- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle zástupců asociace je jejím cílem prosadit především potřebnou změnu legislativy, aby se baterie mohly stát funkční součástí tuzemského energetického systému. Dosavadní předpisy s akumulací totiž příliš nepočítají....?
Jinými slovy, chtějí mít přednost před zdroji neboli výrobci elektřiny, aby mohli udělat další tunel na odběratele elektrické energie....
V článku chybí základní informace s čeho se tento projekt financuje.odhaduji to na fondy EU.......
Spotřebitelé el. energie tady budete mít zase příležitost jak vyprázdnit kapsy za "Baterkovou" energii. Už se těžte jak Vám na fakturu za spotřebovanou el. energii přibude další položka : Dodávka a spotřeba "Baterkové energie". Nebo si myslíte , že to investoři dělají pro vlastní potěšení ? Další tunel do kapes spotřebitelů el. energií.
Taky mám velikou baterku,je fakt boží!
Na šest velkejch buřtů.
To je šajnovačka!
A když si ní vezmete někoho po lebeni, tak i zbraň.
Baterky? Tohle píší blondýny pro blondýny? Nebo jen prostě podceňujete své čtenáře?
Absolutní bulvár...
Ve článku je dokonce napsáno "Baterky".
Co je to za kapacita v MWh, potřebuji znát přece napětí a Ah...
P[W]=U x I[A], E[Ws]=P[W] x t. V x A x h = Wh. Zbytek jsou už jen řády a přepočet. Asi tak.
Co na to Vításková??? Je to zdroj taky, bude se ktomu vajadřovat když to udělá přetok? Vím od toho to je, ale princip je stejný jako u domácí FVE...
Jenže to bude vyžádaný přetok. Když bude chybět energie v síti, tak ta baterka přesně tu chybějící dodá, v přesně danou chvíli. To žádná fve elektrárna neumí a proto jsou jejich nevyžádané přetoky penalizovány.
Dlouhy strane je taky akumulator energie
Dokud se dramaticky nezvedne množství eletřiny uložené v 1 kg baterie, tak všechny projekty počítající s baterkami budou buď nenávratné nebo drahé. Ať se jedná o baterky na vyrovnání špiček v síti, domácí FVE s vlastním úložištěm nebo elektroauta. A pokud dnes někdo ukazuje výbornou ekonomickou výhodnost u zařízení s velkou baterií, tak je to buď podvod nebo tunel.
Stále se prostě čeká na dokonalejší baterie.
No nevim, kdyz si vemu za kolik zacala ted stave tesla ty velke sitove bateriove uloziste, tak bych rekl ze to je levnejsi nez PVE....
Kapacita baterií 1MWh odpovídá kapacitě baterií 12 vozů Tesla S (85 kWh) s prodejní cenou cca 1,6 milionu Kč. Prostým vynásobením se dostávám na částku 19 milionů korun. 19 milionů za baterie, i kdyby je koupili i s auty a auta pak vyhodili do sběrného dvora.
Cena samotných baterií této kapacity bude cca do 5 milionů. Něco bude stát i elektronika. Ale 24 milionů?
Mimochodem, zrovna SolarGlobal (respektive pochopitelně spolumajitel) čelí obvinění z podvodů - klasicky z fiktivního zprovoznění FEV před rozhodným datem, tedy zneužití dotací.
Systémy bateriových úložišť nedělá jen Tesla - ta týden zpátky dostala objednávku na rekordní bateriové úložiště do jižní Austrálie s kapacitou 129 MWh a výkonem až 100 MW. Před tím realizovala úložiště v Kalifornii s kapacitou 80 MWh. A co jsem se dočetl, tak konkurence nedávno zprovoznila v Kalifornii další bateriové úložiště s kapacitou 120 MWh (výkon jen 30 MW).
Jinak cena za 1kWh bat. úložiště zveřejnil Musk na twitteru, když dával první nabídku pro Austrálii - je to 250 USD/kWh (bez daní). Samozřejmě bude záležet i na výkonu, které z toho bude chtít zákazník dostat - vyšší výkon/kWh -> vyšší cena/kWh. Ale když vezmeme cenu 250 USD/kWh, cena za bateriový systém 1MWh od Tesly vychází na 5,7 mil. CZK bez daně a cla. 24 milionů z článku je i tak dost mimo... Ale kdo ví, třeba jde většina nákladů na přípravu infrastruktury.