Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z31d53e53n59ě50k 84D82u71b79e63c17k30ý 3577774170208

Před STK se dá filtr namontovat a poté znovu vyndat. Proto větší smysl dávají detektory v rukou policie. Když to jde jinde, proč by to nešlo u nás

...jo, aha ...

+55/−6
doporučit
28.6.2017 5:47
Foto

V98i73t 31C89h21a87l38u19p51a 5892187952456

Nejlepší je atmosférický benzín vyšší kubatury aspon 1,8 s nepřímým vstřikem. Tam všechny tyhle předražené kraviny (DPF, SCR, vysokotlaké vstřiky, čerpadla, turba atd...) chybí a tím i starosti s financemi. Atmosférický benzín? V podstatě bezúdržbový motor - olej, svíčky, filtry, rozvody toť vše (a rozvody jsou zase min. o 30% levnější než u dýzla). A žádné trable se startováním v zimě (zamrzlá nafta) atd. nehrozí....

Možná u novějšího turbodiesla se nemusí hned vše pokazit, ale cena je vyšší.

U dieslové ojetiny s 250 tis. se určitě něco brzo podělá....

+20/0
doporučit
28.6.2017 8:35

M27a30r62t43i55n 39P71e67l22u40c24h 5625541197611

Ještě že pisálek nenapsal vrazi ))) Blesk hadr.

+29/−3
doporučit
28.6.2017 6:49

L27a95d29i42s37l18a20v 66H15a68š81k42a 4253436181600

Pořád mi chybí praktický důkaz, že starý uhulený diesel prokazatelně zabije víc lidí, než moderní vysokotlaké tdi s filtrem.

Ony totiž velké saze neprojdou do krve a orgánů, na rozdíl od mikroprachu produkovaném v moderních motorech

+35/−6
doporučit
28.6.2017 7:22

T75o85m35á62š 42K54u86c12h47a44ř 3517851438171

Tak ty STKčka zrušte, když jim nevěříte. :-P

+21/−2
doporučit
28.6.2017 5:50

P37e66t77r 75H90o54r69á74k 1689363179634

Prvotně by se měla srovnat daň z benzínu a nafty. Nafta má nesmyslně o 2 Kč nižší dañ. Až bude dražší než benzin, bude po problému.

+17/−2
doporučit
28.6.2017 8:03

J56a73n 72B96a56m33b14u78c47h 5755284564

Tady se asi řeší dvě věci, jedna je otázkou předpisů, tj. zda odstraněním filtru pevných částic (což je součást dodávky automobilu) dochází k porušení zákonů a předpisů a jaká je odpovídající represe:D

K první otázce vidím v našich kotlinách jako nejlepší přístup nulovou toleranci, tj. střih značky a valník + alou domů + návštěva STK a nová legalizace vozidla (jinak to dopadne jako s našim mistrovstvím s v přetáčení tachometrů v EU).

Ta druhá je věcí diskuse. Ano filtr pevných částic odfiltruje částice v řádkách desetin milimetru nicméně problém stále zůstává s mikročásticemi, které jsou stejně karcinogenní jen naše plíce je nedokáží v plicních sklípkách filtrovat a pronikají rovnou do krevního řečiště. Tento problém je ale společný jak dieselům tak turbo-benzinům (ostatně Mercedes filtr pevných částic do turbo-benzinů již začal částečně používat a VW je plánuje používat ve všech modelech. Čili tahle diskuse by se měla točit kolem škodlivosti motorů s přímým vstřikováním paliva. Ono to trochu vypadá, že "diesel" je příjemné politické téma před volbami a to nejen v jedné Spolkové republice na západ :D a někdy je přijemnější odsunout reálné problémy do pozadí.

+11/0
doporučit
28.6.2017 10:28

S28e71i18d26l 93P91e65t33r 1321971415254

V pět ráno jste byl Sůra ještě pěkně pod parou, že z Vás vypadl tenhle "skvost" ...8-o

+10/0
doporučit
28.6.2017 7:28

R63a48d52e62k 89H11o27l98í55k 1788964230396

Ten nadpis by ji Blesk mohl závidět....s idnes to jde s kopce.....v poslední době zde nelze počíst seriózní článek...

