Diskuze

Boom aut na baterie táhne Čína. V Česku hybridy překonaly plyn

Čtyři z deseti nových elektromobilů, které se loni na světě prodaly, mělo svého zákazníka v Číně. Počet aut na baterky loni poprvé přesáhl dva miliony, stále ale tvoří zlomek všech prodejů. Vozů s elektrickým či hybridním pohonem přibývá i v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dalsi masaz. Pro normalni rodinu a bezny jezdeni to je behem dalsich nekolika desetileti jenom utopie.

2 0
možnosti

V69í51t 21O20ž95a75n91a

13. 6. 2017 11:50

Už v roce 2025 bude elektromobil výhodnější než spalovák úplně pro všechny.

A v roce 2022 pro velkou většinu lidí.

0 3
možnosti

Zase jeden promo článek. Z praktického hlediska jsou elektromobily jako plnohodnotná náhrada v ČR zatím nepoužitelné - přesvědčil jsem se o tom na veletrhu Ampér 2017. Je možné, že za určitých podmínek by to pro nějakou drobnou firemní rozvážkovou službu po Praze šlo použít. Ale dobíjení je pomalé, takže by muselo být místo jednoho auta dva elektromobily a firma by musela mít vlastní nabíjecí stanici. Takže by to celé muselo být z nějaké dotace.

A ještě k té Číně. Byl jsem tam a viděl to. Kromě problémů s registrací značky a dalším administrativním opatřením je nutno brát v úvahu úplně jiný pohled na auto od Čecha a Číňana.

Čech žijící mimo Prahu a pořizující si auto chce, aby bylo levné (klidně koupí ojetinu), velké, mělo velký kufr do kterého se pohodlně nakládá hodně věcí a nářadí - tj. kombík, mělo pokud možno malou spotřebu tj. diesel. Potřebuje s ním jezdit do práce, na velké nákupy, na chalupu, na melouchy a na dovolenou, často daleko. Nové technické finesy jsou spíše na závadu - rozbijí se a nikdo to neumí opravit.

Číňan pořizující si auto musí být na čínské poměry bohatý člověk. Bohatý Číňan žijící ve velkém čínském městě jezdí z autem po městě a na nákupy. Na dovolenou létá letadlem, chalupu nemá a na melouchy nechodí. Velmi mu záleží na tom aby auto bylo co nejmodernější, prošpikované technickými vymoženostmi a dobře vypadalo. Jeli na elektromobil dotace a přihlášení je rychlé a bez poplatků tak do toho klidně půjde.

Jak vidíte pak se mu může stát, že v Číně se prodávají elektromobily více než v Čechách :-):-):-)

5 0
možnosti

Co říkáte je všechno pravda. Nyní. Ale nemůžete zpochybnit fakt, že se elektromobily zlevňují, zlepšují a stále rychleji rozšiřují. Že je to dnes jen trendy hračka pro bohaté a nadšence? To je normální, někdo musí vývoj zaplatit. Není to rozdílné od začátků mobilních telefonů, plochých televizorů, nebo i automobilů. Ale vzpomeňte si za cca 5 let.

A dotace? Ty nikdy nejsou fér ať jsou na cokoliv. Tady se tím snaží vlády tento trend zrychlit, protože chtějí, nebo se zavázaly něco udělat s ovzduším a taky se zbavit závislosti na ropě. Bez nich by byl trend o x let pomalejší, ale stejně by se nezastavil

2 0
možnosti

O proč neukážete nějaké video nebo fotky z těch čínských továren když je ta čína takový lídr. Proč ukazujete fabriku Tesly?

3 1
možnosti

ČR je menší ekononikou než Čína nebo i USA. Proto je ČR odkázána na EU a Rusko. Nikdy nemužeme věřit, že budeme tak úspěšnými jako Čína nebo Jižní Korea nebo Izrael. A to i třeba se srovnatelným stupněm vzdělanosti .

0 0
možnosti

plynová auta mají u nás problém, nepustí je u obchodních center do podzemek, v Praze jsou na povrchu zóny, takže žádná podpora a jen problémy, proto jsou ve městech nepraktické :-(, gratuluji pražskému magistrátu, opravdu bojují proti méně znečisťujícím autům

4 0
možnosti

Jeden čas tu strašně protlačovali CNG, vypadá to na další level. Není týdne kdyby se nepodsouvala elektroauta, resp. ty se zdrojem elektřiny ve velmi nepraktických bateriích.

4 3
možnosti
Foto

J48i61r59i 22B16i18l38i38n62a

12. 6. 2017 18:38

Pozoruji u jistych diskuteru znacnou zabednenost. Plug - in hybridy vetsinou temer zadny benzin nespotrebuji, majitele je uzivaji hlavne pro dojizdeni do prace nebo na nakupy kdy baterie postaci. Stejne je to s ciste elektrickymi auty. My s manzelkou vlastnime Nissan Versa a elektricky pick-up. Ten pick-up zastane nejvic prace, najezdi nejvic kilometru. Nissan pouzivame hlavne na delsi cesty. A mimochodem, prakticky 100% elektriny mame z vodnich elektraren.

Ale i uhelna elektrarna znecistuje zivotni prostredi mene, nez tisice motoru aut.

2 4
možnosti

M62i44r91e86k 72G45a16j30e34r

12. 6. 2017 17:37

V clanku je lez, ktera se opakuje v posledni dobe v tisku stale casteji. "V celkových statistikách, elektromobilů se prodalo 750 tisíc. Přesáhly tak jedno procento podílu trhu." To cislo neudava pocet prodanych elektromobilu, ale celkove s plug-in hybridy, ktere spaluji predevsim benzin a ty vetsinou maji vetsi spotrebu benzinu, nez vase male auto jezdici na naftu.

Zdroj: http://www.ev-volumes.com

2 1
možnosti

100% souhlas jedná se o účelový hoax a příslušný úřad by měl zasáhnout .?

1 1
možnosti

V86í18t 41K93o67u49b26a

12. 6. 2017 17:29

V číně si ho kupují výhradně rodiny jako druhý vůz, protože zaregistrovat druhé auto se spalovacím motorem nelze. Takže je to prostě nutné zlo.

Dokud nebude mít tento nesmysl dojezd alespoň 800 km a nebude nabitý do maximálně 10-ti minut s dostatečnou infrastrukturou na silnicích (to je cca 5 nabíjecích stání na jedno benzínové) k DOBROVOLNÉMU masovému rozšíření NEDOJDE:

V každém případě pamatujte, že KAŽDÝ elektromotor má někde KOMÍN.

2 1
možnosti

M73i82r86e35k 87G27a91j40e84r

12. 6. 2017 17:39

Jste vyjimka. Drtive vetsine lidi staci dojezd 400 km. Vsak take ani se spalovacim motorem je realny dojezd 800 km vyjimecny.

0 1
možnosti

M17i42r50e17k 42G97a32j60e14r

12. 6. 2017 17:19

Chtel bych poznamenat, ze neni pravda, ze plug-in hybridy si vystačí zcela bez klasického spalovacího motoru. Jednak by musel ridic kazdych asi 40 km kompletne nabit baterie a i pak musi spalovaci motor obcas spustit, jinak hrozi poskozeni motoru korozi.

1 0
možnosti

"Boom" aut na baterie táhnou maximálně dotace...

8 1
možnosti