Diskuze

Vlaky a auty jezdí stále více lidí, autobusy naopak stagnují

Vlakem jezdí čím dál víc lidí, stejně jako auty. Naopak zájem o meziměstské cesty autobusem stagnuje. Ukazují to oficiální čísla za první čtvrtletí z ministerstva dopravy. V tuzemsku podle nich roste jak přeprava lidí, tak zboží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

To bohužel platí mezi veljymi městy na koridorech. Já jezdím často z Uherského Brodu do Strážnice a vlakem to trvá až dvě hodiny s třemi přestupy. Autobusem by to bylo snad ještě déle. Autem jsem tam za 40 minut a to dodržuji poctivě rychlost. Když jedu od nás do Prahy tak už se to vlakem oplatí.

0 0
možnosti
MV

M82i68l30a83n 72V54o87l27e72k

30. 7. 2017 13:37

Prostě se jen hodně mladých stěhuje do Prahy a pak jezdí často domů za rodiči.

0 0
možnosti

Nevidím rozdíl mezi autobusem a vlakem bez kupé, kromě horší dostupnosti vlaku. Hlavní je ušetřit. A pak, že za komunistů nebylo líp. Přitom by stačilo nechat si lidi vybrat levný vlakobuso nebo kupé za příplatek.

0 7
možnosti
RJ

Já ano.

Ve vlaku je mnohem lepší a větší WC.

Ve vlaku bývá jídelní vůz a velký výběr občerstvení.

Ve vlaku je taky víc místa.

Ve vlaku (a to i ve velkoprostoru) máte možnost sednout si k poměrně velkému stolu (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/obrazok-106.jpg).

A jízda (po moderní trati) je klidnější než jízda po silnici.

4 0
možnosti
Foto

J85a34n 57V92a69l30a51l45í27k

30. 7. 2017 12:26

Jo jo ve vlacich přibývá cestujících je to vidět už i v 1 třídě...

1 0
možnosti
PB

P48e37t16r 96B53á62č31a

30. 7. 2017 10:51

Bezte uz konecne vsichni do vlaku a autobusu, at mame volne silnice R^

1 3
možnosti
JH

J50i30ř47í 88H45u70r32t

30. 7. 2017 11:34

pro autobusyR^

1 0
možnosti
VS

Mě to nepřekvapuje, poslední tři měsíce takřka každý týden pendluji mezi Prahou a Brnem a raději strávím 2,5 hodiny v novém a pohodlném vlaku (a je jedno jestli jde o RegioJet nebo RailJety) s jistotou, že dojedu na čas, než 2,5 hodiny zavřený v plechovce na D1, kde člověk může pracovat jen když stojí v kolonách a za ty 2,5 hodiny se stejně nikdy ve špičce do Prahy nedostane.

7 0
možnosti
TM

Raději bych jezdila vlakem, ale kamkoli častěji jezdím (rozpětí 100-400 km), vyjde mě autobus mnohem levněji a i pohodlněji (StudentAg. obzvlášť). Jak tedy lidi přemístit do vlaků, když je to paradoxně dražší a pokud jde o ČD, tak i špinavější?

2 13
možnosti
JK

Pokud je řeč o lidech, pak osoby, kteří koukají jen na cenu za lidi nepovažuji.

2 5
možnosti
FH

To je dobře. Kvalita cestování na železnici jde nahoru i díky soukromým dopravcům. Ještě by to chtělo vzájemné uznávání jízdenek, více výběrových řízení na trasy a vylepšování příměstského cestování.

2 0
možnosti

Je zajímavé, že spousta lidí zmiňuje vzájemné uznávání jízdenek u vlaků. To, že u autobusů nic takového také neexistuje nechávají bez poznámky...

2 0
možnosti
JK

Autobus versus vlak na delší vzdálenost... kdo zažil, nepotřebuje polemiku...:-P Jde spíše o územní dostupnost.

5 0
možnosti
RK

je celkem jasne proc - u vlaku vite kdy tam asi prijedete. navic dnesni uroven napr. regiojetu je skvela a cestu si uzijete, ne pretrpite jako u CD. u autobusu nevite nic.

0 8
možnosti

Nemyslím si, že úroveň ČD nějak zaostává za RegioJetem.

13 1
možnosti