Diskuze

Nejsme montovna, ale stáváme se skladištěm Evropy, říká exministr Grégr

Miroslav Grégr patří mezi klíčové postavy porevoluční České republiky. Zastával pozici ministra strojírenství a elektrotechniky i průmyslu a obchodu. Sedmaosmdesátiletý Grégr byl u zásadních rozhodnutí. Přihlížel například privatizaci Škody Auto, naopak nechat energetický gigant ČEZ v rukou státu bylo podle něj správné rozhodnutí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Jak montovna tak skladiště přispívají k zaměstnanosti a přes daně jež zaměstnanci platí je možné fungování státu.

Do té doby než vymyslíme něco pro naši ekonomiku lepšího se musíme spokojit s plnou zaměstnaností z těchto aktivit.

Doposud ještě nikdo nikoho z hospody nevyhnal když platil pěnězi z výplaty v montovně.

0 0
možnosti
MK

Peníze jak peníze. Jenže jde o přidanou hodnotu. Každý nemůže dělat ve vývoji, ale někdo také musí dělat hodnoty pro budoucnost. Nevodit jsem montovny, nebo starat se jen o ně, obojí je špatně

0 0
možnosti
MV

M27i66l29a80n 76V74o41l88e51k

14. 8. 2017 18:41

Část ČEZ privatizovali a podle mě to byla chyba.

0 0
možnosti
MM

Grégr, to je ten neúspěšný ministr průmyslu Zemanovy vlády, který byl vyobrazen přes celou úvodní půlstránku tištěné Fronty po té, kdy pro všechna média byla tématem č. 1 žádost o vydání Babiše a Faltýnka? Aha, tak to jo, milá Idnes. ;-D

0 0
možnosti
VK

Je hezké že o sobě uvedl, že byl generálním ředitelem, jenzapomněl uvést čeho a jak to dopadlo. Trochu si zavzpomínám. DESTA a.s pod jehovedením byla fakt katastrofa. Každé ráno musel mít na stole monitor s grafem,který si účetní museli vycucat z prstu a nesměli uvádět reálná čísla. Sáms PC neuměl. Číňani se po podniku procházeli jak v supermarketu apeníze, jenž nasypal do Číny na stavbu nového závodu se nikdy už nenašly. V poslednímpatře budovy v Děčíně měl služební byt v té době klimatizovaný avšechny své osobní výlohy snad i včetně ponožek si nechal hradit. Zásadněpoužíval pro soukromé účely TATRU 613 i s řidičem, samozřejmě s Fkovýmčíslem. Jeho nejznámější slogan byl, DESTA je jako stlačená pružina (ale asimoc dlouho – nějak se už znovu nevzpružila). Jeho megalomanské projekty jakoDESTA BANKA skončily fiaskem. Nakoupil od společnosti HP systém pro řízenívýroby HP3000, jenž se nikdy nepovedlo uvést do provozu a vzal si na tobankovní záruku 60 mil. Když se dostal do poslanecké sněmovny, dosadil místosebe na pozici generálního ředitele bývalou vysoce postavenou funkcionářku KSČMiladu Vlasákovou, jež mu v DESTĚ kryla záda. Po dobu co již nebylzaměstnancem DESTY, stále užíval firemní vůz i z řidičem a nechal si měsíčněvyplácet rentu 190000,- za fiktivní poradenství. Jen pro srovnání, v tédobě brala soudružka Vlasáková měsíčně mzdu 50000,- ,výk. ředitelé 30 000,- a dělníci v tédobě permanentně na 60% okolo 6000,- hrubého. Krom něj všem chodily výplaty s měsíčnízpožděním a to na několikrát a výhradně přes DESTA BANKU. V roce 1999DESTU a.s kopili dva spekulanti a kompletně jí rozebrali a rozprodali počástech. Dnem kdy se tak stalo, přestali Mirkovi chodit penízky a k Destě užse nehlásil. Dnes na jejím místě v Děčíně stojí supermarket TESCO. Mirekje za vodou, je to nejbohatší důchodce v Čechách s důchodem blížícíse 80 000,- Jak by řek Jirka Paroubek KDO Z VÁS TO MÁ. :-/

10 0
možnosti
JK

Dva názory etatistů:

1) Montovny nepotřebujeme. Naco fabriku, která montuje pračky. Pračku má každý.

2) Podniky měly (vč. Tatramat) zůstat státní, vyrábějí strategické zboží.

A jelikož se nikdy neshodnou, tak to je prvotním důvodem, proč by podniky neměly patřit státu. Politik rozhodne a fabriku rozpráší, jako rozprášil firmu Ignác Lorenz. Nebo ve fabrice zruší výrobu vagonů ("montovna" Ringhoffer) a začne vagony dovážet. Výrobní know-how zničeno.

0 0
možnosti
PB

P72e42t60r 37B94ü12r61g72e66r

14. 8. 2017 12:12

Montovna je místo, kde se pouze montuje, není v něm obsažen výzkum a vývoj.

Velmi levnou pracovní silou sestavený, smontovaný díl je odeslán za koncernové, režijní (rozumějme směšné) ceny do zahraničního ústředí, kde se realizuje zisk, přidaná hodnota atd.

Montovna nikdy nemůže dosáhnout produktivity a zisku mateřské firmy - není tam know-how, patenty a autorská práva. Úlohou montovny je pouze poskytnout levnou a flexibilní pracovní sílu.

S panem Grégrem tedy nesouhlasím: jsme velkosklad i montovna!

5 0
možnosti
JK

Takže zrušíme škodovku, 100.000 lidí na dlažbu. HURÁ! Zatočíme s levnou montovnou! Že tam měl dělník pomalu stejně jako má jinde inženýr? Nevadí! Úkol zněl jasně: Auta vyrábět nechceme!

0 1
možnosti
MV

Tak v rozhovoru působí jako disident a před i po-revoluční zachránce naší ekonomiky. Přesto všechno nevím, proč dlouhodobě jeho jméno vnímám jako bolševicko-zemanovský nomenklaturník? Je to divný rozpor.

1 0
možnosti
Foto

J45i93ř36í 61E72r43b77e91n

15. 8. 2017 6:45

No, když to do vás budou skoro dvacet let tlouct, tak by byl div, kdyby se vám to nevrylo do podvědomí...

0 0
možnosti
LC

se skladištěm Evropy má pravdu

3 0
možnosti
OK

O43t80a 77K10i60n15c

14. 8. 2017 11:29

Soudruh Grégr by už měl zůstat v důchodu a nechat si svoje rozumy pro sebe.

0 0
možnosti
MV

Tátu mu zavřeli, vyhodili ho ze školy a rodinu z bytu. Přesto si ale dokáže obhájit vstup ke komunistům jinak, než touhou po kariéře.

1 0
možnosti
JN

Vstup ke komunistům nelze obhájit!

2 1
možnosti