Diskuze

BMW investuje v Česku miliardy do testovací centra pro samořiditelná auta

Česko má velkou šanci stát se v budoucnu jedním z velkých center vývoje i výroby elektromobilů či samořiditelných aut. Do tuzemska už míří velké investice do nové mobility. Testovací okruh za miliardy zvažuje v Česku vybudovat německá automobilka BMW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

To postaví a pak bude nějakej manažírek brečet do novin, že nemůžou sehnat vysoce kvalifikované lidi s VŠ a znalostí dvou jazyků za 25 hrubýho.

0 0
možnosti
JN

J10a53n 49N14o28v83á62k

14. 7. 2017 9:09

ČR je na testování samořiditelných aut ideální. To co se děje na českých silnicích nevymyslí ani na simulátoru.

7 0
možnosti
MZ

V tištěné MFD byl v pondělí článek o samořiditelných vlacích, které společnost SOB hodlá zkoušet ve Švýcarsku. Nicméně si kladu otázku, jak se bude u "samořiditelného" vlaku, kde nebude žádný doprovodný personál (v současnosti na většině "osobních" vlaků ve Švýcarsku - včetně společnosti SOB - je pouze strojvedoucí) postupovat v případě nějaké závady ... Stačí, aby se porouchalo zavírání dveří a vlak nebude schopen za zastávky / stanice odjet ... shodou okolností jsem den před tím byl na vlakotramvaji v Chemnitz. U hybridní soupravy (motorový pohon na železniční trati, elektrický na tramvajové trati) byla "nějaká" závada na dveřích, takže když je někdo použil musela řidička / strojvůdcová opustit své stanoviště, dojít ke dveřím, tam "něco" zmáčknout. Dveře se zavřely, paní se přesvědčila, že se zatáhla nástupní plošinka a jelo se dál ... Kdo by tohle udělal u "samořiditelného vlaku" bez jakéhokoli doprovodu ...

Každý vlak je v současnosti vybaven (musí být) záchrannou brzdou. Když takovou brzdu použije někdo u samořiditelného vlaku, kdo vrátí mechanismus do původní polohy ...

Samořiditelná dráha je v Anglii, tzv. docklandská dráha, ale tam je doprovodný personál kontrolující jízdenky ... čili jezdí TO sice samo, ale je tam někdo kvalifikovaný, kdo je schopen minimálně zavolat technickou pomoc ...

Metro = dráha speciální bez "řidiče / strojvůdce" je přece jen něco jiného ... to je ve městě, kde je možné technickou pomoc dopravit v řádu desítek minut ...

0 0
možnosti
BH

Další devastace zemědělské půdy. Ať to testují třeba v Brně na okruhu.

0 0
možnosti
JH

J12i50ř47í 41H45u85m91l

14. 7. 2017 8:20

ve chvíli kdy kdy projede samořiditelné auto D1 a nenabourá tak to znamená že se blíží konec lidské rasy ;-D

1 0
možnosti
KN

O 10 let později: BMW se nepodařilo vyřešit problém se všemi nástrahami běžného provozu v ČR. Projekt inteligentních vozu končí a nahradí ho projekt sprostého a agresivního vozu.

2 2
možnosti
HB

H82o43r92s57t 52B38r59a19u33n

14. 7. 2017 15:27

Proč si nevěříte?

Něco z dětství?

1 0
možnosti
AS

Nemohli si lépe vybrat, protože takové chytáky, jako umí naši silničáři při opravách nachystat řidičům, natož tedy samořiditelným vozům, by stěží někde jinde našli. Takže pokud samořiditelné vozy uspějí v českém provozu, tak pak věřím, že už i kdekoliv jinde.

Jako takový malý příklad bych zmínil třeba neodstraňování přechodného vodorovného značení z předchozích oprav. Když pak po sobě na stejném úseku následuje provizorní dopravní situace opačného charakteru, můžete třeba zažít jízdu v provizorním pruhu, kde jsou na zemi namalované výrazné žluté šipky mířící proti směru vaší jízdy. Vždycky si pak říkám, tohle je ten pravý test pro umělou inteligenci.

4 0
možnosti
MN

Jo, u nás se opravovaly dálniční nadjezdy a když se měnily pruhy kvůli opravě druhé půlky, dali značky pro novou objížďku (10km rovně a pak přes nadjezd do protisměru a 10km zpět) No a když to člověk projel, narazil na staré značení (zase přes nadjezd do protisměru a 10km rovně). Podle značek by to autíčko jezdilo celý den dokola:-)

0 0
možnosti
ŠF

Jo, ČR je dobrá volba. D1 je špičkový tankodrom a na něm spousta šikovných řidičů. Pokud to samořiditelné vozidlo zvládne, tak zvládne cokoli.R^

9 0
možnosti
AS

Tak koukám, že než jsem dopsal svůj příspěvek a mezitím si uvařil ranní čaj, tak telepatie opět zafungovala.;-D

1 0
možnosti
Foto

Světové značky rády staví a podnikají v zemích, kde jim na 5 let odpustí daně a náklady na lidské zdroje jsou jen třetinové. Pak se haly rozmontují a hurá dál na východ, za ještě levnější pracovní sílou......

8 2
možnosti
GH

Obávám se, že ty haly se nechávají stát opuštěné v polích nevyužité. A další si raději postaví novou hned vedle. A "krabice" přibývají...

5 1
možnosti
OU