Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R15a31d60i92m 10S46i35m64u83n83e42k 2110850206584

já myslím, že více fabrik už tady nepotřebujeme.. rozhodně ne ty, ve kterých lidé berou 20-25K hrubého a které pak naříkají, že tu nejsou lidi a zavalují naše města ukrajinskými a rumunskými dělníky..

+42/−2
doporučit
7.8.2017 11:48

P57a39v72e58l 14R24e53z95n59i40c30e91k 3175814274582

Ach ten nadpis... Kdo koho teda brzdi?

+21/0
doporučit
7.8.2017 11:09

P89a94v15e56l 21V55a89l20e92n28t11a 7231651537263

Růst, růst, růst. Není ten ekonomický systém nějak špatně nastavený když potřebuje ke svému fungování exponenciální růst?

+25/−3
doporučit
7.8.2017 12:05

T94o63m71á25š 54N89a40v10r92á64t18i15l 9571843751877

Může mně nějaký fundovaný ekonom či člověk, který tomu rozumí vysvětlit jak je to s tím růstem? Proč musí všechno růst a je růst důležitější než nějaké jiné hodnoty? Není třeba lepší kondice něčeho co neroste než nějco vachrlatého co roste?

Já to s tím růstem nikdy moc nepochopil. Někdy se roste, roste, roste, vše je sluníčkové, krásné, každý si to vychvaluje, pak se zase roste, roste, roste, následně se spadne nad hodnoty, které jsme onehdy vychvalovali, ale už je to najednou špatně?

+19/−3
doporučit
7.8.2017 12:21
Foto

J41a29r62o51m82í60r 13H24l13u60b77e58k 2276640474891

Tady by se měl taky zaměřit takzvaný "klimatický panel". Výroba automobilu je energeticky velmi náročná, mohl bych jen namátkou vyjmenovat výrobu oceli, mědi, hliníku, všelijakých plastů a ve výsledku je to auto konstruováno tak, aby bezproblémově vydrželo záruční dobu, nic navíc. Takže jako ponožky, chodíš v nich měsíc, udělají se díry a smrdí, takže je zahodíš a koupiš si nové. Tímto je veškerá zátěž životního prostředí, která je s výrobou spjata v podstatě vyhozena do luftu. K tomu si připočti náklady na likvidaci a další energetickou zátěž na recyklaci. Henry Ford vyráběl jednoduchá auta, ale ne tak, aby se zákazníkům rozpadla při první příležitosti. Optimalizoval konstrukci některých součástek, tak aby některé nebyly po 10 letech úplně neopotřebené, ale zároveň aby se některé neopotřebovaly předčasně. Model T je sice už muzeálním kouskem, ale věřím, že ještě existují kusy, které jsou provozuschopné. Můj názor je ten, nechrlit a nelámat rekordy, ale zjednodušit a maximálně prodloužit životnost, byť by to bylo trochu dražší. Démonický, hospodářský růst by se sice trochu zpomalil nebo dokonce zmizel, ale energetická a ekologická zátěž by se výrazně zmenšila, ale toto jsou názory jen obyčejného technokrata, který nemá nejmenší povědomí, co je pro naši civilizaci skutečně dobré, budou mi to musit vysvětlit ekonomové, sociologové, politologové, ekologové, filosofové a další moderní vzdělanci.

+14/−1
doporučit
7.8.2017 12:42

V85a63c86l20a53v 75B82u53r96e40š 3963508622699

Na jedné straně jsme postavili růst průmyslu na automobilové výrobě, a na druhé straně je tady čím dal větší protiautomobilová lobby, která se snaží co nejvíc vytěsňovat automobily, různé restrikce, omezení, zdražování parkování, zákazy vjezdů omezování rychlostí atd. Něco je asi špatně ne?

+11/−1
doporučit
7.8.2017 12:00

V24á32c61l97a47v 70K81r91č23m79á59ř 1215478952725

Porosteme až do nebe, abychom si pak pořádně natloukli pusinku.

Lidstvo mi občas přijde silně maniodepresivní. Na jedné straně snaha nedrancovat planetu, na druhé straně touhla po neustálém a nekonečném růstu Rv

