Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boom aut na baterie táhne Čína. V Česku hybridy překonaly plyn

Čtyři z deseti nových elektromobilů, které se loni na světě prodaly, mělo svého zákazníka v Číně. Počet aut na baterky loni poprvé přesáhl dva miliony, stále ale tvoří zlomek všech prodejů. Vozů s elektrickým či hybridním pohonem přibývá i v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G32e71o73r21g 85K69o29m71b26e48r70e87c 9374231246301

dalsi masaz. Pro normalni rodinu a bezny jezdeni to je behem dalsich nekolika desetileti jenom utopie.

+2/0
13.6.2017 11:48

V52í25t 39O20ž37a79n70a 1518778905344

Už v roce 2025 bude elektromobil výhodnější než spalovák úplně pro všechny.

A v roce 2022 pro velkou většinu lidí.

0/−3
13.6.2017 11:50

M66i75c90h75a73l 83S41o50l85n91i21c93k80y 2585153303371

Zase jeden promo článek. Z praktického hlediska jsou elektromobily jako plnohodnotná náhrada v ČR zatím nepoužitelné - přesvědčil jsem se o tom na veletrhu Ampér 2017. Je možné, že za určitých podmínek by to pro nějakou drobnou firemní rozvážkovou službu po Praze šlo použít. Ale dobíjení je pomalé, takže by muselo být místo jednoho auta dva elektromobily a firma by musela mít vlastní nabíjecí stanici. Takže by to celé muselo být z nějaké dotace.

A ještě k té Číně. Byl jsem tam a viděl to. Kromě problémů s registrací značky a dalším administrativním opatřením je nutno brát v úvahu úplně jiný pohled na auto od Čecha a Číňana.

Čech žijící mimo Prahu a pořizující si auto chce, aby bylo levné (klidně koupí ojetinu), velké, mělo velký kufr do kterého se pohodlně nakládá hodně věcí a nářadí - tj. kombík, mělo pokud možno malou spotřebu tj. diesel. Potřebuje s ním jezdit do práce, na velké nákupy, na chalupu, na melouchy a na dovolenou, často daleko. Nové technické finesy jsou spíše na závadu - rozbijí se a nikdo to neumí opravit.

Číňan pořizující si auto musí být na čínské poměry bohatý člověk. Bohatý Číňan žijící ve velkém čínském městě jezdí z autem po městě a na nákupy. Na dovolenou létá letadlem, chalupu nemá a na melouchy nechodí. Velmi mu záleží na tom aby auto bylo co nejmodernější, prošpikované technickými vymoženostmi a dobře vypadalo. Jeli na elektromobil dotace a přihlášení je rychlé a bez poplatků tak do toho klidně půjde.

Jak vidíte pak se mu může stát, že v Číně se prodávají elektromobily více než v Čechách :-):-):-)

+5/0
13.6.2017 8:07

R97a84d90e71k 63S77v60o25b52o60d74a 8619290950291

Co říkáte je všechno pravda. Nyní. Ale nemůžete zpochybnit fakt, že se elektromobily zlevňují, zlepšují a stále rychleji rozšiřují. Že je to dnes jen trendy hračka pro bohaté a nadšence? To je normální, někdo musí vývoj zaplatit. Není to rozdílné od začátků mobilních telefonů, plochých televizorů, nebo i automobilů. Ale vzpomeňte si za cca 5 let.

A dotace? Ty nikdy nejsou fér ať jsou na cokoliv. Tady se tím snaží vlády tento trend zrychlit, protože chtějí, nebo se zavázaly něco udělat s ovzduším a taky se zbavit závislosti na ropě. Bez nich by byl trend o x let pomalejší, ale stejně by se nezastavil

+2/0
13.6.2017 10:21

G60e13o53r79g 49K73o86m55b85e37r31e18c 9574431806141

no tak mobilni telefony bych moc do toho nezahrnoval. Mel jsem kdysi mobila Nokia 5110 aku vydrzel +/- 14 dni. Dnes bych byl stastny kdyby na mobilu vydrzel aspon 48 hodin.Jinak skuste vytahnout snuru od televize ze zasuvky, schvalne jak dlouho vam pujde :-P

0/0
13.6.2017 11:26

R16a51d71e66k 85S29v69o88b24o74d33a 8239180790311

teď nerozumím. Já mluvil o přijímání nových technologií obecně. O čem mluvíte vy?

