Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Samořiditelný autobus měl nehodu hned první den provozu

Slavnostní spuštění provozu prvního autonomního autobusu v Las Vegas nedopadlo podle představ. Ani ne po hodině jízdy měl malý autobus bez řidiče nehodu. Tu ale nezavinil stroj, nýbrž řidič nákladního vozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zajímalo by mě jak je řešena situace, kdy se řidiči musí domluvit na tom, které auto třeba couvne, aby druhý mohl projet. Už vidím jak se domlouvám s autem bez řidiče nebo ještě lépe, když se potkají 2 samořiditelná auta na úzké komunikaci.

2 0
možnosti

R72o96b12i12n 86Ž43i43ž76k86a

10. 11. 2017 13:30

No to by zas takovej problém bejt nemusel. Obě auta spočítají náročnost uhýbacího manévru a porovnají výsledek :-) Je malá šance, že to vyjde úplně stejně. Přinejhorším bude na palubní desce přihrádka na korunu, aby si mohli hodit :-)

2 0
možnosti

podle zaberu to vypada tak, ze kamion couval a protože je jiz prakticky zacouvany, nebyl to zadny nenadaly pohub auta. samoriditelne auto dojelo az k nemu do mrtvého uhlu. normalni ridic,když vidi couvat kamion, tak pocka, az couvani dokonci. "chytre" auto ale umi pouze zaregistrovat prekazku, ovšem neumi uz rozlisit, o jakou prekazku se jedna a jak se ta prekazka bude chovat

9 0
možnosti
Foto

J40a24n 74Ž48i97ž94k52a

10. 11. 2017 11:53

Uz vidim to autonomni auto jak mu zadam aby dojelo s karou k lesu pro drevo a ono mi odpovi. Prepocitavam, cilova oblast je mimo komunikaci nechcete radeji do nejblyzsiho KFC? to totiz umim.

0 0
možnosti
Foto

A další generace samořiditelných aut už bude umět i gramatiku, aby nejezdila do nejblyžšího KFC.

1 0
možnosti

Nevím jak v americe ale u nás se policajti při vyšetřování nehody ptají účastníků např. jestli znají místo kde se nehoda stala, jak daleko viděli překážku do které narazili, jak se pokusili nehodě zabránit atd. Z tohoto pohledu by ten autobus který jel dvacetikilometrovou rychlostí měl minimálně spoluvinu. A navíc by ještě spáchal dopravní přestupek z titulu bezdůvodně pomalé jízdy.

0 0
možnosti

"a může jet maximální rychlostí 45 km/hod. Obvykle ale jede poloviční rychlostí."

No nedivim se ridici kamionu, ze ho presla trpelivost a po 10minutach cekani zacal konecne couvat a kdyz uz byl temer uvnitr, tak to robot do nej napalil. Asi nemel kod pro situaci, kdy couva bily kamion ve dne do male ulicky.

0 0
možnosti

V16i43t 62O49t80a81h83a10l

10. 11. 2017 10:01

Automatická auta nemohou být zcela bezpečná, dokud se po silnici motají lidi.

1 4
možnosti

Nechcete ten titulek přehodnotit, obsah článku poopravit a pozvat do redakce "cenzora"?

1 1
možnosti

Cenzorů jsou plné diskuze :-)

2 0
možnosti

Základní povinností řidiče je PŘEDVÍDAT. Reálně se na silnici neustále všichni dopouštíme větších či menších chyb, ale v absolutní většině případů je právě díky předvídavosti vykryje ten druhý, takže jen malá část z nich končí nehodou. Silně pochybuji, že automatické řízení v současném stavu vývoje rozpoznává věci, které zvládne rozpoznat většina řidičů, tedy krom dopravní situace vnímat spoustu podpůrných indicií. Jako příklad uvedu, že jedu po hlavní a na vedlejší mi stojí auto. Zcela automaticky přece vnímáme takové věci, že ten v tom autě vypadá jako solidní pán středního věku, má udržované auto, podíval se na mě, takže vím, že mě viděl a dává mi spolehlivě přednost. Nebo naopak tam sedí testosteronové pako v ojetém omláceném BMW a na první pohled a s dostatečným předstihem z jeho výrazu poznám, že mi tam vletí. Nebo je tam přitroublé tele blondýna, která mi tam taky vletí, ale nerozjede to a bude se tam blbě motat. Taky vnímám, jaký je provoz a jak dlouho už tam stojí, a tedy že už je třeba řidič tak vynervovaný, že tam najede za každou cenu. Nebo vnímáme, že ten před námi telefonuje, nebo máchá rukama a soustředí se místo provozu na rozhovor se spolujedcem. Nebo že má plně naložené přičaplé auto a nebude schopen rychle brzdit ani zatočit. Nebo že nás ohrožuje jeho nepřipevněný náklad. Nebo že dítě zahlédlo tramvaj a skočí mi tam, protže ji bude chtít stihnout. Podobných indicíí vnímáme a vyhodnocujeme neustále obrovské množství. Toto všechno zcela jistě automaticky řízené auto dnes vyhodnotit nedovede Proto jem odpůrcem toho, aby za stávajícího stupně vývoje se automaticky řízená auta pohybovala v běžném provozu. Bude docházet k nehodám, které formálně budou zaviněné člověkem, ale které by se nestaly, kdyby za volantem neseděl jen tupý omezený stroj. Navíc pohyb důsledně se podle předpisů pohybujících vozidel bez intuice bude mít stejný efekt, jaký vyvolává blondýna či čepičář, tedy zvyšování nervozity a agresivity "živých" řidičů.

4 0
možnosti
Foto

Ale vyvíjí to člověk, tak by všechny tyto varianty mohl dát do programu, samozřejmě, na něco se zapomene, proto se to testuje (nebo mělo by). Zavinil to tahač, který asi pomalu couval, chyba programátora, který s tím nepočítal? Ano, programátor a udělátor, protože i samořiditelné auto má koukat minimálně ±90° před sebe.

V reklamě funguje, že když před jedoucí auto vběhne děcko, tak zastaví, bez přičinění řidiče (obě, děcko, protože se lekne a auto, protože má zastavit).

0 0
možnosti

J45a34n 61P15e30r50n81i43k

10. 11. 2017 8:44

A nemusí také řidič předvídat a předcházet nehodám? Bych tomu samořiditelnému autobusákovi sebral řidičák.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

Jak se peče uran. Reportáž z hlídané továrny, kde vzniká palivo do elektráren

5. května 2024

Korejská republika vyrobí téměř třicet procent elektrické energie prostřednictvím domácích...

Pár kilometrů, poloviční ceny. Byty na severu Čech jsou dražší než v Německu

5. května 2024

Premium Navzdory zpomalení ekonomiky a vysokým úrokovým sazbám cena nemovitostí na českém trhu za poslední...

Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích

4. května 2024

Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...

Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží

4. května 2024

Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!