyň, chodbu i pokoj a když jsem byl zvlášť hodný tak jsem si ho když bylo pěkně mohl občas vzít i ven.

0/0
7.6.2017 10:50

M55i15c96h22a23l 83H83i56r63k88a 4787256850263

Tak vzhledem k tomu, že počet registrovaných vozidel stále roste, tak dieselů na silnicích neubývá, jen se mění poměr mezi D a B. A to je sakra rozdíl.

0/0
7.6.2017 8:30

P44a25v96e89l 77V98i82t31u86l66a 6897359118913

rok 2005 jsem koupil 1.8diesel. 100tis najeto. stoceny samozrejme. mám velké nájezdy. dnes 380tis. počítal jsem rozdíl benzín vs nafta vs udrzba a díly. jsem na tom stále líp než s benzínem a ještě jsem vydělal. pro malé nájezdy určitě benzín. já na jezdím hodně a na diesel nedám dopustit.

+2/−1
7.6.2017 8:24

M45a71r83e14k 11M98a10l61ý 1802588551940

Za 12 let jste najel 280tis. a říkáte tomu velký nájezd? Ročně to vychází na nějakých 23tis. a to si myslím, že je takový normální nájezd rodinného auta, nic velkého.

+1/0
7.6.2017 8:49

J91i42ř31í 10K55o53c17u11r93e74k 6855824705108

Tak nějak. Mimo jiné je to hranice, kde se diesel začíná vyplacet.

0/0
7.6.2017 10:30

M15a88r24e70k 21M30a47l21ý 1712598871790

Tento nájezd jsem měl a ani jsem o dieselu neuvažoval, s benzinem 2.0 o výkonu 104 kW jsem jezdil za 7,5 v pohodě. Teď jezdím 50tis. ročně a mám diesel. Ale kdybych to samé auto sehnal v benzinu, bral bych i na takový nájezd benzin. Ale prostě nebyl.

0/0
7.6.2017 10:58

M25a34r44t84i68n 12K97a44r77á81s74e42k 9588883408358

Tak ono zalezi jak u ktereho auta - kdyz jsem si kupoval auto pred nakymi peti lety, tak rozdil v cene benzin x nafta byl 30 000, a rozdil ve spotrebe dobre 2 litry, kdyz jsem se koukal ze bych neco poridil dneska, tak je bezne rozdil v cene 60 000 a ve spotrebe do 1 litru...

0/0
7.6.2017 11:08

P16a62v11e82l 97V22i83t38u50l59a 6207449338413

to auto již cca 3 roky nejezdí. nechávám si ho jako rezervu pro známé a pro kohokoliv kdo potřebuje půjčit. dříve jsem na jezdil cca 30- 40ti ročně. teď mám druhý osoba k a jezdím i s dodávkou. vše diesel a ročně na jezdím 80-90tis celkem a všechny auta jen měním pravidelně olej a filtry+standartní údržbu. neumím si představit kolik by mi zralo Galaxy v benzínu 2.0.samozřejmě mám 1.9 TDI a spotřeba průměr 6.5 v benzínu bych měl tak 10-11

0/0
7.6.2017 11:03
Foto

J54o50s84e30f 19K32u41b91e76š 3508153879353

„Údaje týkající se ojetých vozidel jsou v centrálním registru vozidel velmi nespolehlivé a nemáme žádnou možnost si je ověřit,“ vysvětlila Jana Kinčlová ze Svazu dovozců automobilů.

No však to taky stálo jenom několik miliard, co byste chtěli..

0/0
7.6.2017 8:18

J72i39ř34í 39S84c24h84w19a87c60h 8758954868836

Ani miliardový systém neopraví vkládáná špatná, nespolehliva data.

0/0
7.6.2017 8:47

M83a73r33e78k 65M89a36l96ý 1532328361560

To jako, že ze zahraničí dovezu benzín a přihlásím to jako diesel?

0/0
7.6.2017 8:50

P48a58v65e56l 22M57a35t81o58u97š64e45k 5350347448804

Takže jinými slovy kamiónů přibývá. To se máme opravdu čím chlubit a být na co hrdí!

+6/0
7.6.2017 8:10

P77e54t96r 46H34o57r18á23k 1209593779904

Spotřební daň na naftu je o 2 Kč nižší, takže benzín by mohl být naopak levnější.

0/0
7.6.2017 8:07

G80e49o13r77g 90K36o57m37b96e40r35e92c 9474871286481

Sef koncernu Daimler (Mercedes) Dieter Zetsche -

Dieter Zetsche im n-tv Interview. "Der Diesel hat eine gute Zukunft"

Diesel ma velmi dobrou budoucnost

http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Der-Diesel-hat-eine-gute-Zukunft-article19733202.html

0/0
7.6.2017 7:51

L48a97d43i84s21l81a98v 17K97u78d48l34a47c16e78k 8308760859779

Tak to na mne dela dojem ze po tazeni na kuraky a zdarnem predani hospudek z rukou pivaru k uzivani matkam s detmi se hleda dalsi cil honu na carodejnice. Osobak na naftu s nepodstatnym podilem na celkove spotrebe..Hlavne titulky ala Diesely zabily v roce 2015 na celém světě 38 000 lidí, tvrdí Američané jsou doslova reklamou na dalsi zasah statu do prav obcana za potlesku medialne zpracovaneho davu.Vyhnat ty vrahy za silnic!!!!!

Kolik lidi vlastne ma za rok na svedomi americka politika?

+10/−4
7.6.2017 7:35

P80e16t37r 87S97p37a14t55z84i17e19r27e85r 7184192785354

aaaa uražený kuřák ..;-D jen takový člověk může k autům hned začít prát zákaz kouření...i když vlastně prodej a omezení naftových motorů je záležitostí celosvětovou a náš stát s tím víceméně nemá nic společného...jinak naftové motory v osobních autech je záležitostí prakticky pouze Evropy. Amerika toto nepraktikuje, asie taky ne...a proč by výrobci měli cpát peníze do tak malého segmentu zákazníků jako je Evropa??

+7/−2
7.6.2017 7:42

J47a94n 91S73t50e34h38l66i87k 9505577756631

On ten diesel pracuje při vysokých teplotách a tak nejen problém s prachem, ale má problém i s losangeleském smogem. A to je pěkný svinstvo.

+3/0
7.6.2017 8:09

M48i25l65a80n 90K60a50s69a39l 1398369745895

Vzdělání. To je to, co podobným kverulantům chybí.

0/0
7.6.2017 8:37

L88e22o69p38o54l22d 68P82r38o13k44e53š 8519494497

Pokud to ekologové myslí vážně , tak ať upraví zdanění benzínu tak , aby se cena za ujetý km dostala pod 1 Kč. Řeči o to že nějaké benzinové auto za 400000 kč s litrovým tříválcem jede za 3,5 litru jsou fajn , ale v reálu plné auto žere i trávu kolem cesty. Vemte 2 litrový benzin za rozumnou cenu a 1 km vás bude stát 3 kč , nemluvě o tom , že režim otáček motoru u benzinu motor zničí mnohem dříve.

+5/0
7.6.2017 7:23

J46a49r61d50a 16H68o50f37m36a34n67n 4490495944

ekologové dělají daně ? naštěstí ne ;-)

+1/0
7.6.2017 7:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.