+1/0
13.6.2017 14:22

J88a71r59o90s37l77a65v 55D50o52s98t62a49l 2544291275449

O proč neukážete nějaké video nebo fotky z těch čínských továren když je ta čína takový lídr. Proč ukazujete fabriku Tesly?

+3/−1
13.6.2017 2:21

S47t53a32n88i62s19l10a90v 23K39r14e25j60c78a74r 6637486583584

ČR je menší ekononikou než Čína nebo i USA. Proto je ČR odkázána na EU a Rusko. Nikdy nemužeme věřit, že budeme tak úspěšnými jako Čína nebo Jižní Korea nebo Izrael. A to i třeba se srovnatelným stupněm vzdělanosti .

0/0
13.6.2017 8:07

M66i16c12h48a60l 11S28o67l33n78i24c69k95y 2405853683841

V čínské automobilce se velmi striktně nesmí fotit. Byl jsem tam, viděl jsem výrobní linku na díly do automobilu Cherry. Při bližším pohledu zjistíte, že mnoho dílů bylo velmi podobných dílům do automobilů Wolksvagen vyrábějící se v továrně poblíž. Nebudu psát podrobnosti (mohly by s tím být problémy), ale je je to čistá pravda.

+1/0
13.6.2017 8:16

J89a68r79o71s68l76a96v 73D49o93s71t76a44l 2244901955619

No, že Číňani okopírují co můžou to není žádné tejemství. Funguje to jak říkáte. Západní firma rozjede výrobu nějakého výrobku v Číně a za pár měsíců stojí opodál nová budova. Natož z původní budovy začne proudit dokumentace, vzorky, formy atd do nové budovy ze které se pak vesele expedují falsifikáty pod dohledem strany. Nic nového to ví každý kdo měl s Čínou něco za dočiňení. Proto již spousta firem v čilně nechce vyrábět.

0/0
13.6.2017 13:28

A21n42t97o92n31í69n 93S85v30o75b52o43d73a 3394913939832

plynová auta mají u nás problém, nepustí je u obchodních center do podzemek, v Praze jsou na povrchu zóny, takže žádná podpora a jen problémy, proto jsou ve městech nepraktické :-(, gratuluji pražskému magistrátu, opravdu bojují proti méně znečisťujícím autům

+4/0
12.6.2017 20:33

M94i67c86h88a88l 18K38a98l65e39n51s33k18ý 7879272185831

Jeden čas tu strašně protlačovali CNG, vypadá to na další level. Není týdne kdyby se nepodsouvala elektroauta, resp. ty se zdrojem elektřiny ve velmi nepraktických bateriích.

+4/−3
12.6.2017 20:17
Foto

J96i86r74i 62B30i73l93i50n92a 5348630987

Pozoruji u jistych diskuteru znacnou zabednenost. Plug - in hybridy vetsinou temer zadny benzin nespotrebuji, majitele je uzivaji hlavne pro dojizdeni do prace nebo na nakupy kdy baterie postaci. Stejne je to s ciste elektrickymi auty. My s manzelkou vlastnime Nissan Versa a elektricky pick-up. Ten pick-up zastane nejvic prace, najezdi nejvic kilometru. Nissan pouzivame hlavne na delsi cesty. A mimochodem, prakticky 100% elektriny mame z vodnich elektraren.

Ale i uhelna elektrarna znecistuje zivotni prostredi mene, nez tisice motoru aut.

