Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i80c56h78a93l 39M57i16l37l46e55r 9506332689882

ma to jeden hacek: stezka vede pres Rusko, ktere muze KDYKOLIV nejen kontrolovat kapacitu transportu, ale stezku uplne uzavrit a zacit diktovat podminky, za jakych ji zase otevre. Podobne jako otaceni kohoutku u plynovodu.

0/0
doporučit
18.7.2017 7:55

L44i30b31o21r 53H76e56g51l90a40s 5219806985529

Pěkný článek - autor mohl přidat pár technických detailů. Mě třeba zaujal odstavec, kde na vlak naložili 123 aut a dovezli je do Belgie? Nevěřil bych, že se to skutečně vyplatí. Nemám tušení, co může stát cesta vlaku, jedoucího 11 tisíc km 20 dní, ale stejně bych řekl, že do ceny vozu musí ta přeprava zásadně promluvit...

0/0
doporučit
17.7.2017 14:48

M48a32r92t89i10n 25K53o70ž48í58n 1965406571970

Díky výrobě nezatížené euroregulacemi se to patrně vyplatí. Pak už by připadala v úvahu jen lodní doprava, ta je ale zoufale pomalá a stejně by ty auta odněkud z Rotterdamu či Hamburku rozvážely vlaky po Evropě.

0/−1
doporučit
17.7.2017 14:51

L28i13b42o47r 43H54e82g68l15a89s 5679226595349

To ano, ale i když pluje loď měsíc, přece jen těch aut naloží o něco víc...

0/0
doporučit
17.7.2017 14:53

M66a49r62t10i64n 45K16o43ž69í33n 1255506721500

Těžko říct. Ono vyrábět auta a někde je skladovat až je loď naložená bude asi taky něco stát. Navíc si myslím, že železniční doprava někde přes Mongolsko, Kazachstán, Rusko, bude pro Číňany velice levná.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:57

J40o31s95e10f 15V18o92s93i98c62k82y 4803487166833

Navic ve vsech techto zemich se mohou do tech kontejneru probrousit a zbozi vykrast! Je to jen tenky plech !

0/0
doporučit
17.7.2017 16:02

Ř59e45h26o55ř 47V80l79a45s46á16k 2904574641126

Palivo, plat strojvedoucího, půjčení vagónů - to budou nízké částky. A železniční trať je pravděpodobně v Rusku těžce dotovaná ze strategických hospodářských i vojenských důvodů.

Takže dokud má volnou kapacitu, tak to drahé nebude.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:03

J77a12n 36S20ů22r45a 4885493933712

Dobrý den, k této přepravě najdete více informací zde. https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/208624/first-china-built-volvo-s90-sedans-arrive-in-europe-via-ground-breaking-rail-link4

0/0
doporučit
17.7.2017 16:15

P29e13t69r 49K56a91d70e50ř17á79v86e52k 9751432880902

Pořád tu v principu platí, že železnice je rychlejší, ale dražší, jak jsem napsal v příspěvku, který už odputoval někam do propadliště, loď dokáže pobrat i tolik kontejnerů, co 250 vlaků, což se musí ekonomicky nějak projevit a smysl to pak má primárně pro drahé zboží, u nějž se počítá i čas. Za boomem železničních přeprav stojí prostě záměr jejich cílené podpory z čínské strany, což znamená i tu finanční, někdy se uvádí že přepravné pokrývá dokonce jen polovinu nákladů, ale bude to případ od případu, navíc synergiemi (frekventovanější provoz, zkracování přepravní doby, lepší využití náležitostí, vytěžování východním směrem, ...) se to může postupně zlepšovat, což je i cílem. U přeprav pro Volvo to bude jistě i prestiž, když jde o luxusní vozy čínské produkce pro evropský trh.

0/0
doporučit
17.7.2017 17:30

R94o15m50a61n 34K37r57o57u92t71i34l 6252469388814

123 vozů krát např. 300 tis (prodejní cena jednoho) = 36 900 000 kč. Kdyby stála doprava 1 milion, tak jsou to cca. 3% z prodejní ceny.

0/0
doporučit
18.7.2017 9:03

P32a34v14e20l 58Ř41a85p73e27k 7122306189175

Na kamiony bych nasadil takové mýtné, že by se po železnici najednou vozil několikanásobek toho co dnes. Ten paskvil od Kapsche okamžitě zrušit a demontovat a zavést plošné mýto se speciálním příplatkem za průjezdy obcemi a přes přejezdy. Jenže v tomhle zkorumpovaném a zastaralou silniční dopravou zdecimovaném státě holt rozumné věci nelze prosadit.

