Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průměrný plat 47 tisíc. Přesto chce bratislavský závod VW poprvé stávkovat

Zaměstnanci slovenské divize německé automobilky Volkswagen vstoupí v úterý ráno do časově neomezené stávky. Oznámila to tamní odborová organizace, která se s vedením firmy nedohodla na růstu platů pro více než 12 000 zaměstnanců. Šlo by o první stávku v podniku od roku 1991, kdy Volkswagen začal podnikat na Slovensku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S68t38a15n31i56s57l64a66v 67M70i42n61a89r14o26v77i60č 2100465945123

Som z okolia BA a pracujem tam 22 rokov,tak vam mozem podat neskreslene info,a zacnem tym ze ano mame tam na priemer slovenskeho robotnika pekny plat hlavne kvoli roznym bonusom

13 q 14 plat a hosp.bonus ale vacsina lusi na pase ma cisty mesacny plat do 900 eur a potom tieto bonusy

Nie je to zle ale pracuju tam uz roky je to praca narocna zodpovedna a velakrat stresujuca.nevravim ze brutalne fyzicka narocna-to bolo kedysi kym neprisla

automatizacia priemer co uvadza podnik je jasne ze skresleny hlavne ludmi co su mimo pasu technikmi atd

Nastupny plat bez priplatkov je 677 eur hrubeho robotnik dosiahne max 7triedu za cca 10 rokov co je asi 1100 eur hrubeho

A teraz podme ku mne ja som technik mam 9 triedu zarobim mesacne 1300 cca euro cisteho so vsetkymi pripaltkami za nocne soboty nedele osobne a vedenie teamu

A ci je to vela alebo nie nech na vase osobne posudenie

Vyznam sa napr.v Kuke a Yaskawa

robotoch hydraulika pneumatika .som vodic na VZV vsetky mozne preukazy mam - zvaracsky viazacsky vysky plosiny atd

Simatic S7 diagnostika HW a SW a mnoho ineho + niekedy tazky stresnak stoji linka dlhsie ako 10 min

Zdravie si to odskace tiez ,pytame viac lebo mame pocit ze si zasluzime a ak odidu co je tiez alternativa pojdeme dalej ale aspon v tejto nasej gubernii ma.gule a zacina si za svoju pracu pytat adekvatne peniaze ,jasne riziko tu je

0/0
17.6.2017 7:28

I58r92e64n18a 79K17r97o23u38p81o51v87á 4130353607952

Pokud chtějí uvádět průměrný plat, tak hodinový (aby to nebtnalo díky přesčasům). A zvlášť dělníků a zvlášť nižšího a středního managementu. Jinak to může být jako v té anedkdotě o tom, že soused splivne k obědu husu a já nemám ani suchý brambr, ale statisticky jsme se oba dobře naobědvali.

0/0
15.6.2017 10:38

R78o58m15a47n 25P11o52l91á84č28e72k 5816709595

Tlačit na průměr 55 000 Kč je hodně krátkozraké...Ano ted si to možná vydoupou, ale pak klidně může němec začít přemýšlet o přesunu dál na východ až skončí životnost závodu... To sice nebude hned, ale do pár let to může nastat...

Navíc jestli pak odboráři budou ochotni i snižovat, až nastane zase krize v automobilovém průmyslu...

+5/−3
14.6.2017 23:42

M58i74c61h63a59l 57R97a32k 3433296815243

A že Vy byste si přál, abychom otročili i dále bez odporu Němcům za třetinové mzdy 27 let po 1989? Neplatí si Vás?

0/0
15.6.2017 10:00

M79a66r17t10i92n 34K67o71l23a83c44e51k 6205739734910

To jako do Rumunska kde v Dacii už teď berou cca v přepočtu 30 000,-? Nebo rovnou na Ukrajinu?

0/0
15.6.2017 17:05

J35i19ř57í 49S47c75h28w90a40c15h 8128274768956

proč bychom si neřekli rovnou o 16 procent? Trochu si zastávkujeme a oni povolí.

A příští rok to zvopákneme....