+12/−1
doporučit
28.6.2017 6:43

P50e87t27r 81H63o68r60á47k 1319563289464

Je před volbami. A škudlilů ve smrdutých dýzlech je hodně.

+19/−5
doporučit
28.6.2017 8:01

B52o79h75u69s82l41a58v 41D56u42š18e80k 5500885464575

A všichni ti dieselem zabití mohli dnes žít. A žít navěky věků, jen nebýt dieselů.

+13/−2
doporučit
28.6.2017 7:36

L29u10k49a74s 93N86o53v14a47k 4509679393798

To budem denne cist o filtrech pevnych castic?????

Mam filtr, mam ho funkcni, pravidelne "vypaluju" a stejne mam cernej vyfuk. Byl sem pred mesicem na emisich, vse ok....

Pan Cizinsky se uz opravdu zblaznil.....

Jak pozna u auta z roku 2006 zda ma mit foltr nebo nema mit????

+9/0
doporučit
28.6.2017 7:40

J76o42s90e33f 26K46a30r51f38í71k 7462475816810

btw - zdejším obhajovače smradlavých výfuků bych doporučoval pravidelné cety do Rakouska. Tam vám dají pokutu klidně i 150.000,-Kč sundají z auta RZ a dokud si to u nich nenecháte opravit, tak máte smolíka.

Jo a silácké hlášky, tak ať si tam tu moji popelnici klidně nechají vám nepomůže, neb za každý den na odstavném parkovišti máte tučný poplateček...

.

Ale realita v ČR je taková, že ti co porušují předpisy jsou největší všeobecně uznávaní hrdinové:-P

+16/−4
doporučit
28.6.2017 8:21

L18e78o46p41o74l31d 12P28r30o17k53e52š 8659364717

Je diskutabilní, co je pro lidské zdraví nebezpečnější: menší množství větších sazí (zachycovaných filtrem) nebo mnohem větší množství mnohem menších sazí, na které ty větší ve filtru nebo (SCR) katalyzátoru shoří. Menší saze zařízením projdou, snadněji a déle poletují v ovzduší a také se dostanou dále do průdušinek plic

+14/−3
doporučit
28.6.2017 5:36

J31a42n 72J29e60m79e98l26k57a 1335520

Nerozumím té nekonzistentnosti. Nejdřív stát a EU tlačí, že disely jsou strašně super, že mají nejnižší CO2 (všichni museli tušit, to není nic moc zdravého). Teď zas jsou disely strašně fuj. Ale ti lidi si je nakoupili... A co jiného například koncernu vlastně funguje. U benzínu v rámci honby za nesplnitelnými tabulkovými limity, již taky vytvořili mikročástice, kterých tam bylo mnohem míň. Tak nasadíme filtr. Tím, ale zase zvýšíme spotřebu fosilních paliv a jiných emisí.. Atd. atd.

Spousta lidí má auto bez filtru, legálně, tak nevím proč se z toho dělá najednou taková démonizace. Největší problém je nereálný, přiblblý test kouřivosti diselových motorů.

Z volnoběžných otáček, prošlápnou plyn na podlahu až to zařízne omezovač v otáčkách, ve kterých disel nikdy nepracuje. Když nevydrží rozvodový řemen, nechtějí platit škody - totálka. A oni se toho u drahých aut hodně bojí, tak to někdy ani nedělají.. K tomu tam mají nějaký nesmyslný požadavek variability - tuším 5 po sobě jdoucích měření se nesmí moc lišit. Nevím k čemu. Takže auto má bohatě splněnu hodnotu kouřivosti, ale prostě neprojde, protože se výsledky od sebe údajně moc liší. Nebo se tento destrukční test pak neustále opakuje..

Ve výsledku tím neprojdou auta, které jsou v relativně dobrém stavu. (velký počet, často zastoupených motorů na trhu v ČR) Pak je normální a nutné to různě kamarádovat. A pak se zkamarádují zase i motory, které kouří jako Avia a to je špatně. Kterých je na silnicích v ČR vidět hromada.

