- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém jsou dotace. Dnes se nedělají rekonstrukce kolejí s výhledem na rychlost, počet vlaků, cestujících, či pohybu zboží ,ale s tím kolik na tom lze "vydojit".
Tak jo, nadpisy číst umíte, teď ještě zkuste přečíst i celý článek a zkuste v něm najít slovo "dotace".
A pak zkuste najít nějakou firmu, která dokáže vyprojektovat a postavit bezpečný železniční přejezd na silnici I. třídy levněji než za 9,75 mil. Kč...
Spíš je problém, že jedno blikátko, případně závora stojí 10 milionů i pro regionální tratě. Výsledek je takový, že buď tam pak není vůbec nic - méně bezpečné a vlaky musí jezdit třeba pomaleji. Nebo se balík peněz vyčerpá dřív na podchody, závory.. A 40 let staré odepsané koleje v hrozném stavu koleje zůstanou, nekoupí se ani bodový národní zabezpečovač proti projetí červené.
Čím silnější provoz na silnici, tím bezpečnější přejezd musí být. Na druhotřídce postačuje výstražný kříž, na prvotřídce nikoliv.
V Jablonci nad Jizerou se staví přejezd za 10 milionů pro čtyři vlaky týdně... a to se vyplatí
A co tak tam nabouchnout i podchod pro chodce, samozrejme s vytahem pro hendikepovane....prece jen, bezpecnost nadevse
Přesně tak. A hned vedle přejezdu, aby byl lepší výhled na to jak lze plýtvat prostředky daňových poplatníků.
2505 aut denně x 4 vlaky je dopravní moment přes 10 000. to znamená na silnici I.třídy světelný přejezd se závorami. legislativa je neúprosná dále špatné rozhledové poměry. Nejlevnější je trať zrušit
Anebo revokovat to strašlivé rozhodnutí tehdejší ČD, s.o., o zrušení a vyklizení železniční stanice Rokytnice, a obnovit tam řádný provoz...
Nelíbí se jim plechová bouda?
Copak město nebylo účastníkem územního řízení a stavebního povolení, kde se to všechno projednávalo a kdy k tomu mohli říct svoje? Teď už to mohou řešit jen vysázením břečťanu u základů...
Říci "svoje" si můžete, ale není Vám to nic platné. Něco o tom vím. Oni mají svá unifikovaná řešení. Roubenku tam nepostaví.
3,391 sekundy ... kdyby to páni projektanti takto hrubě nezaokrouhlovali, mohla být ta úspora ještě výrazněji. Třeba 3,3906724788745482456842 s - to je hned jiná kávička!
Znám to tam. Je to tam problém. Pro jistotu tam po léta ani nefungovalo bílé kontrolní světlo; když jsem na to SŽDC upozorňoval, odpověděli mi, že není zapnuté! A tak na tomto přejezdu pro silniční vozidla existuje trojí možný přístup (modifikovaný samozřejmě i podle míry znalosti poměrů):
1. Lehkomyslně projíždět, však tu toho moc nejezdí, tak se to do mě snad zrovna netrefí (s variantou "není přece zrovna sobota nebo neděle kolem desáté").
2. Jako blbec na přejezdu, kde skoro nic nejezdí, zpomalit nebo zastavit a pečlivě se rozhlédnout a pak těžkomyslně honem profrčet a doufat, že zrovna nevyrazí na přejezd příliš rychle žádný vlak zejména ze zatáčky (pro nádražáky z oblouku) od Rokytnice, kam za roh není vidět. Zvláště kamion to nemusí stihnout. Že vlaky mají nařízeno tam nejezdit, nebo se jen bezpečně ploužit, to je jistě za stávajícího stavu nezbytné opatření, jako řidič o tom člověk nemusí vědět a nemůže (ale musí) na to spoléhat.
3. Prostě zrovna tamtudy neprojíždět (zvláště pro kamiony rada k nezaplacení).
Samozřejmě, že je třeba modernizace zejména zabezpečení přejezdů a přechodů na celé trati a zvýšení rychlosti - jen částečně mě těší, když jsem schopen s vlakem závodit i na kole.
Samozřejmě, že by mohly vlaky jezdit až na konec, a autobusy do města Rokytnice, do Pasek a přes Vilémov na Harrachov nebo Kořenov by mohly vyjíždět až od nádraží Rokytnice nad Jizerou; prakticky by jistě byla hezká i ta zastávka u centra Jablonečka, ale asi ne byrokraticky .... je to nejen že by to vycházelo u toho přejezdu, ale je tam i oblouk ... .
Největší potíž je ale asi s tom, že kompetentní pánové celou trať a zvláště tento její rokytnický konec už prostě zatratili, ač má trasování spíše lepší - přímější než souběžná silnice (snad s výjimkou velkého oblouku mezi Martinicemi a Jilemnicí) - po přiměřené modernizaci by mohla ve své trase být dobrou alternativou a do značné míry nahradit silniční dopravu.
Nezatratili, ale její celková rekonstrukce prostě není v aktuálních prioritách kraje a SŽDC. Třeba jilemnické nádraží sice bylo před třemi lety modernizováno celé, ale výraznou modernizaci by potřebovalo zejména kolejiště - teď tu cestovní rychlost snižují jednak směrové a výškové odchylky kolejí, jednak asi dvacítka málo zabezpečených přejezdů. Kvůli tomu je na spoustě míst nařízená rychlost jen 20 nebo 30 km/h, zbytečně se pálí nafta při následném zrychlování a na projetí úseku o délce 18 km tak vlak potřebuje strašidelných 34 minut (před patnácti lety to bylo dokonce 46 až 50 minut)...
Za půlku těch prachů bych tam na stáří doživotně ty závory rád ručně zvedal.
Jde také o propojení s dalšími hradláři a výpravčími a jejich financování .... ale stejně, když člověk vidí různá ta čísla, na kolik prý přijde každý přejezd, tak jestli by to bývalo nebylo lepší - levnější a spolehlivější - to nechat postaru .... ale obnovovat to zase všechno na postaru by mohlo být také absurdní.