Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a72r50t12i80n 77H95o55r23á82č67e86k 7296424245284

to je přesně co chybí - 5-10km autem nebo na kole na nádraží kde v klidu zaparkuju, kde budou bezpečnostní kamery abych pak své vozidlo v pořádku našel, vlaky do velkého města v taktu 30min a není co řešit - takto to funguje třeba v Rakousku před Vídní...

pomohlo by to velkým městům docela hodně snížit dopravní zátěž i problémy s parkováním, lidi by se to naučili využívat, podobně jak ti před Vídní...

+55/0
doporučit
31.7.2017 7:18

M50i20r67e13k 92K28r46o24u29p93a 8496389317932

Ano, a proto Zimola zrušil osobní vlaky na koridoru mezi Českými Budějovicemi a Táborem. 2 vlaky denně je k pláči. Rychlíky a Ex se tu lidem prohání za chalupou a Os žádné. Nedivím se jim, že bojkotují stavbu nové trati, když jim nic nepřinese.

+36/0
doporučit
31.7.2017 7:18

J64a35r26o53s93l30a92v 76B40e19d86r52n15a 3706541111177

Rozumný názor

+36/0
doporučit
31.7.2017 5:25

J89a27r51m42i65l58a 83P51í86c36h35o81v86á 5382667344293

20 let jsme rušili regionální trati, které navezou cestující na trati hlavní. Ale to nikdo ze zodpovědných neviděl, ti viděli jen to, že na hlavních tratích je víc cestujících, než na tratích lokálních. Dneska, když si spousta lidí musela pořídit auto, aby se do práce vůbec dostali, tak se divíme, že vlakem/autobusem jezdí jen zlomek lidí a taky se divíme, proč se tak dramaticky vylidnily vesnice a lidi se hromadně stěhujou do měst.

+29/0
doporučit
31.7.2017 8:11

R27o42m70a75n 48S92t35r72e79j58č25e49k 1233752695287

Opravená nádraží bez potulujících se bezdomovců a různých jiných individuí, čisté a klimatizované vlaky, navazující spoje, před nádražím poctiví a cenově přijatelní taxikáři a pak bych v polovině případů ani nepotřeboval vlastní auto. :-)

+25/0
doporučit
31.7.2017 7:04

M85a58r21e78k 61J97a76n41í11k 9167935663932

Jsem sice siderodromofil, ale do práce jezdím autem:

- ráno na nádraží na kole nepojedu, protože odpoledne bych tam to kolo už neměl

- na lokální trati hrká 810ka, sice velmi spolehlivé, ale v roce 2017 už historické vozidlo :-/

- autem spálím cestou do práce tak za 10-12 Kč paliva, jízdenka stojí 20 Kč

- regionální tratě v našem okolí buď zanikly, nebo mají cestovní rychlost 50 kmh

- při čekání na vlak si můžete prohlídnout panoptikum bezdomovců a různých individuí, ničeho se ovšem raději nedotýkat, ve vzduchu lákavá vůně moči

A při těchto podmínkách po mě chcete, abych jel vlakem?

+23/0
doporučit
31.7.2017 7:52

J53i80ř29í 27J84o52z22a 3398413510331

Naprostý souhlas!

+22/0
doporučit
31.7.2017 5:29

M26i68c85h10a67l 12K73i59e65s63e10l 7789558557676

Ono to tak nejak vyplyne samo, jelokoz proste a jednduse nebude kde parkovat.

+14/0
doporučit
31.7.2017 6:34

Ř28e64h38o73ř 41V97l67a77s35á77k 2954314371336

Radši ani nechci vědět, co je to za obskurní spolek, ale ten chlap mluví rozumně.

+12/0
doporučit
31.7.2017 7:07

J56i87r54k17a 87N61o91v22á76k 6722985425449

Souhlasím a kromě nutného zrychlení bych ještě přidal dodržování jízdního řádu. Sám jeden takový spoj využívám a je svátek, když přijede na čas.

