- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No záleží taky, kdy jste na tu vlastivědu chodil , je to až "novodobě" zřízené překladiště, které je trochu více ve vnitrozemí, proto má i oficiální název TKD Dobrá, z pohledu od Čiernej leží až za obcí Dobrá. Jinak ano, navazuje na Čiernou, právě až v něm končí tamní širokorozchodné koleje. Takže jej v podstatě lze považovat za součást Čiernej, přímo v ní standardní kontejnerové překladiště není, slouží hlavně k překládce železnorudných substrátů, dnes už dvěma linkami s automatickými výklopníky, v menších objemech nadále bagrováním přímo z vozů. A nadto samozřejmě i k překládce jiných komodit, to jsou ale v porovnávní s rudou výrazně menší objemy.p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}
TKD Dobrá má od července 2009 v patnáctiletém nájmu ruský TransKontejněr, kdysi zcela dceřiná společnost Ruských železnic, dnes v něm vlastní necelých 50 %.
Čo je to "překladiště v Dobré"??? Slovenské železničné prekladisko na hraniciach s Ukrajinou leží v katastri obce Čierna nad Tisou. Buď je to preklep alebo som nedával pozor na hodinách vlastivedy
Terminál kombinované dopravy Dobrá navazuje na překládkovou stanici Čierna n.T.
"i když operátoři uvádějí, že v Rusku někdy chybí peníze i na potřebnou údržbu" To je jako u nás, rojí se "Z" jako houby po dešti.
Železniční magazín se kdysi dávno dal číst. Teď už to jsou vyhozené peníze za fůru reklam. A to už nekomentuji každoroční zpožďování, kdy třeba únorové číslo vychází v dubnu a podobně....
asi je na čase založit si vlastní časopis. osobně neznám lepší časopis v oboru
Pokud by Kazaschtán, Rusko, Ukrajina, Bělorusko, upravili tratě, aby se daly ložit dva kontejnery na sebe, jak je tomu v "železničně zaostalých" USA... A kdyby nedejbože vybudovali splítku na normální rozchod, jak je tomu v železničně rozvinutém Švýcarsku a nakonec i v České republice...
No nic, to necháme až po komerčním nasazení termojaderných elektráren.
V Bělorusku, Rusku a na Ukrajine je asi celkem bežná elektrizace. To byste jim ty draty chtel strhat kvuli čínskejm hadrům, botám a phonům?
Velmi zajímavý rozhovor.
Před lety mne překvapila informace, že místo, které je na světě nejvíce vzdáleno od všech moří, leží v Číně. Přibližně v oblasti v článku zmíněné trati do Kazachstánu. V Čechách vnímáme Čínu jako přímořský stát, což je sice pravda, ale z rozvíjejících se vnitrozemských průmyslových oblastí může zboží přejet vlakem půl Ruska za stejnou dobu, za jakou by dorazilo do čínského přístavu.
To by dávalo smysl, záleží na tom, jak se bere Kaspické "jezero", které nemá žádný globální dopravní význam. Pokud by se počítal jen světový oceán, předpokládám, že by se těžiště přesunulo cca do Kazachstánu až Rusko.