+2/−4
12.6.2017 18:38

M19i11r76e92k 48G55a13j17e71r 5121146989370

V clanku je lez, ktera se opakuje v posledni dobe v tisku stale casteji. "V celkových statistikách, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu." To cislo neudava pocet prodanych elektromobilu, ale celkove s plug-in hybridy, ktere spaluji predevsim benzin a ty vetsinou maji vetsi spotrebu benzinu, nez vase male auto jezdici na naftu.

Zdroj: http://www.ev-volumes.com

+2/−1
12.6.2017 17:37
Foto

I90m28r69i76c42h 57S44u58c76h52a27r40s63k30ý 8736453955641

100% souhlas jedná se o účelový hoax a příslušný úřad by měl zasáhnout .?

+1/−1
12.6.2017 17:47

V38í88t 63K61o58u84b61a 6836200454818

V číně si ho kupují výhradně rodiny jako druhý vůz, protože zaregistrovat druhé auto se spalovacím motorem nelze. Takže je to prostě nutné zlo.

Dokud nebude mít tento nesmysl dojezd alespoň 800 km a nebude nabitý do maximálně 10-ti minut s dostatečnou infrastrukturou na silnicích (to je cca 5 nabíjecích stání na jedno benzínové) k DOBROVOLNÉMU masovému rozšíření NEDOJDE:

V každém případě pamatujte, že KAŽDÝ elektromotor má někde KOMÍN.

+2/−1
12.6.2017 17:29

M91i86r47e70k 11G13a26j17e44r 5881146319660

Jste vyjimka. Drtive vetsine lidi staci dojezd 400 km. Vsak take ani se spalovacim motorem je realny dojezd 800 km vyjimecny.

0/−1
12.6.2017 17:39
Foto

I83v46a38n 27V81e66s20e16l57ý 4746208724397

S dnes tak velmi zatracovanými diesely je dojezd na nádrž, dalo by se říci, standard. A to mluvím o dvoulitrech.

0/0
12.6.2017 17:43
Foto

I69v84a24n 58V46e97s76e83l64ý 4786688614267

Nějak jsem nenapsal "dojezd na nádrž 800 km". Omlouvám se.

0/0
12.6.2017 17:45

M56a38r60t75i49n 16Č32a78r25n29e66c79k26ý 2985394349275

800 km když jedeš jako prase. Jinak jsou to čísla běžně přes 1000 km

+1/0
13.6.2017 9:50

J76i74ř41í 41H28ř11e58b96a89č37k47a 1112152765753

Citroen xsara picasso 1,6 hdi 80 Kw. Chorvatsko cca 800 km + výlety tam cca 200 km. a tankoval jsem až na cestu domů. Ale je pravda že teď jezdím denně do Brna do práce a zpět 120 km a na to elektro auto by mi 400 km dojezd asi stačil. Na dovolenou je to pasé.

Ale Tesla by se mi asi za celý život nezaplatila.

0/0
13.6.2017 14:14

M10i34c38h59a40l 17K67a86l92e23n49s28k44ý 7419472685511

Možná tak pro pozéry co jezdí ze satelitu do práce, nakoupit a zpět, kdy vezou sebe, notebook a vzduch. Často jezdím s přívěsem, v zimě nebo mimo silnice po polňačkách, kdy stačí někde uváznout, když to není na traktor, tak samovyproštěním vycucáte nenergii a ze 400 km je 250, když táhnete přívěs tak 150 a to jen za předpokladu, že vyjede s nabitým na 100% Když dojde palivo (benzín, nafta) otočením kanystru (já vozím) máte během 2 minut plný výkon bez cizí pomoci.

+2/0
12.6.2017 20:23

J66a87r14o36m30i97r 54F78a63r84e22k 4682313737

Na prives nalozite diesleagregat a je to :)

0/0
13.6.2017 8:11

V47í52t 66O54ž86a49n97a 1278588885804

Pak doporučuji BVP, to projede všude.