0/−5
doporučit
17.7.2017 14:17

M20a16r60t29i39n 34K91o22ž15í15n 1795336961290

Budou na to kapacitně stačit páteřní tratě? Bude fungovat JIT pro firmy, které to vyžadují?

+4/0
doporučit
17.7.2017 14:20

P86a32v64e23l 92Ř24a18p61e37k 7392156169675

Zeptejte se pamětníků, kolik nákladů se tahalo po tratích za totáče. Dnes jsou proti tomu tratě prázdné. Automobilová a asfaltová lobby neustále šíří nějaké bludy, proč to či ono nejde.

+1/−2
doporučit
17.7.2017 14:29

M69a11r40t13i92n 50K82o39ž89í50n 1265176351310

Já ty časy docela pamatuju, bydlím na koridoru Brno Břeclav a ta trať rozhodně prázdná není. Přes den prostor pro nákladní dopravu prakticky není. Nádraží, kde by mohli nákladní vlaky vyčkat průjezdu osobních dost výrazně vymizely. A jak píšu, dost firem potřebuje JIT a pokud to mít nebudou, buď od nás odejdou, nebo budou budovat sklady a překladiště a výrazně to promítnou do ceny svých produktů. Dnes není na rozdíl od bolševika čas na to, aby náklad z Ostravy do Brna putoval dva dny.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:35

M31a13r94t78i27n 45K35o79ž92í92n 1155116301840

mohly nákladní vlaky

0/0
doporučit
17.7.2017 14:37

P54a92v66e14l 30Ř72a64p82e98k 7972216629955

Nalezení optimálního řešení bych nechal trhu. Nejprve je třeba, aby kamiony platily za průjezdy obcemi. Z vybraných peněz by se např. mohla posílit železniční infrastruktura v exponovaných lokalitách.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:41

M88a82r39t23i39n 62K34o67ž44í29n 1135836841640

To se vám okamžitě promítne do ceny přepravovaného zboží. Nehledě na to, že kamionová doprava se přesune i na silnice nižších tříd, protože zboží bude muset kamion dovézt z překladiště do firmy jinými cestami než doposud, protože naprostá většina firem dnes nemá vlečku. Na tom si smlsnou různí Zelení a ostatní paraziti a budete v patové situaci. Tak složité věci nelze řešit výkřikem od stolu "zpoplatníme průjezd obcemi".

0/0
doporučit
17.7.2017 14:46

P66a70v89e46l 83Ř48a94p32e79k 7382636979735

Nemám problém s tím, že za brambory z Francie a česnek ze Španělska si budu muset připlatit 50 %. Alespoň tato absurdita zmizí. Nic není zadarmo. Ani ty průjezdy obcemi. Ono je to krásné - přepravní společnost kasíruje zisky a lidé podél komunikací nesou náklady a negativní důsledky. Jenže sorry, společnost, která si říká "vyspělá", by toto amorální zvěrstvo neměla dále živit.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:49

M15a62r61t35i81n 80K40o18ž22í47n 1555416621140

Ale to nejsou jen brambory. Nebudete pak mít nic proti tomu, že jabka jsou tři měsíce v roce a banány na vánoce. Už tady není bolševik a doprava slouží firmám, nikoliv firmy dopravě.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:53

Ř79e61h37o44ř 78V25l23a56s86á73k 2764244711526

Ta nádraží či výhybny by zase bylo možné obnovit. Zvlášť když doba pokročila a na jejich obsluhu stačí méně lidí.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:55

M49a26r49t29i49n 96K32o55ž30í66n 1115266581150

Nebylo. Už to tam vypadá úplně jinak, stojí tam například domy, autobusová nádraží a podobně.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:02

Ř40e87h18o16ř 75V36l57a76s48á74k 2594274211776

To je detail. Klidně tu nákladní výhybnu můžete vybudovat na lepším místě než bylo staré nádraží, protože nebudete potřebovat, aby byla co nejblíž místu, kde byla před 150 lety továrna....

0/0
doporučit
17.7.2017 15:09

M28a82r20t67i34n 52K43o45ž32í82n 1885236861400

Budete vykupovat soukromé pozemky, budou proti vám bojovat aktivisti, budete na koridoru způsobovat výluky. V ČR je taková akce běh na dvacet let. Úplně mě stačí přesun brněnského nádraží, který trvá někdy od roku 1930.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:17

Ř42e87h47o55ř 69V91l89a85s57á27k 2194404631406

Nezlobte se, ale rozšíření koridoru kdesi v polích o dvě koleje je s přesunem brněnského nádraží fakt nesrovnatelné.

