Diskuze

Lodě budou přepravě zboží z Číny dál vládnout, myslí si expert

Ve středu odjel první přímý nákladní vlak z Prahy do čínského Yiwu. Objem zboží po železnici mezi Čínou a Evropou roste, ale Petr Kadeřávek, vedoucí redaktor Železničního magazínu je přesvědčen, že i přes dotace čínské strany zůstane největší část přeprav na lodích. „Jedna loď může pobrat až 250 takových vlaků. Je to určitě cesta pro rozšíření obchodní výměny, hlavně díky rychlosti, ale spíše někdy v budoucnu,“ říká Kadeřávek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No záleží taky, kdy jste na tu vlastivědu chodil :-) , je to až "novodobě" zřízené překladiště, které je trochu více ve vnitrozemí, proto má i oficiální název TKD Dobrá, z pohledu od Čiernej leží až za obcí Dobrá. Jinak ano, navazuje na Čiernou, právě až v něm končí tamní širokorozchodné koleje. Takže jej v podstatě lze považovat za součást Čiernej, přímo v ní standardní kontejnerové překladiště není, slouží hlavně k překládce železnorudných substrátů, dnes už dvěma linkami s automatickými výklopníky, v menších objemech nadále bagrováním přímo z vozů. A nadto samozřejmě i k překládce jiných komodit, to jsou ale v porovnávní s rudou výrazně menší objemy.p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

TKD Dobrá má od července 2009 v patnáctiletém nájmu ruský TransKontejněr, kdysi zcela dceřiná společnost Ruských železnic, dnes v něm vlastní necelých 50 %.

0 0
možnosti

J58á57n 12K39o49t27ú57č

31. 7. 2017 9:40

Čo je to "překladiště v Dobré"??? Slovenské železničné prekladisko na hraniciach s Ukrajinou leží v katastri obce Čierna nad Tisou. Buď je to preklep alebo som nedával pozor na hodinách vlastivedy :-)

0 0
možnosti

Terminál kombinované dopravy Dobrá navazuje na překládkovou stanici Čierna n.T.

0 0
možnosti

"i když operátoři uvádějí, že v Rusku někdy chybí peníze i na potřebnou údržbu" To je jako u nás, rojí se "Z" jako houby po dešti.

1 0
možnosti

Železniční magazín se kdysi dávno dal číst. Teď už to jsou vyhozené peníze za fůru reklam. A to už nekomentuji každoroční zpožďování, kdy třeba únorové číslo vychází v dubnu a podobně....

0 0
možnosti

J91a23n 19S96ů66r23a

19. 7. 2017 22:16

asi je na čase založit si vlastní časopis. osobně neznám lepší časopis v oboru

0 0
možnosti

Pokud by Kazaschtán, Rusko, Ukrajina, Bělorusko, upravili tratě, aby se daly ložit dva kontejnery na sebe, jak je tomu v "železničně zaostalých" USA... A kdyby nedejbože vybudovali splítku na normální rozchod, jak je tomu v železničně rozvinutém Švýcarsku a nakonec i v České republice...

No nic, to necháme až po komerčním nasazení termojaderných elektráren.

2 3
možnosti

V Bělorusku, Rusku a na Ukrajine je asi celkem bežná elektrizace. To byste jim ty draty chtel strhat kvuli čínskejm hadrům, botám a phonům?

2 0
možnosti

Velmi zajímavý rozhovor.

Před lety mne překvapila informace, že místo, které je na světě nejvíce vzdáleno od všech moří, leží v Číně. Přibližně v oblasti v článku zmíněné trati do Kazachstánu. V Čechách vnímáme Čínu jako přímořský stát, což je sice pravda, ale z rozvíjejících se vnitrozemských průmyslových oblastí může zboží přejet vlakem půl Ruska za stejnou dobu, za jakou by dorazilo do čínského přístavu.

7 0
možnosti

To by dávalo smysl, záleží na tom, jak se bere Kaspické "jezero", které nemá žádný globální dopravní význam. Pokud by se počítal jen světový oceán, předpokládám, že by se těžiště přesunulo cca do Kazachstánu až Rusko.

0 0
možnosti