- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doufám, že tím myslí i honeckerovu pomstu (Bdmtee) jezdící výhradně na většině osobáků v okolí Brna. V létě je to naprostá sauna,vzduch žádný, okno nejde otevřít, dveře často zablokovaný (jednou byl kvůli tomu uzamčen i celý první vůz na osobáku). Schody jako do nebes a ani informační panely to nemá. To má být vůz 21.století?
Nechť žije konzum.
Pryč se špatnými, pohodlnějšími koženkami, co se nepropotí, dobře se čistí a nejspíše déle vydrží o tyto atributy dnes nikdo přeci nestojí.
Vlak není MHD. Vlak MUSÍ být pohodlný.
No jo, takže se dočkáme přeplyšování proseděných sedaček (takových vagonů je) a poslední zbytky projdou natřením na modro. "Ve stanici nelze" zůstane a předpokládám, že zásuvky tady nebudou. Ovšem zásuvky vzal čert, ale podvozky typu "Tatramat" doufám NEzůstanou. Takže při rozjezdu na maximální rychlost (140 km/h najednou nevadí) se vagon v přímé koleji NEroztřepe jako Tatramatka ždímající ze všech sil.
Já si nemyslím, že jsou tak špatné. Po 40 letech se povedlo, aby je někdo vyčistil, přepotahoval a lehce zmodernizoval (jinde se obnova dělá po 15 letech u nás po 40), některé mají blokování dveří. Takže podle mě by část jezdit dál, ať se modernizace využije. A třeba polovinu vlaku dát s klimatizací, velkoprostorem, modernější atd. Celý vlak - Rx je zbytečný. I pro objednavatele. A třeba do Chebu přes Ústí moc 160 km/h v čase nedělá. Spíš je problém, že plyš by měli důkladně vysavat a občas použít mokrý vysavač. Což ČD někde dělá problémy.
jestli si myslíte že ve vlacích jakéhokoliv dopravce nemáte koženku tak se pletete...
Koženka má mnohé společné s PVC. Základem je textilie, nejčastěji tkaná ale také úplet, nebo netkaná, na kterou se nanáší PVC, někdy kombinace PVC/polyuretan, ale vždy převažuje PVC. Koženka má svoji historii a byla tak trochu synonymem pro podřadnost. Proto se nyní občas potkáte s názvy jako „umělá kůže“, „textilní kůže“ apod. Jak je vidět, nejen vývoj a výroba, ale i lidé z marketingu a reklamy pracují na vylepšení jména koženky. Není tak dlouho, co se objevila umělá kůže/koženka z polyesteru. Vypadá dobře a díky použitému materiálu má opravdu špičkovou odolnost a životnost. Na druhé straně, kdo někdy nosil v horku košili z polyesteru ví, že to není to pravé ořechové.
Koženka opravdu prošla obrovským vývojem a dnes se vyrábí v mnoha variantách speciálně vyvinutých pro konkrétní účely. Je k dispozici v široké škále dezénů, barev i barevných potisků. Nepropouští vodu, je neprodyšná. V kontaktu s tělem je studená a v horku se na ni lepíme. Je třeba řící, že nové povrchové úpravy už jsou pocitově mnohem lepší. Koženka se velmi dobře udržuje z pohledu hygieny.
Pokud není koženka špinavá nebo propocená od předchozího cestujícího, tak s ní problém nemám, ale včera mě jeden zastánce ČD přesvědčoval, že koženky již nejsou a že lžu a že jsem musel jet vlakem naposledy za Marie Terezie.
myslím, že koženky vyloženě nikomu nevadí. Místo důležitých věcí zase řeší nesmysly, kdyby raději vybavili vlaky klimatizacemi, protože v parném létě se v tom skleníku absolutně nedá jezdit.
Spíš je důležitější, aby vlaky jezdily včas a pro nás z MS kraje mimo Ostravu, aby co nejvíc rychlíků stálo v naší nástupní stanici. A aby jezdily taky přes noc, aby se dalo vyjet v polovině noci, aby jsme byli třeba v Praze hned ráno. A nazpět taky, aby šlo jet přes noc.
Koženky se na rozdíl od textilu nepropotí, nezůstávají na nich fleky, dají se snadno omýt.
Kupé jsou nejen "intimnější", ale především zdravější než "open space" vozy. Když nastoupí jeden člověk s rýmou do kupé, můžete si přesednout, přinejhorším nakazí sedm lidí.
Když nastoupí nemocný člověk do Pendolina, může nakazit těch lidí sedmdesát.
Když přijde hlučná společnost, obsadí si kupé.
Když nastoupí do Pendolina, otravuje dalších sedmdesát lidí.
Výhodou Pendolina je samozřejmě klimatizace, pro někoho možná wifi (pokud náhodou funguje).
Po koženkových kupé se mi bude stýskat...
... a když do kupé nastupí 2 a zalehnou, dalších 6 se nemá kam sednout...
(aneb vše je o ohleduplnosti - i ten hluk či rýma)
To se pořád píše o nových vozech. Ovšem, je to důležité téma, ale naprosto se opomíjí dostatečná kapacita souprav. Většina žilinských rychlíků jedoucích přes Ostravu (sudá:22 z Prahy) je kvůli nízké kapacitě (pouhé 2 a 3/4 dvojky!!) v silnějších dnech prakticky nepoužitelná. Takový Landek (8:22) je v běžný pátek prakticky celý omístenkovaný a z Kolína do Ostravy se stojí. Průvodčí někdy nemá šanci ani projít, neprojde minibar, vlak nemá bistrovůz. To je nějaký komfort cestování u mezinárodních rychlíků? To je konkurence? Na takto vytížené trati? Ke zkracování souprav dochází už i u vsetínské větve, k vidění jsou 4-5 vozové soupravy. Toto je nehoráznost ukazující na to, že většina současného aparátu není schopna nahlédnout věci z pohledu cestujících. K čemu je mně beznadějně přeplněný pěkný vagón? To raději pojedu volným jakýmkoli béčkem. Problém je samozřejmě i na dalších tratích, např. Ohře v relaci Praha - Chomutov (2,5 dvojky, v sobotu bez posily) nebo na některých spojích do Plzně (třeba v 17:11 z Prahy míval v pátek posilovou jedničku, to je hrůza to jedno nízkokapacitní Ab do Německa).
kupte si listek přes internet mate k tomu mistenku zdarma
Mě asi nejvíc vyhovují koženkové sedačky ve velkoprostoru u Jančury. Ale jsem rád, že ČD si konečně uvědomily, že je 21. století a třeba InterPantery a RailJety jsou i docela civilizované.