0/0
13.6.2017 11:52

M27i90c10h66a27l 59K31a84l80e22n11s49k55ý 7119792595951

Proč? Na to co potřebuju mě donedávna sloužila Š105S z r. 1985, tudíž mi stačí 4x2 s vyšší světlou výškou. Jinak na BVP to by museli být echt baterie.

+1/0
14.6.2017 13:03

R54a93d98e65k 29S74v96o61b89o53d96a 8709340170971

Nebuďte troškař. Zaokrouhlete to na dojezd 1000 km a nabíjení do 1 minuty ať se to líp počítá. Protože jinak byste denně z práce domů nedojel, že. ;-)

+1/0
12.6.2017 17:56
Foto

J32i18r38i 97B87i61l13i63n36a 5878180727

V pripade vodnich elektraren zadny komin neni.

0/0
12.6.2017 18:28

J96i95ř64í 74K37o53c52u32r59e32k 6615524925478

No právě. Jenže ne každý kraj má k dispozici dostatek průtoku a spádu, aby to stačilo. Totiž průtok a spád určuje horní hranici výkonu vodní elektrárny.

+1/0
12.6.2017 22:08

J57a74r70o65m44i59r 21F88a50r13e75k 4242923947

Vodni eletrarny jsou ekologicke, nebo jen neprodukuji CO2?

0/0
13.6.2017 8:02

J66a78r61o82m38i60r 61F63a48r74e14k 4732923517

Pokud jedu delsi trasu, stavim co 2 hodinky, to mame dejme tomu kolem 300km (pokud jedu pres nemecko). Takze dojezd kolem 500km predstavuje vice nez slusnou rezervu.

Nabijeni vs. tankovani jsou dve uplne rozdilne veci, pumpy muzou uplne zmizet, zustanou jen odpocivadla a obcerstveni podel dalnice, kde kazde parkovaci misto bude mit svuj stojan. Jednodues prijedete, date tam kreditku, ono vam to schvali transkaci a napise limit, vy potvrdite, vezmete kreditku, date auto nabijet a jdete na zachod, kafe, protahnout se. Nebudu ted resit technicky aspekt toho, ze najednou tam prijede more aut a vsechny zacnou nabijet, neresitelne to neni, levne ovsem taky ne.

Takhle se da v pohode dojet kamkoliv. Teoreticky :)

Pokud jezdim jen do prace, najedu 60km denne. Takze tyden na jedno nabiti uplne v pohode. Problem muze byt s nabijenim doma a to nemaly. Mam dve bydliste, jedno v malem domku v prizemi, kde auto parkuje primo pred vchodem, takze tam by se nabijeni resit dalo. Druhe v bytovce v prvnim patre, kde poradne neni kde parkovat a uz si vubec nedovedu predstavit nabijeni (natahnoutkabel z okna :D ) Jezdit s autem k nejake dobijeci stanici, no nevim, dat auto do nabijecky a 10 minut cekat je docela nuda. Takze spis nejake nakupni centrum, protoze clovek stejne musi jezdit nakupovat aspon jednou tydne, tam by klidne mohly byt nabijeci stojany se stejnym principem jako na odpocivadlech podel dalnic. Zaparkuji, dam auto nabijet a jdu nakupovat. Pohoda....

Takze mne osobne by bohate stacilo 500km dojezd, nabijedni kolem 10 minut (15 by se taky dalo prezit).

Infrastruktura, to je problem, tam s vami naprosto souhlasim. A tezko rict, jak rychle dojde k rozsireni, dokud proste nebude nabijeni dostupne vsude, nema pro me elektromobil smysl.

K vyrobe eletriny snad jen jednu vec, tech moznosti je vice, nektere vice ekologicke, jine mene.