+11/0
doporučit
31.7.2017 7:30
Foto

Z11b40y53n11ě73k 71M27e33l57i10c67h19a34r 9575907595319

já bych třeba jezdil o víkendech na výlety, ale ze Sezimáku nejezděj žádný osobáky - ještě před 5 lety jich pár jezdilo, ale pak nějakýho blba napadlo, že směrem na Soběslav a Veselí stačí vlak v 5 ráno a v 5 odpoledne... člověk by si krásně naložil kolo nebo kočár do vlaku a popojel, aby nejezdil/nechodil jen kolem baráku, ale nelze... Rv

+9/0
doporučit
31.7.2017 13:33

J71a79r46o36m19í74r 55Č70e67c92h 1753168877642

Probuzení po 28 letech.Od revoluce se dráhy odsouvá na vedlejší kolej . Zavírání regionálních tratí, přesouvání dopravy na silnice, ničení dopravní obslužnosti. Teď bude někdo učit lidi jezdit vlakem?Je vyšetření kdo nám tu za odborníky vládne.

+10/−1
doporučit
31.7.2017 7:50
Foto

J73i98ř63í 66H46a81v75e31l59k19a 3989983860854

V okamžiku kdy cena jízdenky je v relaci 40% nákladů na osobní přepravu je tento model neudržitelný. Už v okamžiku kdy jedeme dva a více je ekonomičtější přeprava autem. Pokud má být pomalejší než osobní přeprava musí být v relaci 15-20% ceny individuální přepravy. Pokud by byla garantovaně rychlejší (zpoždění méně než 1 promile a dojezdový čas pro vzdálenosti nad 100 kilometrů o 10-15% nižší) pak by se cena mohla pohybovat v relaci 25-30% opět ne výše.

Je si třeba uvědomit že autem dojedu na konkrétní adresu vlakem pouze do centra dopravy a mám tak vícenáklady. Tohle je věc kterou ekonomové stále opomíjejí.

+13/−3
doporučit
31.7.2017 9:32

J13a10n 62S54z11a29m94a17r90á65n96s40z16k77ý 1512272687458

Ne ja s detma nemam potrebu jezdit vlakem. Kdyz platim 4lidi tak je cena na kratsich tratich stejna jak to co najedu autem. Ktomu na nadrazi se musim nejak dostat a jeste resit at tam necekam hodinu na vlak. Dale zpozdeni vlaku ....

Takhle pred barakem nastoupim do auta , jedu , zaparkuju a je to.... pri zpatecni ceste zas nemusim resit , kdy dojit na nadrazi .....

+11/−2
doporučit
31.7.2017 7:01

P53e13t56r 74M80i83c45h25a80l67č81á39k 2517900871912

Dokud bude vlak dražší a časově daleko nespolehlivější než auto, pak ten nárust chci vidět.

+9/−1
doporučit
31.7.2017 7:37

L22a55d84i98s59l98a68v 80K80u77d37l66a11c88e75k 8738350809499

Vse je o cene. Zatim je vyhodou vlaku ze mne oproti autu preveze pomaleji ale o to draz.

+7/0
doporučit
31.7.2017 9:27

M16i23l26o72š 91B19r35a49d67í53k 3796449777848

Doba, kdy jízdenka na vlak, stála polovinu toho co na autobus, je pryč. Teď je vlak dražší než autobus a v regionech často zůstal stejně pomalý, nespolehlivý a špinavý jako za komančů a hrozné je i to zázemí, kdy často na nádraží se ani nedá jít na záchod nebo si dát teplé jídlo.

+7/0
doporučit
31.7.2017 9:07

T21o76m29á67š 44B13o54r44o74v92i12č56k77a 9239903918181

Vize jako v Japonsku, realita jako ve století páry :-)

+6/0
doporučit
31.7.2017 6:46

M14a70r50e80k 78M95a82l91ý 1882348581100

To je dobrá zpráva. O co víc lidí bude jezdit vlakem, o to méně jich bude na silnici a to je pro nás, co jezdíme autem, potěšující :-)

+5/0
doporučit
31.7.2017 10:11

P36e11t43r 59B80ü88r22g56e16r 4897766947710

To je ovšem v dnešních podmínkách naprostá Sci-fi! Na železnici bychom byli schopni ocenit spolehlivost a bezpečnost (bude-li, ovšem). A dále:úroveń kultury cestování: a to i na dvacetiminutovém spoji. Infrastrukturu nádraží a nádražíčka. (Alespoň ty slušné záchody, prosím).

Velmi by se hodilo, kdyby se dalo u nádraží levně a bezpečně parkovat.

Tohle všechno jsou pro České dráhy a SŽDC problémy v kategorii "neřešitelné".

A ještě aktuálně: v návrhu nového jízdního řádu se ruší zastavování vlaku v "malých" zastávkách rekreačních oblastí, nebo českého venkova - s odůvodněním, že by se nestihla jízda načas s návaznými přestupy. Zastávku na znamení prý budou umět až soupravy v blíže neurčené budoucnosti.;-(

+5/0
doporučit
31.7.2017 9:07

J48a32n 69J45o40r21d57a75n 5451747729

To by se do tech vlaku museli vejit.

