- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná jedno doplnění článku - Ryanair píše, kam ta letenka bude a i v této chvíli "vnucuje", aby si člověk připlatil za to jiné sedadlo. Tzn. pokud vidím, že sedíme poblíž, neplatím. Pokud vidím, že sedíme daleko, připlatím a přesadím.
Ale je fajn, že to říkají. My to asi "vyhráli", protože když jsme kupovali letenky, tak za nejnižší cenu byla jen jedna, takže jsem koupila 2 letenky každou samostatně. I check-in byl samostatně, ale ihned po sobě, čili nám ten automat nabídl místa přes uličku do 2 řad za sebou. Někdo se ptal a přesedal si (1 kluk), my se ani neptali a kašlali na to. Ale ani cestou zpátky si nevybavuji nějaká veliká škatulata a to byl ten let narvaný. Jo a v obou případech jsem měla sedadlo do uličky.
No a co? Některé vlaky jsou taky "povinně místenkové", a místenku do jiných vlaků si taky můžete přikoupit, abyste seděli vedle sebe, jinak budete tam, kde je místo. Třeba jeden v jednom kupé a druhý ve druhém.
Aby som vas trochu vyviedol z omylu - turecky Pegasus je este horsi. Priplatok za extra legroom sedadlo €21 (Ryanair to ma za €11), priplatok za sedadlo ak chcete sediet s niekym spolu €12 (Ryanair za €2). O priplatkoch sa ine veci, ako batozinu a pod. je skoda hovorit. Ryanair je este lacna firma.
Ale zase jsem pokaždý u nich měl dvě krásné a příjemné spolucestující (ve dvou případech dokonce v uniformě letušek) a zadarmo Ale to je spíš dílem náhody no.. příště už to může být úplně jinak..
Je to drsné, ale oni poskytují službu za nějakých svých podmínek a zákazník má na vybranou, zda je přijme nebo poletí s někým jiným. Chci li se najíst v bufetu, pak nemohu očekávat služby dobré restaurace.
Ale můžu očekávat, že mi nebudou plivat do jídla s tím, že si můžu zaplatit, aby mi to nedělali. A stále ten příběh pokulhává, protože u bufetu mám jednoduché alternativy a plnou konkurenci. Ta u aerolinek plně nefunguje.
Ryanair neměl nikdy vzniknout. Byl to začátek zkázy kvality a služeb v leteckém provozu. A pak následovali mnozí další. Snad úplně první nízkonákladový dopravce ale snad byly Southwest Airlines v USA, už v 80. letech.
Kdo v téhle branži dělal 22 let jako já a znal ještě ta zlatá léta, tomu je dnes už jen k breku.
Právě nízkonákladovky umožňují cestování lidem, kteří by jinak těžko mohli letět. Patří na trh.
A to Ryanair nedávno vydal video, jak bude vypadat cestování v budoucnu, kdy budou zavedeny další poplatky.
Proc blbost? Dokud me dovezou do Londyna za 290,- Kc, budu s nimi letat ;-)
A někdo mi bude říkat, že letání je pohodlnější než rychlovlaky
Bude stacit aby parkrat letela nejaka trida zakladni skoly a on je ten poplatek prejde. Ucitel bude v klidecku sedet uplne mimo a deti budou hulakat mezi sebou na cele letadlo. Obcas kopat do sedacek pred nimi atd.
Kdyz ony ty tridy ZS letaji tak casto...
S Ryanairem ani za prase. Nejsem náročný, ale preferuji dopravce, kde se k cestujícím chovají slušně.