+12/−2
doporučit
7.8.2017 12:27

P74e61t12r 77C53h28o46v41a98l15a 1877320329542

Jednou se přece musí ten prodej aut zastavit.Automobilky na celém světě chrlí stovky aut denně.Všechno má své hranice.Rodiny mají dvě auta,tři auta i víc na jeden byt.Jak jich přibývá tak parkovacích míst ubývá na úkor zeleně,hřišť a chodníků pro lidi.Přibývá silnic,dálnic,parkovišť u marketů a benzinek,myček,opraven.Je už dávno přeautováno,ale zatím to přináší prachy,prachy,prachy.Příroda se už nestačí bránit,beton zalil většinu zeleně a lesů,zničili jsme včely,ptáky a zvěř.Přivolali na sebe sucha a povodně,změny klimatu a přemnožili škůdce.To se nám strašně vymstí.Už teď nevíme co s tím a vymýšlíme další a další nesmysly.Až začnou automobilky ztrácet trhy,které se nasytí,zbudou po nich rozpadající se haly a montovny na kdysi úrodných pozemcích,které nás živily před tím než tam ty monstra vyrostly.Pochybuju že ti analytici vědí co bude potom s našim průmyslem.Že bychom se pak začali znovu orientovat na zemědělskou výrobu jako v minulosti kdy bylo dost i másla,protože se krávy měly kde pást.No jo ale na betoně se nenapasou ani tam nic nevyroste.Myslím že hodně lidí je rádo že prožili život v jiné době.Nemyslím to samozřejmě politicky,to ani náhodou,ale existovala ještě příroda a třeba studánky a neřvaly napříč lesy kamiony.A růstem průmyslu nás nikdo nekrmil ani nestrašil.

+7/−1
doporučit
7.8.2017 12:39

M42a97r42t10i80n 98K78u20d55r81n54a 3769166139750

Já bych skoro řekl, že problémem a časovanou bombou je, pokud je průmysl závislý na jednom odvětví.

A za obecný problém bych považoval to, že hodně ekonomů má představu, že všechno může růst donekonečna. Jinak řečeno, když nějaký dealer prodá nějakého zboží za 500 tis., tak na další období mu dají limit 550 tis.

+7/−1
doporučit
7.8.2017 12:19

O71n57d12ř17e90j 93N61o52v31á26k 9387244279729

Takže kromě automobilek všechen ostatní průmysl už začal zpomalovat?

+5/0
doporučit
7.8.2017 11:01

J75o24s26e49f 93P80o78n78č22a 1681843263914

Běžte do háje s těma smrtícíma plechovkama.85% aut jezdí s jedním člověkem a na silnicích se už nedá hnout a o parkování ani nemluvit.

+9/−4
doporučit
7.8.2017 12:17

E17v34a 70H50a52s73n83í95k96o95v37á 1694111216814

Tak to ráda slyším, že poptávka po automobilech je stále velká a montovny mohou montovat.

ALE...

... kde jsou pro ně parkovací místa? Obchvaty? Dálnice? Jezdit autem je možná pohodlné, ale často spíš za trest. Nehledě, že musím dýchat zplodiny a kdejaký jouda si nechá vymontovat filtr, aby byl king.

+6/−2
doporučit
7.8.2017 11:36

E14d85u62a35r13d 94B39r42e60j95c36h34a 7638133715853

No, na pár let našemu průmyslu načechrala polštářky a peřinky ČNB svou fixací kurzu. Pěkně jsme si schrupli. A najednou jim síly došly a tak bude probuzení poněkud chladné.

+4/−1
doporučit
7.8.2017 13:07

J24a83n 69S90z12a77m51a53r27á29n75s47z54k24ý 1382222767928

Ze banda ceka pul roku na auto? Ne dekuji.

Ze cekam na dacii za 200k chapu , ale na schade cekat i 3/4 roku. To uz je fail , hlavne na toho kodiaka xD

+5/−4
doporučit
7.8.2017 11:25

J25i85r64k89a 86H59o55n38c44ů 2254884691218

Neustálého růstu lze dosáhnout jen podvodem.

+8/−10
doporučit
7.8.2017 11:14

Z20d81e22n67ě78k 97V42e39l59í68n42s58k64ý 3509247144471

Proč já mám pořád pocit, že žiju v nějakém jiném státě. Tohle není poprvé, co jsou statistiky a média plné článků o obrovském hospodářském růstu, nyní dokonce o přehřáté ekonomice - zatímco moje celkem zdravá firma je už půl roku ve stavu "Jde to, ale dře to."

+2/0
doporučit
7.8.2017 13:16

O29n43d18ř76e47j 81Š97r64u37b40a56ř 1865881805416

a to je potreba vic aut, nebo nova auta nic nevydrzi?

+2/0
doporučit
7.8.2017 12:27

M16a46r62c79e74l 26S94t81a26r34ý 9828374103489

to je jen rozhodnutí managementů a boardů, jestli to nechat takhle dennodenně brečet do medií jak nejsou kapacity a lidi, apod... anebo se pochlapit a zainvestovat do automatizace a rožšiřování kapacit. ale to by pak míň zbylo na hamty hamty dividendy, že....

+2/−1
doporučit
7.8.2017 13:10

M71a54r18i18a10n 17V22á32ň39a 3228276845369

V době internetu a osobních dronů je automobil zastaralost.

+2/−13
doporučit
7.8.2017 11:35

P32a21v52e58l 27C61h94a94m84r75á97d 4187650129185

Vyrábíme jak diví a většina Čechů jezdí v ojetých autech, nebo nových na nějaké financování. Hotovost shrábne velká korporace a banky na úrocích. Novodobé otroctví, založeno na půjčíme ti a makej.

0/−4
doporučit
7.8.2017 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.