+8/0
doporučit
28.6.2017 10:10

J26o16s89e38f 12N36o22v14a44k 5348112186928

To budou muset zakázat i turbobenzíny. Mám TSI motor, z výroby bez filtru, a výfuk je zakydanej sazema. A k tomuhle řešení byly automobilky dotlačeny honbou za snižování produkce CO2 - zdraví neškodném plynu. Navíc aura se na celosvětové produkci co2 podílí jen jednotkami procent...

+8/0
doporučit
28.6.2017 8:18

P17e77t57r 21K83u78č73e79r92a 6799162384729

Prej zabijáci. To je fakt stupidní clánek od zacatku az do konce. Kontrola bílou rukavičkou. To aby policajti kontrolovali i prach v domácnostech po vaření a podobně. Kdo vymejšlí takovýhle krávoviny.

+18/−8
doporučit
28.6.2017 7:16

V28o30j12t18a 62R87ů17t32a 9144951379916

Takže podle pana starosty budou nově příslušníci policie prstit výfuky vozidel a "odborně" určovat, zda má auto filtr? Lidi, proberte se proboha!

+19/−10
doporučit
28.6.2017 6:24
Foto

V14i26t 39C60h91a46l30u34p79a 5212827312866

Turbodiesel pomalu míří ke svému konci, zvykejme si. Plynová, vodíková a elektrická lobby si vzala nejdřív na mušku diesly (je jich přece jenom víc), benzín přijde na řadu poté....

+6/0
doporučit
28.6.2017 7:35
Foto

M42i77c59h71a33l 36H83a98n39k18o 4911128358712

Mě v tom článku dosti zásadně chybí obhajoba a zdůvodnění toho slova "zabijáci". JAK MOC auta bez filtrů zabíjí? Měřil to někdo? Já si ani moc neumím představit METODIKU, kterou tohle zjišťovat. Z tohoto důvodu hádám, že to slovo nemá reálný základ a jde jen o manipulativní hraní si s city čtenářů. Fuj!

+22/−13
doporučit
28.6.2017 6:07

J23a10r69o13s80l29a29v 79B62e43n29d10a 3420856141913

Mám z celé této v poslední době mediální masáže celkem dojem, že o žádnou naftu ani nejde.. Jen je třeba spotřebovat více benzínu, za, více peněz, či nacpat poradny rance peněz do jiných zdrojů...

+8/−2
doporučit
28.6.2017 9:41

R16o46s80t31i29s19l56a59v 80Š69t53r92y74n18c47l 6588666739162

Invazi s Afriky považuji za mnohem důležitější problém. Ten řešte a až pak sekačky a diesely.

+26/−19
doporučit
28.6.2017 5:08

V33l20a18d12i11m67í62r 25F26i52b32i92g96e93r 5464111541304

A co ten Filtr řeší? Saze se v něm zachytávají, pak se to při delší jízdě spálí a stejně se to vyfoukne z výfuku ven, aby se filtr tzv. regeneroval. Já mám naštěstí benzínové auto na LPG. Podle papírových hodnot ultraekologické:-)

+6/−1
doporučit
28.6.2017 7:09

Z14d52e13n52ě20k 31Z21á75l36i14š 2535944697433

Je smutné, že na jedné straně se démonizuje škodlivost azbestu a na druhé straně máme na dieselových motorech zařízení, které doslova produkuje naprosto stejně nebezpečné částice, jako jsou v azbestu. Nejde o to, že by samotné částice byly toxické, jde o tvar a velikost částic. Při vdechnutí částice proniknou hluboko do plicních sklípků a tam vyvolají zánět. Zánět se může změnit na rakovinu. Stejné vlastnosti má i brusný prach z tvrdého dřeva. Tvrzení, že všechny škodliviny na filtru shoří, je nesmysl. Vždy zůstane nějaký nespalitelný popel, který filtrem pronikne a časem i samotný filtr ucpe. Používání těchto filtrů pevných částic je doslova vymítání čerta ďáblem. Nadpis článku je zcela mimo.

+4/0
doporučit
28.6.2017 8:34

T68o78m80á81š 97S44m79í63t66a93l 5401177573755

Pořád nějak nechápu, proč to u nás nejde. Jedině, že i paní policisté a úředníci takovými auty taky jezdí a nechtějí, aby je někdo kontroloval.

+4/0
doporučit
28.6.2017 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.