Diskuze

Rozpálený Zapadákov na kraji pouště. Právě zde vznikají škodovky pro Afriku

Nedaleko města Relízán na severu Alžírska začala automobilka Škoda Auto montovat Octavie. Redaktor MF DNES se vypravil podívat, jak to v tamním závodě vypadá. Lidé v továrně berou v průměru 440 eur měsíčně (11 440 Kč) a experti, kteří dohlížejí na kvalitu výroby, musí být někdy velmi trpěliví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MF

Na Novinkách píší, že týdenní plat škodováckého dělníka v Alžíru je 500 €, tady se píše měsíčně 440 €...

0 0
možnosti
RS

Svet sa po globalizácii opätovne začal salámovou metódou uzatvárať. VW to musí riešiť a tak bude montovať a už aj montuje autá pod svojimi značkami vo svojich továrňach po celom svete. Škodovka nie je výnimkou. Je nezmysel ju montovať v MB a prevážať do štátov ako je Rusko a Alžírsko. Nie je to prémiová značka ako Porsche, alebo Audi, kde sú predajné marže úplne inde, ako pri low-costoch.

0 0
možnosti
JB

Jak se dívám na titulky iDnes , tak často píšou velká písmena tam, kde nepatřií a opačně . Zapadákov je název města ?

0 0
možnosti
Foto

Škoda je zde vyhledávaným zaměstnavatelem, v Německu by takový "uprchlík" z bídy dostal pouhých 359 € na ruku a k tomu bezplatné ubytování.

V Africe si ovšem každý musí to ubytování najít sám, přesto je ale kupní síla toho platu vysoká. Třeba egyptský učitel na základní škole dostává kolem 100 € měsíčně a to je už živoření.

Složitější díly, jako motor nebo převodovku tam jistě dostanou ve smontovaném a vytestovaném stavu, ale ta konečná montáž rozhoduje o výdrži výrobku. Afrika nemá v přesnosti a důkladnosti zkušenosti a návyky, jaké měli třeba Němci nebo Češi v důsledku válečné výroby. Každá chyba tam byla za sabotáž a mnohdy stála i život.

Poválečná náplava z východu to sice dost rozostřila, ale jak je vidět, Škoda našla cestu zpět k přesnosti a důkladnosti.

0 0
možnosti
KF

K86a28r67e32l 82F44i68l61i77p

30. 7. 2017 23:48

Jinak článek by neměl mít v nadpisu výroba, ale montovna když se jedná jak je uvedeno v článku o montování rozložených a vyrobených aut u nás nebo jen domontovávání toho co se zde v Čechách ani nenamontovalo.

0 0
možnosti
MK

Nějak nerozumím konci článku. Škoda vyrobí auto - rozloží ho na částí a odveze do Afriky kde ho zase smontují????

Proč by to dělala?

To by snad posílala do Afriky díly, které by se tam skládaly. Proč by to dvakrát skládala - absolutní žvást, nesmysl!!

0 1
možnosti
RS

normální praxe kdyby měli dovést cele auto tak na něho Alžír uvalí obrovské clo. rozebrané auto deklaruji jako náhradní díly a na to se už cla nestahuji. stejný system funguje když se vyváži auta z EU do Ruska

0 0
možnosti
VK

napsat že jde o továrnu a výrobní linky je docela síla. Je to pouze nástroj na obejití vysokých dovozních cel, ty auta tam přplavaj u prakticky hotová, udělá se akorát pár úprav proti evropské verzi aby se pes nažral a koza zůstala celá

23 1
možnosti

Aby nahodou clanek nekdo nepochopil spatne, jak se to stava, ze Skoda je ceska firma... jedna se o nemeckou Skodu, ktera montuje auta u nas i v Alzirsku.

7 15
možnosti
JK

Skoda je ceska firma. Ma to zapsane i v obchodnim rejstriku. jestli ji vlastni afganec, nemec nebo martan je uplne jedno ;-)

12 2
možnosti
ŠH

tak hlavně ať to netahají k nám....Rv

3 0
možnosti
PB

P45e41t12r 56B89á79č75a

30. 7. 2017 20:16

Rozpaleny zapadakov, trefne zvoleny, kam vice by se skodovka hodila R^

4 7
možnosti
PM

Vím o mnoha horších klumpech.

1 0
možnosti