- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
2 miliony tun ropy to je ca. 14-15 milionu barelu. Pro prikad: toto mnozstvy spotrebuje nemecko ca. za tyden. Tak to je kseft jak .......
Je to první dodávka. Co se vám na tom zase nezdá?
Pokud vím, tak suroviny vyváží především rozvojové země nebo země s nízkým počtem obyvatel (Kanada, Austrálie). Vyspělé státy naopak suroviny zpracují a vyváží výrobky. Má tohle být ta Trumpova cesta k blahobytu?
Vyváží ti, kteří těží víc než mohou zpracovat a dováží ti, kteří těží méně než mají kapacity na zpracování. S vyspělostí to nemá moc co společného.
V článku se zmiňuje, že se jedná o ropu bohatou na síru. Mohl by mi někdo vysvětlit, jestli má tahle ropa nějaká zvláštní využití související právě s vysokým obsahem síry, nebo je to prostě snaha Indie nakoupit co nejlevnější ropu? Měl jsem za to, že čím víc síry, tím méně kvalitní ropa, ale z článku to vyznívá jako že to je pozitivní.
Větší obsah síry je na škodu. Bohužel rafinerie jsou nastaveny na nějaký "mix" produktů, takže pokud mají více kvalitní ropy, tak ji mohou "znehodnotit" ropou méně kvalitní, aby nemuseli provádět přestavení nastavení procesu
Indie kupuje ropu od USA, i když to mají všemi ropnými směry (Perský záliv, Malajsie atd) 8x blíž...
No a jak všichni víme, tak USA je jeden z největších dovozců ropy na světě, neb jim vlastní produkce nepokryje ani 50% spotřeb.
Jak bude vypadat logistika? Tanker s ropou vypluje z Arábie, obepluje Indii, po 40 dnech dorazí k USA, vypustí perskou ropu, naloží americkou ropu a 40 dní popluje přes Pacifik a Indický oceán 13000km zpět, po cestě míjíc Malajsijské a Indonéské ropné terminály...
Výherce této politiky? čínský přepravce PetroChina, který si vytíží tankery obousměrně
“No a jak všichni víme, tak USA je jeden z největších dovozců ropy na světě, neb jim vlastní produkce nepokryje ani 50% spotřeb.“
Bejvávalo. S rozvojem moderních metod těžby ropy se ten deficit neustále zmenšuje.