Dřív jak za tři roky to tady nezavřou(nepřestěhují)....;-(

0/0
14.6.2017 21:30

D43a35v79i18d 11P58e66t26r 7560586970355

Bohužel je to tak, že kdo chce mít jako zaměstnanec vysoce nadstandardní příjmy musí se "hlasitě" ozvat. Sám bych toho bohužel kdysi nebyl schopen a teď už to nepotřebuji (mám vysoké příjmy jako OSVČ). Slováci mají větší odvahu a proto budou brzy jejich platy vyšší než ty v ČR.

+10/−4
14.6.2017 19:59

P17e48t11r 86T71v34r47d49ý 5824947525635

takže slováci se po 10 letech ozvali a už jsou ti nejstatečnější;-D

+3/0
14.6.2017 20:58

D32a49v61i14d 82P25e37t33r 7450426750435

Myslím spíše jinou věc, kdyby se u nás ozval kolektiv s průměrným platem 47 000 Kč, že chce přidat dalších 16%, tak by je všichni kritizovali a proto by se někdo takový kolektiv spíše neozval.

+2/0
14.6.2017 21:07

P91e52t56r 27T42v37r83d49ý 5114457885555

S jídlem roste chuť, když máš 30000 tis, po 5 letech si myslíš, že si zasloužíš více. Mimochodem jak píšou, v té fabrice se nestávkovalo od r.1991.

+4/0
14.6.2017 21:22

R66o91m64a29n 31P34o42l20á85č27e13k 5276429385

Jenže u Vás počítám velkou přidanou hodnotu ve Vaši práci;-) To u pásového dělníka moc není...

0/−1
14.6.2017 23:29

V92á20c25l32a90v 25Š94u54b68r38t 9967633988817

Dobre Zoroslav!;-)

0/0
14.6.2017 19:23

K58a63r17e65l 56N95e84d60o90p94i22l 7598256719254

Ja bych VW nešetřil. Nejméně 50000% navíc, dovoz do práce limuzinou, firmou placené milenky a milence, každé ráno místo pichacek přípitek pravým šampaňským a na konci směny osobní poděkování předsedou představenstva celé VW group. Na každém pracovišti fotbálek a cigarety zdarma!

+2/−6
14.6.2017 18:32

J58a23k62u17b 26S14e91k34e15r90a 6296270686385

To je Vas sen?

+3/0
14.6.2017 18:47

P65e47t71r 70N35a53j38d31e28k 7667516433791

Pár km od od rakouských hranic není důvod makat za východoevropskou mzdu. Držím palce stávkujícím.

+15/−2
14.6.2017 18:23

J59a10n 59N74o65v80á90k 9605228914705

1800 euro měsíčně určitě není běžná východoevropská mzda.

+6/0
14.6.2017 19:01

V74l75a67s43t89i96m28i40l 47Š87t30e69c67h31e92r 1525585179795

Pokud berou 47 000 Kč měsíčně,tak si v Rakousku už moc nepomohou.

+5/0
14.6.2017 19:12

V82á57c25l54a26v 68Š33u98b67r15t 9767663898707

Nejspis berou podstatne mene.

+6/−1
14.6.2017 19:22

R14o36m44a56n 19P90o80l77á31č73e22k 5376179165

Viděl jste někdy svoji výplatní pásku? :D.

Do statistické mzdy se počítá prakticky všechno. Stravenky, příspěvky na ŽP/PP atd.

Takže nejspíš jim do toho počítají i jednorázové bonusy atd.

0/−3
14.6.2017 23:35

M26a58r11t18i13n 95K47o54l16a51c67e75k 6835309614490

postačí napsat, že jde o roční hrubý příjem vydělený 12 měsíci. Takže veškeré zdanitelné bonusy.... A co má být, tak se to počítá všem.

+1/0
15.6.2017 17:08

V75l83a92d34i20m21í12r 71F79i84b16i70g30e18r 5474981191324

Jsou v tom započteny příplatky za přesčas a mimořádné směny. Když se to očistí, tak by to asi tak bombasticky nevypadalo.

0/−1
15.6.2017 10:26

P90a64v18e38l 21N83o28v45á60k 4603368575501

Co s tím má společného vzdálenost, pokud náhodou nejste mim? Německy mluví zlomecek lidí...

