- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To postaví a pak bude nějakej manažírek brečet do novin, že nemůžou sehnat vysoce kvalifikované lidi s VŠ a znalostí dvou jazyků za 25 hrubýho.
ČR je na testování samořiditelných aut ideální. To co se děje na českých silnicích nevymyslí ani na simulátoru.
V tištěné MFD byl v pondělí článek o samořiditelných vlacích, které společnost SOB hodlá zkoušet ve Švýcarsku. Nicméně si kladu otázku, jak se bude u "samořiditelného" vlaku, kde nebude žádný doprovodný personál (v současnosti na většině "osobních" vlaků ve Švýcarsku - včetně společnosti SOB - je pouze strojvedoucí) postupovat v případě nějaké závady ... Stačí, aby se porouchalo zavírání dveří a vlak nebude schopen za zastávky / stanice odjet ... shodou okolností jsem den před tím byl na vlakotramvaji v Chemnitz. U hybridní soupravy (motorový pohon na železniční trati, elektrický na tramvajové trati) byla "nějaká" závada na dveřích, takže když je někdo použil musela řidička / strojvůdcová opustit své stanoviště, dojít ke dveřím, tam "něco" zmáčknout. Dveře se zavřely, paní se přesvědčila, že se zatáhla nástupní plošinka a jelo se dál ... Kdo by tohle udělal u "samořiditelného vlaku" bez jakéhokoli doprovodu ...
Každý vlak je v současnosti vybaven (musí být) záchrannou brzdou. Když takovou brzdu použije někdo u samořiditelného vlaku, kdo vrátí mechanismus do původní polohy ...
Samořiditelná dráha je v Anglii, tzv. docklandská dráha, ale tam je doprovodný personál kontrolující jízdenky ... čili jezdí TO sice samo, ale je tam někdo kvalifikovaný, kdo je schopen minimálně zavolat technickou pomoc ...
Metro = dráha speciální bez "řidiče / strojvůdce" je přece jen něco jiného ... to je ve městě, kde je možné technickou pomoc dopravit v řádu desítek minut ...
Další devastace zemědělské půdy. Ať to testují třeba v Brně na okruhu.
ve chvíli kdy kdy projede samořiditelné auto D1 a nenabourá tak to znamená že se blíží konec lidské rasy
O 10 let později: BMW se nepodařilo vyřešit problém se všemi nástrahami běžného provozu v ČR. Projekt inteligentních vozu končí a nahradí ho projekt sprostého a agresivního vozu.
Nemohli si lépe vybrat, protože takové chytáky, jako umí naši silničáři při opravách nachystat řidičům, natož tedy samořiditelným vozům, by stěží někde jinde našli. Takže pokud samořiditelné vozy uspějí v českém provozu, tak pak věřím, že už i kdekoliv jinde.
Jako takový malý příklad bych zmínil třeba neodstraňování přechodného vodorovného značení z předchozích oprav. Když pak po sobě na stejném úseku následuje provizorní dopravní situace opačného charakteru, můžete třeba zažít jízdu v provizorním pruhu, kde jsou na zemi namalované výrazné žluté šipky mířící proti směru vaší jízdy. Vždycky si pak říkám, tohle je ten pravý test pro umělou inteligenci.
Jo, u nás se opravovaly dálniční nadjezdy a když se měnily pruhy kvůli opravě druhé půlky, dali značky pro novou objížďku (10km rovně a pak přes nadjezd do protisměru a 10km zpět) No a když to člověk projel, narazil na staré značení (zase přes nadjezd do protisměru a 10km rovně). Podle značek by to autíčko jezdilo celý den dokola
Jo, ČR je dobrá volba. D1 je špičkový tankodrom a na něm spousta šikovných řidičů. Pokud to samořiditelné vozidlo zvládne, tak zvládne cokoli.
Tak koukám, že než jsem dopsal svůj příspěvek a mezitím si uvařil ranní čaj, tak telepatie opět zafungovala.
Světové značky rády staví a podnikají v zemích, kde jim na 5 let odpustí daně a náklady na lidské zdroje jsou jen třetinové. Pak se haly rozmontují a hurá dál na východ, za ještě levnější pracovní sílou......
Obávám se, že ty haly se nechávají stát opuštěné v polích nevyužité. A další si raději postaví novou hned vedle. A "krabice" přibývají...