0/0
doporučit
18.7.2017 7:12

P20a72v91e90l 30M83a79t70o48u88š47e39k 5320307308834

Čas na to je. Jen se změnilo myšlení lidí. Ti dnes musí mít všechno hned, včera bylo pozdě, neustále se za něčím ženou a přiživují si stres. Přitom úplně zbytečně, stejně dospěchají leda tak do hrobu.

+2/0
doporučit
17.7.2017 15:56

V62á41c90l35a92v 59K61o71p86ř77i89v80a 1364500745431

Zeptej se pamětníků, jaký byl spotřební koš před třiceti lety a dnes. Dnes se pohybuje násobně více nákladu než tehdy.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:41

M66a85r27t23i51n 34K81o76ž66í49n 1955276711880

Taky je podstatně hustší osobní doprava na železnici a pokud zpomalí vlivem nákladní dopravy, nebude konkurenceschopná.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:42

P31a50v95e19l 87Ř85a20p42e56k 7562406119655

Jistě, dříve například nepřicházelo v úvahu, aby se brambory k nám na místo spotřeby vozily kamionem přes půl Evropy.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:42

M33a28r98t60i20n 57K58o95ž78í54n 1495956551720

Vidíte a trh, kterým se oháníte rozhodl, že to tak je.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:47

P22a51v34e79l 93Ř30a38p92e63k 7632606539925

Trh? To, že vám kamiony zadarmo burácí za okny, to je trh? Nikoli, to je státem posvěcené násilí a protežování jistých vlivných skupin.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:51

M69a75r39t36i40n 90K35o30ž35í48n 1405896471700

To je trh. Zákazník žádá jahody v únoru a má je. Zákazník žádá brambory za patnáct místo padesáti korun a má je. Zákazník žádá levný nábytek, má ho. Kdyby to nikdo nekupoval, nikdo by to nazdařbůh nevozil.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:55

R31i88c85h60a38r88d 40F87i16a59l84a 9373538835985

To jsou zase kecy, to v pohádce poslali Marušku v únoru na jahody, v době mrazáků aj. nikdo nemusí žádat čerstvé jahody v zimě. Zrovna tak zákazník očekává že brambory jež byly nejmíň dvěstě let základní potravinou chudých a jež jsme nejspíš i vyváželi, nebudou luxusem dražším než banány. 50 Kč ostatně nestály nikdy, protože se nemusí přepravovat letecky. Leda nějaké speciální francouzské, Francouzi si totiž myslí, že jejich zboží je tak skvělé, že je můžou 2-3x předražovat. Rozumný zákazník také nežádá levný nábytek ale obecně zboží s přijatelnou relací cena-kvalita (pokud tu kvalitu ovšem rozezná). Když česká firma nabízela kvalitní a vkusný nábytek z masívu setkala se u veřejnosti zvyklé na nekvalitní šmejdy s nezájmem a musela to zabalit. Navíc se nábytek nekupuje každý měsíc. Dnes je díky značné konkurenci nejdřív nabídka naháněná masívní reklamou a teprve pak poptávka. Pokud mám zájem o nějaké zboží, které na trhu není nebo je nesmyslně drahé (např. rybíz) nemám ani kde ho vyžadovat a i tak se celý slavný trh na mne vykašle.

0/0
doporučit
18.7.2017 20:41

P47a14v40e81l 64Ř93a42p27e11k 7562366789435

Trh by to byl, kdyby si obce mohly V LIBOVOLNÉ VÝŠI stanovit mýtné za průjezd přes své území. To byste se asi divil, co?

0/0
doporučit
17.7.2017 14:53

M84a20r42t54i72n 93K88o61ž72í25n 1895316131830

V ten okamžik by se pro svoje okolí stala naše zem absolutně nekonkurenceschopná a každý by se nám obloukem vyhnul. A to především firmy, které by u nás chtěly vyrábět.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:59

D24a10d47a98k 13P28e69t50r 7201860154488

Mašinfíři si říkali hrdě, těžkotonážníci.