0/−1
14.6.2017 19:01

J14a93n 38N48o11v25a15k 5441457729934

Tak moji kamosi pracuji v Nemecku jako ridici a ani jeden neumi nemecky jen anglicky.Rikali,ze nemaji nejmensi problem.Sef a dispeceri s nima mluvi vzdy anglicky a kde prijedou tak se taky vzdy domluvi.To jen Vy mate predstavu, ze to je jako u nas,ze se nikdo nedomluvi jinak nez rodnou cestinou.

0/0
14.6.2017 19:30

J47i82ř87í 10S54c95h29w76a21c74h 8908494658576

nejspíš proto, že tam pracují za minimální mzdu a ostatní (Němci) je za to nenávidí....

+2/0
14.6.2017 21:17

D47a41v73i83d 63P60e67t85r 7560666680145

V Bratislavě, kousek od Vídně umí německy určitě více lidí (zvlášť ti co pracují pro VW), než v průměru u nás. Navíc do Vídně lze denně dojíždět, takže můžete mít rakouský plat a slovenské náklady na život.

+1/−3
14.6.2017 20:03

R12o12m63a46n 37P52o81l30á38č66e87k 5986689495

Proč by to dělali, když už ted pracují za průměrný rakouský plat ;-)

+2/0
14.6.2017 23:44

P84e45t17r 84N56a55j95d74e27k 7617536763581

Já taky mnohem líp mluvím anglicky než německy a přesto jsem si v Bavorsku našel práci.

0/0
14.6.2017 21:03

R26o37m77a77n 84S96m90a58t90a33n38a 6545622827768

Hlavne vyrábajú luxusné Audi Q7, Porsche Cayenne a Touaregy + chassy na Bentley Benayga. Tam sú iné marže a zisky na 1 vozidlo. Len motor na Q7 má vyššiu cenu ako celá Fábia. Kolegovia z nemeckých závodov berú podstatne viac. Pokiaľ majú v BA vysokú produktivitu práce v rámci koncernu, mal by sa VW viac podeliť o zisk v prospech zamestnancov. Pokiaľ je na Západnom Slovensku prakticky nulová nezamestnanosť (kto chce, dávno pracuje), teraz je ten správny tlak na vymanenie sa z nízkych platov. Inak ostaneme stále lacnou pracovnou silou.

+3/−3
14.6.2017 19:03

J58a78n 91N87o47v55a75k 5211407609904

Jednou se Nemci seberou a presunou to do Rumunska.Nemaji nejmensi duvod Slovakum platit vetsi mzdy.Vsechen vyvoj probiha stejne v Reichu a vyrobni technologie prestehujou za par dnu.Vyrobnich zavodu automobilek je na malem zapad.Slovensku uz moc,takze se budou o tech par zamestnancu prat a nebudou ochotne platit vyssi mzdy a podle mne brzo nektery zavod skonci a presune to jinam.Ostatne zakaznikum je uplne jedno jestli se Q7 vyrobi na SR nebo v Rumunsku.Kdyz jsem Nemcum rikal, ze SR na hlavu vyrobi nejvic aut, tak na me cumeli jak na blazna,ze jak je to mozne,vzdyt neznaji zadnou slovenskou znacku aut.

+2/−2
14.6.2017 19:22

P51e52t58r 35N14a30j10d73e13k 7457406753381

Kdyby tohle platilo, tak už jsou dávno všechny západoevropské automobilky přestěhované na východě. Tahle přip*stranost je přesně ten důvod, proč je Čechistán podle jisté americké ratingové agentury ohodnocen jako rozvojová země.

+4/−2
14.6.2017 21:15

J18i44ř20í 40S82c34h17w96a75c13h 8868784158776

to samozřejmě platí, proč by jinak německý automobilky cokoliv vyráběly mimo Německo... proč by Adidas nebo Puma cokoliv vyráběli mimo Německo, nebo mimo Evropu. Proč by Apple vyráběl cokoliv mimo Ameriku....

