Diskuze

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan jsou blíže, Němci s nimi souhlasí

Německé ministerstvo dopravy spočítalo, že se jim vyplatí postavit novou vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy s tunelem pod Krušnými horami. V plánování rychlých železničních spojení v Česku se jedná o zásadní posun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KB

K77a67r38e30l 37B28l72á33h53a

16. 6. 2017 21:22

Na internetu jsem našel odhadovanou cenu za tu trať: 5 mld EUR, tedy cca 135 mld Kč ovšem v Českém provedení by to mohlo být někde mezi 160-170 mld. Není v tom započítána cena vlaků (zase údaj z internetu, cena kolem 800 milionů ... ale teď si nejsem, jistý, zda to není cena jednoho vlaku)

0 0
možnosti
KB

K59a64r17e47l 60B56l44á85h72a

14. 6. 2017 22:00

Jsme zvědav, co se vyrojí za problémy při stavbě toho tunelu ... tedy pokud by se vůbec začalo stavět ;-D

1 0
možnosti
JJ

J11i32ř34í 43J85o53z82a

14. 6. 2017 12:32

A kdo na te trati bude jezdit? DB nebo CD? Ja jen, ze kdyby chteli CD si koupit vlak ICE - Siemens Valero, tak jeho cena v rpce 2006 byla 34.500.000 €

0 0
možnosti
MR

Ja bych chtel E5 nebo E6 od Hitachi... :-)

0 0
možnosti

A86d78a16m 41Ž45í52d33e35k

14. 6. 2017 8:34

tricetikilometrovy tunel .... damy a panove, to se teda vsichni v praci zapotime, nez to v ceskych podminkach vykopeme a hlavne zaplatime .... takovy tunel

0 5
možnosti
RJ

Proč by ne? V Rakousku jsou teď rozestavěné hned tři takové dlouhé tunely. A nezapomeňte, že se jedná o společný projekt s Němci, tunel prochází státní hranicí.

3 0
možnosti
MZ

Jako super, ale pro trať Přerov - Brno nebylo potřeba s žádným jiným státem jednat a stát stejně přešlapuje na místě a neví, jestli rychlovláček na 200 nebo na 300 km/h. A jelikož se neumí rozhodnout, tak raději nepostaví nic :)

3 0
možnosti
PP

P91e96t43r 29P57e72t77r

14. 6. 2017 21:58

No prave. Dokud v tom budou zamotani nemci tak je aspon nejaka sance, ze to dojde k realizaci.

1 0
možnosti
VH

V93í68t 84H68r44u11b40e46š

14. 6. 2017 8:19

To zas bude ostuda až budou mít Němci hotovo včetně 20km dlouhého tunelu a u nás se teprve začno vykupovat pozemky.

6 0
možnosti
RJ

V Německu jsou při stavbých VRT podobné problémy jako u nás - zdlouhavá příprava, hustě obydlené území.

Rychle VRT díky organizaci a legislativě umí stavět Španělsko a částečně i Francie.

2 0
možnosti
MC

Ta věc na obrázku vypadá hnusně...:-/

2 4
možnosti
KB

K49a93r95e84l 31B39l41á43h51a

14. 6. 2017 21:53

Tak mě se to zase docela líbí.

0 0
možnosti
ZN

Až to u nás konečně dostaví tak se zjistí že kabely nejsou odolné proti vodě a troleje ze dřeva ...

4 1
možnosti
RP

VRT je jedna věc. Druhá je, aby tím někdo jezdil... Už ted vlak vyjde na 1700 zpáteční ve dvou lidech.. Radši nechci vidět kolik se bude účtovat za VRT...

Resp pokud vezmu německé ceny tak cca 200 km s ICE začíná na 29 EUR, ale spíš tam svítí cena 59 - 79 EUR...

Navíc naplní se pokud bude vlak stát v Praze a pak až v Ústí?

4 8
možnosti
TM

Cena nemůže být větší než je teď, protože se těmi tunely zkrátí a bude více efektivní.

6 0
možnosti
PM

Rychlovlaky Dresden-Praha bohužel NEJSOU blíže. Protože tak jako skoro kdekoliv jinde, brzdou v dopravní infrastruktuře budou Češi.

I kdyby Němci nakrásně už začali stavět, my teprve budeme přemýšlet, jestli projektovat 200 nebo 300kmh a marně dumat, jak nepohnojit územní plán, stavební řízení anebo výběrová řízení na zhotovitele.Rv

4 3
možnosti
PB

P53e39t53r 62B69á96č53a

13. 6. 2017 22:59

V tomhle pripade jedine dobre.

Ale kdyz jde o dalnice tak souhlas.

0 9
možnosti