Diskuze

Průměrný plat 54 700 Kč? VW tak velký růst odmítá, stávka v Bratislavě trvá

Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračují ve stávce. Jejím prostřednictvím chtějí vedení podniku přimět k výraznějšímu zvýšení platů, firma však zatím požadavek na 16procentní růst (v přepočtu na průměrných 47 160 Kč) odmítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak kolik???

Nadpis je 54.700,- Kc

Hned v uvodu clanku je rust na 47.160,- Kc...

A v minulem clanku pisete o prumeru 47.000,- jako soucasnem prijmu...

A rust o 16% se z tehchto cisel neda dopocitat... resp. z vami uvadenych dat je v clanku rust na 47.160,- nesmysl a je to soucasny prumerny plat?

0 0
možnosti

Jen ať blbnou... Firma půjde o dům dál a tihle budou pracovat jinde, ale za podstatně méně peněz.

1 2
možnosti

Jim fandím.

Bereme v ČR 26% německých čistých mezd.

A jsou tu teď velké paradoxy.

Já jako ing. v Boschi ve vývoji bych si mohl nechat o tomto platu jen zdát. To už i mojí známé dcera, pracující 2 měsíce jako úplná novicka jako manipulační dělnice na směny, si přijde na 32 tis měs hrubého(24 tis čistého). A to nemá ještě ani zkušební dobu za sebou a nemá nárok na prémie ani nárok na 13-14 plat. Tak mě možná i strčí do kapsy platem za 1/2 roku. Teď si říkám,jestli ten rozdíl platovej stojí za to studovat 5-6 let vejšku v dnešní době.To jsou náklady 80-100000Ročně minimálně na studenta. A pracovní ztráta na výdělku dejme tomu 32000 hrubého měsíčně...(24 čistého). A pokud si člověk jde pro půjčku,tak ve 20 mu nabídnou úrok lepší než v 26....Takže vystudování VŠ je ztráta skoro 2-2.2 miliónu. A nástup nezkušeného ing.je srovnatelný s dělníkem. A možná i nižší.

To že mám nyní o 2-4 tis základ vyšší nemohu ani do důchodu srovnat. Dnes pokud chce člověk makat, tak že bude mít Vejšku se mu moc nevyplatí. Teda aspoň ve strojařině, jako učitel...,atd.....

1 0
možnosti

Holt je třeba nejen fandit, ale také jednat. Dávají málo, jdu pryč.

1 0
možnosti

No mne ta Stavka prijde docela logicka - zamestnanci nikde jinde lepsi penize nedostanou, tak jedine sance jak si jeste polepsit je zmacknout soucasneho zamestnavatele, ten samy problem maji treba piloti v Lufthanse - jedina sance na prilepseni je hrozit stavkou, protoze kdekoli jinde plati mene...

2 1
možnosti

Hmm, doufám, že jsou odoboroví šéfové obeznámeni s Detroitem a situací fabriky VW ve Valencii. Kde se prostávkovali k propouštění a omezení výroby.

3 3
možnosti

Takže chtějí přidat necelých 300€, 12000 zaměstnanců, 12x měsíců. Roční náklady tedy cca 40mil €, to je skoro 20% celého ročního zisku VW SK a přidaná hodnota přitom žádná, jen více náklad, to se není čemu divit že na to VW nepřistupuje ;-)

5 2
možnosti

Jen ať stávkují. Až budou mít Slováci stejný plat jako Němci, co bude VW motivovat mít tam fabriku. Půjdou zpátky do Německa nebo spíš někam, kde bude práce ještě levnější. A Slováci budou zase vyrábět brynzu.

5 8
možnosti

V DE tam nemá už teď kdo dělat. Mají tam obrovské problémy sehnat lidi. A hlavně strojaře. Nájmy tam jsou taky vysoké. Nemovitosti příšerně drahé. Dojíždšní v denních zácpách není taky terno. Jelikož lidi musí bydlet hodně daleko aby nemuseli platit horentní sumy za nájem v místě. Prostě to nemohou přesunout zpět. A bubáci jim moc makat nechtějí.Jo Bulharsko a Rumunsko je výzva. Ale ty Bulhaři a Rumuni se vrátí od nás a poreferují. No a ukrajinci už to taky znají. A všechno tohle jsou horké hlavy. Ty do stávky půjdou hned. A ne jako my češi.

1 0
možnosti
Foto

Chápu, že každý z nás by chtěl mít vyšší plat. Jen aby odboráři neprestrelili. Proč by měl mít VW na Slovensku fabriku, když by měl mít stejné nebo přinejmenším srovnatelné provozní náklady jako doma v Německu. Všechno je třeba dělat postupně. Chtít 16% skokově navíc v situaci, kdy už nyní mají 2x průměrnou mzdu, mi přijde nepatřičné.

7 3
možnosti

ale tam stejně nemají lidi.

Scházejí tam úplně všude. A bubáci z východu,ti jim do práce moc nepůjdou.

0 0
možnosti
Foto

Držím stávkujícím palce a na podporu by se měli přidat i zaměstnanci koncernu VW v České republice. Dělnická (zaměstnanecká) solidarita ale bohužel odešla s předválečnou Československou republikou... A dnešní odbory jsou na jedné straně s majiteli firem a vrcholovým vedením...:-(

6 7
možnosti

J36i14ř15í 42H92u93m16l

22. 6. 2017 15:46

před sto lety tam vyráběli akorát drátěnky a kvrdlačky a dneska nevědí co by chtěli :-P

4 9
možnosti