+2/−1
14.6.2017 21:24

P65e28t65r 45N36a34j35d71e85k 7387896593351

Kdybych si tyhle nesmysly říkal, tak nikdy nebudu mít odvahu říct si o vyšší plat. Protože bych měl strach, že mě šéf vyhodí a nechá si Frantu, který se spokojí s málem. Takhle to v životě nefunguje. Kdo si otevře hubu, má se dobře. Kdo drží hubu, má se blbě.

+5/−1
14.6.2017 21:50

D18u31š17a47n 50D44i80t57r64i30c67h 3238646563149

To asi pravda, ale otázkou je zda je to dobře;-)

0/0
15.6.2017 7:33

R72o47m80a69n 85S64m63a47t78a19n68a 6885102277848

Je rozdiel presunúť výrobu topánok a presunúť obrovskú modernú automobilku so svojimi subdodávateľmi niekam ďaleko od hlavných trhov. To by boli pekné škody. Stále sú mzdy na Slovensku nižšie ako v Nemecku a stále je Rumunsko moc ďaleko od Západnej Európy.

0/0
16.6.2017 8:38

R84o31m60a27n 69S56m40a31t39a23n83a 6195512627188

Jan Novák, dnes sa už vývoj pre nový model automobilky zadáva priamo subdodávateľom. Automobilka predstaví víziu, model a špecifikácie, jednotlivé dizajnérské oddelenia urobia na platformách karosárske verzie pre danú značku a dodávateľ komponentov (sedadlá, svetlá, palubové a káblové systémy, ....) urobia návrhy, prototypy a po schválení sa môže urobiť predsériová výroba. Doba Š120L je už dávno preč. Takto funguje aj Škoda. Celý ten jej "vývoj" je len napasovanie koncernovej platformy do navrhnutej karosérie. Kopec kresličov. Raz ma jeden optimista od vás presviedčal, že Škoda vyvíja motory pre celé VW ;-D Nakoniec z toho bolo testovacie stredisko motorov, ktoré zaplatila z polovice vláda ČR. Nemci si nedymia do krajiny a "vývojári" zapisujú údaje zo zapnutých prototypov VW motorov.

0/0
16.6.2017 8:46

J63a86n 54N11o10v73a35k 5211557979614

Pane Smatana,ja za to nemuzu,ze na SR nemate vubec zadnou historii automobiliveho prumyslu,ale proto se nemusite obouvat do Skody.Asi Vam uspech ceske znacky lezi pekne v zaludku ze?Ja jsem vubec Skodu nezminoval a Vy ji tady zacnete hanit.Smesne.Naopak jsem psal,ze vsechen vyvoj probiha stejne v Reichu,tim je mysleno Nemecko,jestli jste to nepochopil.Muj prispevek byl o tom,ze montovnu v Bratislave muze VW presunout radeji do Rumunska nez by jim meli zvysovat tak zasadne platy.A taky o tom,ze zakaznikum to nebude vubec vadit,protoze ani dnes nikdo nevi,ze jejich Q7 smontovali na SR.Vy se tu dmete pychou,ze Slovaci vyrabeji Q7,TouragyCayenny atd. ,ale jste timto k smichu.Na zapade nikdo nevi,ze Slovaci montuju nejake auta pro zahranicni znacky.Myslim,ze nevi ani kde je Slovensko a to bohuzel uz v Nemecku.A ta Vase Skoda, bude vzdy vnimana jako ceska znacka na celem svete,ikdyz ji vlastni nemci.Tak jako je Volvo svedske ne cinske,Lambo italske ne nemecke atd.Ja osobne bych si Skodu nekoupil,nemel jsem nikdy nic jineho nez Mercedes,ale jako Cech jsem na jeji uspech hrdy.A rikejte si co chcete nic na tom nezmenite.Nemci meli o Skodu zajem uz v 80.letech,protoze znali jeji historii a ve vychodni evrope to byla pro ne top znacka,protoze vyvijela svoje vlastni auta.Ne pouze licencni vyrobu jako jine automobilky za zeleznou oponou.