+1/0
13.6.2017 8:00

J61a55r19o42m57i25r 48F16a73r81e52k 4792193517

K samotnemu autu. Ted mam C5 tourer (proste velkyho kombika). Do budoucna pocitam s tim, ze poridim sedmimistne auto. S dostatecnym uloznym prostorem. V soucasne dobe nevim o zadnem elektromobilu, at uz existujicim, nebo ohlasenem, ktery by splnoval me pozdavaky (nejblize ma mozna hybridni Prius, ktery se dela i v sedmimistne verzi). Ale to je hybrid, ne elektromobil. A jak je na tom s uloznym prostorem, nevim, nezkousel jsem, ale proti C5 to bude vyrazne horsi.

Proste neco ve stylu C8, C4 Grand Picassa, Peugeot 5008 (jenze treba ten uz neni MPV ale SUV).

Cenu zatim asi ani nema smysl resit, protoze ta bude....

0/0
13.6.2017 8:20

V87í91t 95O63ž60a20n30a 1448418865904

Každé auto se spalovacím motorem má komíny 2. Jeden je nepříjemně blízko vašemu nosu a druhý v elektrárně napájející rafinerii.

+1/0
13.6.2017 10:42

M65i47r18e10k 66G90a51j18e59r 5421416699270

Chtel bych poznamenat, ze neni pravda, ze plug-in hybridy si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Jednak by musel ridic kazdych asi 40 km kompletne nabit baterie a i pak musi spalovaci motor obcas spustit, jinak hrozi poskozeni motoru korozi.

+1/0
12.6.2017 17:19

B98o54h88u91m96i19l 12S29t19e72j71s52k20a52l 5633714161293

"Boom" aut na baterie táhnou maximálně dotace...

+8/−1
12.6.2017 16:40
Foto

I67v27a76n 19V16e47s49e82l39ý 4436308754207

Citace z článku: "...ve statistice jsou přitom čisté elektromobily i plug-in hybridy, tedy vozy, které si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru."

Plug-in hybrid si vystačí bez spalovacího motoru, tedy jeho zapojení do výkonu, asi na třicet km. Ale ten motor v tom autě je. Vypadá to opět na novinářského odborníka na nic a na všechno. Plug-in hybrid se od hybridu liší pouze možnosti dobíjet baterie ze sítě zatímco samotný hybrid je dobíjí jen bržděním a jízdou z kopce.

+2/0
12.6.2017 16:31

J27i73ř95í 19N71e28k32u35l39a 3679818914755

No i když tu bude padesát takový článků, nic tím nezměníte. Dokud nebude dobíjecí síť a delší výdrž baterie, tak tu pšenka s E-autama nepokvete.

+6/−1
12.6.2017 16:13

M65i88r23e37k 79G12a39j74e23r 5921176919160

Jenze uz kvete prave v Cine, o cemz je ten clanek.

+1/0
12.6.2017 17:20

V48í19t 67O74ž80a53n98a 1558968555114

Za pár let si to nadšeně koupíte i Vy.

0/0
13.6.2017 11:54

P80e44t48r 79T88y10č44k83a 6435502589362

Ten důvod je úplně jednoduchý. V Číně je ve velkých městech totiž obrovský problém získat registrační značku. V rámci omezení počtu aut se to losuje a pak se to prodává za částky jako stojí třeba celé auto. A teď to důležité. Elektroauta dostanou RZ zdarma a hned. Takže v důsledku vyjde v Číně elektroauto levněji než auto se spalovacím motorem.

+7/0
12.6.2017 16:10

M54i59r40e89k 10G95a33j65e13r 5121326199640

Proste jen neklabosi, ale jednaji, aby zlepsili kvalitu ovzdusi ve mestech.

+2/0
12.6.2017 17:21

P59e57t23r 82T45y77č19k87a 6415922409312

No já myslím, že by jsme to v Evropě nechtěli a doufám, že to EU nenapadne aby RZ na auto se spalovacím motorem stála třeba 150tis. Kč. Ale zase je pravda, že v EU zase ve městech takový problém není jako v Pekingu nebo Šangaji není.

0/0
12.6.2017 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.