Uz takhle si vetsinou neni kam sednout. Obcas ani nastojaka :-\

+6/−2
doporučit
31.7.2017 8:33
Foto

R36o13m42a79n 45K74o54z78e94l 4437486913684

Problémem jsou také zastávky často nesmyslně daleko od vesnic, i když vlak projíždí přímo přes vesnici. Viz Vlárská dráha - https://mapy.cz/zakladni?x=17.9501843&y=49.0812099&z=14&l=0

U Jestřabí zastávka chybí úplně, určitě by ji lidé uvítali, protože v soboty do této vesnice nejede jediný autobus.

+4/0
doporučit
31.7.2017 11:47

D95a96v33i78d 44P11e23t93r 7550196400725

'Pro mne je u vlaků nejdůležitější rychlost s jakou se SPOLEHLIVĚ dopravím z místa A na místo B, včetně dopravy na nádraží nebo z nádraží a to v dobu, kdy tam chci jet.

Dalším faktorem je cena, ale ty ceny jízdenek nejsou u nás vysoké v porovnání s náklady na auto.

Teprve na posledním místě je pohodlí: vůbec mne nezajímá jestli dostanu k jízdence kávu, či noviny, ale rád bych si sednu a nestál na jedné (často ještě cizí) noze, měl si kde dát zavazadla a cítil se bezpečně.

+4/0
doporučit
31.7.2017 11:42

P22a55v57e22l 11V34ě89t35r69o33v77e55c 6416208402441

Regionální železniční přeprava má své vcelku nepřekročitelné výrazné limity, a to je:

- vzdálenost nádraží od "cílových bodů" přepravy a nepropojení či částečné propojení nádraží s "cílovými body"

- komplikovanost oproti autu a omezení zavazadel

- čekání na vlak, zejména na zpožděný

- celková nepružnost systému.

Ozřejmím na příkladu z mého brožovaného života. Pojedu dnes či zítra do místa vzdáleného cca 20 km. Na nádraží to mám 2 km. Vlak soukromého přepravce jede do většího města, kde musím přesednout na České dráhy nebo na autobus. Autobusová zastávka je vzdálená cca 150 m od cíle, vlaková cca 400 m.

Když pojedu autem, naložím kdy budu chtít a co budu chtít a za dvacet minut jsem v cíli.

Když pojedu vlakem, musím si hlídat čas, vyrazit cca půl hodiny před odjezdem vlaku, pak počkat či doběhnout, pak jet cca 25 minut do většího města, a pokud navazuje vlak, tím to pak trvá skutečně jen tři minuty na nádraží u cíle, ovšem nejede hned - a pak ten přestup. No, a pak pět minut a jsem s batohem v cíli. A ano, mohu si po cetě přemýšlet, telefonovat, číst, luštit sudoku atp., ale časově to je v nesvobodný čas a přinejmenším třikrát tak dlouhé. Čili toto spojení prakticky zvolím jen tehdy, když mám auto v servisu.

Uznávám, že pokud člověk bydlí u nádraží a jede poblíž jiného nádraží, spoj je přímý a jede ve vhodný čas, pak se vlak může vyplatit. Jistě je to jiné třeba pro delší vzdálenosti, ale to už nebývá regionální přeprava.

Uznávám, že to, co jsem napsal, není žádné novum. Je to prostě omezení, které železnice má a bude mít. Stejně tak i v nákladní dopravě. Pokud musím jet na nádraží, zřejmě s kamionem, tam čekat, až naložím, pak čekat, až dovezou, pak dojet a přeložit na jiný kamion, tak si ušetřím mnoho práce i času tím, pokud neefektivní mezičlánky vynechám. V osobní dopravě je to podobné.

+4/0
doporučit
31.7.2017 10:08

P97a98v37e98l 40M11a49t43o86u77š40e44k 5600787798924

Tak pod tato slova bych se 100% podepsal. Konečně někdo vidí do hloubky problematiky, inspiruje se dobrými věcmi v zahraničí a nesnaží se metrem a autobusy suplovat regionální železniční dopravu. Ta musí tvořit základ dopravního systému, nikoli jeho doplněk, je se to u nás dosud většinou nesmyslně praktikuje.

+4/0
doporučit
31.7.2017 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.