0/0
doporučit
18.7.2017 4:46

R32o26m58a13n 95S43t56o23n86e58k 1339153939671

Super napad, železnični sit už teď je mnohdy přetižena a vy by jste tam nacpal dalši vlaky

+1/−1
doporučit
17.7.2017 14:31

P73a65v92e40l 46Ř91a12p31e26k 7372786539525

Naprostý nesmysl. "Železniční síť" u nás čítá tisíce km. O přetíženosti lze hovořit pouze na úsecích, které mají v součtu asi 200 km, přičemž se jedná primárně o problém osobní dopravy, nikoli nákladní. Pro ty úseky existují volné alternativní trasy. Myslete laskavě hlavou, než začnete papouškovat lži šířené zkorumpovanými úředníky.

0/−3
doporučit
17.7.2017 14:36

M63a43r47t20i39n 35K12o53ž78í74n 1665756661150

O přetíženosti lze hovořit na úseku Děčín - Ostrava, Děčín - Břeclav. To není 200km.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:39

P53a79v28e65l 89Ř85a26p69e46k 7452266289415

Tak třeba z Děčína do Břeclavi vedou dvě železniční trati, osobkou je zatížena prakticky jen jedna z nich, a za totáče se tam tahalo nesrovnatelně víc nákladu než dnes.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:44

T82o38m84á21š 21M92o22r39a84v17č15í79k 3507606303625

Tak to řekněte železničářům, aby se vám mohli vysmát. Prostě kapacita není, vše je to zacpané osobákama - koridory, města a okolí.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:03

P35e67t37r 92N22o37v63o49t69n73y 1981710451

072 a pak hlavně navazující kousek 231 rozhodně není osobní dopravou nezatizena.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:52

P76e56t33r 22K64a65d17e62ř55á35v92e37k 9291412680342

Ono nejkritičtějších může být třeba jen těch 200 km, ale těch nejzásadnějších, kterými projíždí drtivá většina tranzitu nebo i importu/exportu. A odpovědí není počet volných tras, protože asi nejde odstavit kolem hranic dvacet nákladních vlaků, ať si počkají do noci, kdy bude průjezd dál plynule volný. Lokomotivy, vozy, personál, kontejnerová překladiště, to všechno jsou nemalé investice a náklady, které musí produktivně fungovat pořád. Nemluvě samozřejmě o nějakých dodaích lhůtách přepravovaného zboží.

0/0
doporučit
17.7.2017 17:43

M52a60r11t18i64n 66K93o64ž97í77n 1565706561280

S koridory se krom času od půlnoci do čtvrté ráno prakticky nedá počítat.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:36

P97a65v58e88l 24Ř43a15p18e14k 7822736389225

Vagony mají tu kouzelnou vlastnost, že je můžete spojovat, takže tam klidně můžete vozit násobně nákladu, aniž by to nabouralo grafikony osobní dopravy.

0/0
doporučit
17.7.2017 14:46

P12e71t84r 59K81a38d56e42ř53á66v12e20k 9331942320142

to je bohužel omyl. Máme tu nějaký limit délky nákladních vlaků, daný zejména kolejemi ve stanicích (aby vlaky mohly být předjížděny). Teoretické rezervy jsou tedy v tomto značné, reálné bohužel velmi malé, protože zlepšení stavu je jen v malé míře možné čistě organizačními možnostmi, pak už přicházejí na řadu časově a finančně náročné stavební úpravy.

0/0
doporučit
17.7.2017 17:35

P10a97v23e96l 57M56a46t66o71u23š70e68k 5930707858734

Přetížené jsou 2 až 3 hlavní tratě, po zbytku sítě nákladní vlaky (a ani moc osobních) skoro nejezdí.

0/0
doporučit
17.7.2017 15:59

J58o57s88e80f 33V48o43s67i84c43k48y 4833297426813

To bys ale potom dostaval zeleninu a ovoce jiz shnile !

0/0
doporučit
17.7.2017 16:04

A89u47r15e93l 59B77a16b18i11c 9738710612

Tak to nechápu. V textu se píše, že citlivé součástky se přepravují vlakem a ne lodí, protože jsou menší otřesy a pak se dále píše, že pro přepravu vína se musí vlaky upravit kvůli velkým otřesům.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:08

P33a80v20e74l 81M53a41t51o38u33š45e40k 5500507338264

Autor si trochu protiřečí, nicméně na železnici dochází k větším otřesům vlivem nekvalitní tratě pouze v dost ojedinělých případech, pravděpodobně hlavně v některých místech na Ukrajině. Při cestě lodí je navíc více překládek a další manipulace s kontejnery.

+1/0
doporučit
17.7.2017 14:14

R33o17b12e98r86t 78P32e84l73c 5384149834210

Přes Ukrajinu to nejezdí...Rusko, Kazachstán....tam jsou kritické úseky....

+4/0
doporučit
17.7.2017 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.