- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jel jsem na dopravní inspektorát,pak do servisu, pak na STK, pak pro náhradní díly, pak natankovat, přezout pneumatiky. No nemít to auto,tak to za dnešek všechno nestihnu.
(Ale jsou i tací, kteří ten váš vtípek nepochopí - kolegové Vinař, Báča, Hanus a podobní.)
Češi jsou v pasti, za co mají vyměnit nové auto? I když sumu by i našetřili na úkor všeho jiné, co by tím získali? Třeba původní Octavia II, robustní a spolehlivé auto s atmosferickým motorem nebo trvablivým dieselem, levné na údržbu. Co by získali jeho výměnou za Octavii III? Tenké plechy, které budou podobané po prvních kroupách, místo motoru sekačku na trávu s miniturbem, které je vystaveno obrovským teplotám což selským rozumem nemůže vydržet dlouho a auto nestojí jak mobil, že ho za chvíli vyměním, to musí většině rodin vydržet dlouho. A to nová auta nesplnují, proto se udržují ta stará, která byla tzv. "držák".
Navíc u trojkové převodovky jsou montována ložiska s větší vůlí,kvůly snadnější montáži.Sto tisíc a novou převodovku.JK
koupil jsem fiat 500 na litani a jsem spokojen, nechapu tyhle clanky blbosti.
Místo toho aby se stat staral abychom brali zasadne vetsi mzdu, bude vymyslet dane?
Opravdu je ekologicke vymenit 10 let stare auto s malym najezdem za nove a dat za to pul milionu? Za dalsich 10 let to nove bude uz 10 let stare, zatimco to stale dobre puvodni auto bude jen 2x starsi. Proste zalezi na stavu auta, ne tolik na veku.
Koupil jsem si teď ze srandy Mercedes CLK 3,2 z roku 2000, protože za pár let už tyhle obsahy nebudou. A to co má to auto uvnitř (o motorizaci ani nemluvím) to dneska nenajdu v žádných Škodách, Hyundaích, Kiách, Seatech...
Funguje naprosto perfektně a pro ty co chtěji argumentovat vysokým povinným ručením: 2333,- Kč u Allianz
Budiž vám to přáno. Většina normálních lidí si "ze srandy" koupí leda tak nový koberec za pár stovek než auto za milion.
Tak tvrdit, že stará auta jsou lepší než ta nová je dost úlet. Když například porovnáte benzinového Forestera 2007 s tím současným, tak zjistíte, že motor má stále stejný základ, ale technologicky je to auto mnohem dále, než předchozí generace. Je pravda, že diesel-boxer by nejprve hodně poruchový, ale to už se také změnilo. Rozhodně nová auta jsou nesrovnatelně lepší než ta deset let stará.
Jiná věc je porovnání s dvacet let starými jednoduchými auty, která jsou levná na údržbu. Jenže tato auta už dlouho udržovat v provozu nepůjde, rez je svinstvo.
Co mě vyjde kompletní rekonstrukce Forestera I. generace je titěrný zlomek ceny nového. Jako bonus auto není nijak složité na údržbu. nevidím nejmenší důvod proč si koupit nové a projebat peníze za auto, které mě svou udržbou a naklady s ním spojené vyjdou jako rodinný dům.......
Je to prosté, říká se tomu plánované zastarávání... Vozy od roku vyroby 2000 jsou spotřebním zbožím.
Asi to bude tristní,ale důvod bude prostý. Starší vozy jsou lepší, než ty nové.
Jo to určitě . Namátkou pár pátnáctiletých aut: škoda fabia 1. generce, škoda octavia 1. generace, peugeot 406, opel astra G,......... To jsou vyloženě lepší auta, než současná produkce.
Mají tam trochu rozpor. Češi (občané) mají nízkou kupní sílu a tak kupují levná stará auta z dovozu a na závěr se dočteme, že regulovat se dá m. j. zvýšením silniční daně pro stará auta určená k podnikání. Firmy jsou největší tahouni, kdož nové vozy kupují. Logicky mně z toho vyplývá, když nezabral med (šrotovné), tak se zkusí bič (silniční daň). Jakmile ji stát zavede pro všechna auta, nejen podnikatelská, to bude najednou vichr..
U nás žádné šrotovné nebylo, ale taky to vidím že se spíš půjde formou represí než pobídek a stimulací.
V roce 2000 byl brutální rozdíl koupit si nové auto a zbavit se starého.
V roce 2010 tu při výměně nějaký posun také byl.
Ale dnes? Mám jedno auto staré 8 let a druhé 9 (a pak máme ještě 3. které má 19, ale to už moc nepočítám, ikdyž stále funguje a odmítá umřít) a nepředpokládám že bych je musel do 5 let měnit. Když jedu jejich současnými ekvivalenty, nevidím žádný posun, žádný přínos, spíš potenciální potíže a downsizing.
Obnova za nové stejně drahé by byla spíš krokem dolů a koupit nové-lepší za mega se mi nechce..
A třeba zkuste dnes na trhu najít adekvátní náhradu za Subaru Forester SG..
Tak zrovna u toho Subaru je ten pokrok velký. Nový Forester je větší, technologicky daleko lepší a přitom je za stejnou cenu, jako byl jeho předchůdce. Připomenu jen, jak moc první a druhá generace trpěla na korozi u zadních tlumičů. Nehledě na to, že druhou generaci Forestra spíše nahrazuje Subaru XV.