0/0
17.6.2017 20:44

P28e47t32r 59T95v35r14d13ý 5974657345345

Na západním Slovensku není nulová nezaměstnanost . ale je nizká, protože většina nových fabrik na Slovensku byla nerovnoměrně postavena blízko hranic s ČR a Rakouskem, t.j. blízko k západní Evropě

0/−1
14.6.2017 20:35

J74i58ř62í 70S27c32h55w32a83c90h 8648674878356

a když ten dělník v Bratislavě bude chtít koupit barák a jeho majitel po něm bude chtít cenu jako ve Vídni, tak ho pošle kam? Nebo za večeři v restauraci 15-20 euro?

+2/−1
14.6.2017 21:15

T90o72m38á33š 97H98a31t33a79n 3359143199800

Jen aby si nevystávkovali pracák

+4/−6
14.6.2017 18:21

Z21d85e38n83ě65k 14H33a82n83z76l 1281126372634

Minimálně 12% a 50tisic jednorázovou odměnu

0/0
14.6.2017 17:43

T43o93m39á21š 41N86o66v11á15k 5144757419539

Prumerny plat zamestnance v bratislavskem Volkswagenu (na lince) je 1000 Euro hrubeho, mam tam kamarada co tam pracuje 6 let.

+9/−2
14.6.2017 17:19

D97u70š48a81n 58V40e93s70e66l78ý 8672805825208

potvrdzujem

+4/0
14.6.2017 18:58

M87a45r73t88i13n 68K19o91l92a67c12e14k 6765459544830

Také je práce v taktu jedna z nejméně kvalifikovaných a mezi menedžmentem a prací v taktu jsou i jiné profese. Co se týče 1000 eur za práci, kde nemusí být ani střední (včetně učňáku), tak o par kilometrů dále v čr či jiných okresech SR to mají inženýři. a stéle je 1000 eur na republikovým průměrem tuším 905 eur

+1/0
15.6.2017 17:03

F84r93a65n51t34i52š82e56k 45B57l95a62ž21e28k 6147535509913

Jestli se bratislavskému závodu daří, pak nevím, proč by si nemohli řící zaměstnanci o příslušný podíl z úspěchu. Byli by hloupí, kdyby to neudělali.

+16/−2
14.6.2017 17:14

M22a11r44t65i48n 59K40a68r44á15s23e85k 9198843728238

Tak rekneme si uprimne, prumer bez top vedeni, na urovni dvojnasobku naordniho prumeru (ve kterem jsou i ti top manazeri), je docela solidni podil na uspechu...

+5/0
14.6.2017 17:26

P26e56t40r 37V59e52s86e77l36ý 7914505154488

Brácha tam pracuje a co vím tak si na peníze nikdy nestěžoval...

+1/0
14.6.2017 17:09

P52e74t88r 12V41e78s15e34l54ý 7354305454208

ale něco navíc by jistě přivítal.

+5/0
14.6.2017 17:10

S66t72a71n72i44s79l15a79v 89R53o11s63e24c85k18ý 9925599101179

Co by jiní dali za alespoň podobně stálého zaměstnavatele.

+2/0
14.6.2017 17:05

Š64t79e42f72a43n 79D84u39b46a91j 8797452729642

To by neboli súdruhovia socialisti z odborov, aby nepichali do niečoho, čo funguje! Väčšine zamestnancov na Slovensku sa o takých pracovných podmienkach, ako vo VW ani nesníva. Tak to treba rozbiť. Nech sa VW zdvihnú a idú na Ukrajinu, alebo do Rumunska. Súdruhovia ostanú s dlhým nosom.

+7/−8
14.6.2017 17:02

M87a78r51t96i30n 21R59u61z46i88c60k13a 1922488296147

Obecne v Bratislave je treba zamestnance dobre platit, ona v Rakousku je ta mzda/plat trochu nekde jinde... a je to co by kamenem dohodil...

Na druhou stranu by se meli ve Skodovce chytit za noc soudruzi z odboru, dvojnasobek prumerne mzdy v CR je cca 59.000,- a to tam zdaleka nemaji... jenze u nas jsou soudruzi z odboru hlavne lihni politiku CSSD a pokud je CSSD u moci, tak stavkuji jen obezretne, kdyz je u moci opozice, tak stavkuji hlavne z politickych duvodu...

+4/0
14.6.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.