Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Praha chce, aby sdílená kola byla levná jako jízda tramvají. Regulace nechystá

Mezi firmami, které v ulicích Prahy půjčují kola, se potichu mluvilo o regulaci tohoto byznysu. Pražský magistrát to nepotvrdil a sdílená kola v ulicích vítá jako doplněk k MHD. Chce proto, aby jízda po Praze na kole byla cenově zvýhodněna třeba jako cesta tramvají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Každá regulace deformuje trh. V praxi funguje podle zásady: chudým brát (daně), bohatým dát (dotace). Pokud chcete, aby více lidí jezdilo na kolech, postarejte se o jejich bezpečí a aby měli kam ta kola dávat - a uvidíte, jak to bude fungovat.

0 0
možnosti
PB

P47e62t39r 44B22á32č25a

20. 11. 2017 19:14

Tahle slunickarska pakarna ma zas tradicne mezi slunickovyma mediema solidni tlacenku s deseti clankama behem mesice.

Pri tom na to nikdo normalni nesedne.

5 2
možnosti
JV

Co je proboha sluníčkářskýho na ježdění na kole? Kolo je dopravní prostřek, ne politickej názor. Neexistuje nic jako pravicovej/levicovej nebo sluníčkářskej/měsíčkářskej dopravní prostředek. Tohle je úplně strašnej nesmysl.

2 0
možnosti
RM

Budou ta kola pojištěná pro případ způsobení dopravní nehody, nebo zranění chodce?

0 0
možnosti
MT

Vy máte kolo pojištěno pro případ způsobení nehody? Abych pravdu řekl, tak neznám pojišťovnu, která by umožnila pojistit kolo ve stylu povinného ručení. Neboli za nehodu zodpovídá řidič daného kola a je na něm, zda má nějaké pojištění odpovědnosti za škodu nebo ne.

1 0
možnosti
MG

M84i34r66e16k 75G23a94j39e93r

20. 11. 2017 16:58

"Autosharing" take nedostava zadne dotace. Pujcovani aut je sice drahe, ale svoje zakazniky si naslo. Jsem proti dotacim, protoze je to jen zpusob, jak se dostat k penezum na ukor nekoho jineho a podporuje korupci.

1 0
možnosti
JV

Dotace je způsob jak nasměrovat veřejnost k tomu, co je výhodnější jinak, než ekonomicky.

Tady jde konkrétně o to, že Praha má problémy s dopravou a přesměrovat část lidí na kola tomu problému pomůže.

0 2
možnosti
AK

Praha není na nic takového pořádně připravena a navíc je to riziko větších dopravních zácpy nebo častých dopravních nehod.Když vidíme jak někteří pražáci jezdí!!

0 0
možnosti
JK

A co kdyby radnice zařídila, že taxislužba bude jezdit za ceny MHD, jako doplněk k MHD?

6 0
možnosti
JV

A k čemu by to Praze bylo?

0 0
možnosti
AS

Jakožto venkovan se do Phy autem vcelku bojím, protože to tam neznám a není vždycky jednoduché v koloně aut se zařadit včas do správného pruhu, když nevím předem, který to je (navigace to často neukazuje). A to mě chrání ještě jakžtakž plech auta kolem. Představa, že tam pojedu jako turista na kole... do toho bych opravdu nešel ani náhodou. Pro koho že jsou ta kola určena?

0 0
možnosti
TT

Pěkný video o Číně zaplavené sdílenými bicykly je tady:

https://www.youtube.com/watch?v=1IYu4wzy9Lw

3 0
možnosti
BG

To je ještě v pohodě, ale stejný počet aut byste na stejnou plochu nenacpal. I kdyby ten počet aut byl pětkrát menší než bicyklů.

0 2
možnosti
PN

P34e73t54r 93N97a54j28d19e12k

20. 11. 2017 13:54

Ty rezavějící vehikly co jsou na stojanech, jsou i zadarmo drahé. Ale na vytahání dotací z města nebo firem ty kola asi poslouží dobře.

4 1
možnosti
MP

No, neregulovat... Ono obecně je samozřejmě hezké, pokud věci fungují i bez regulací, ale u nás jsme extrémisté a často doháníme věci až do extrému, takže skutečně mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol. Však se podívejme na billboardy, jak se nám tu všude rozmohly a uvést to zase zpět do původního stavu je velmi problematické. Podnikatelé obecně jsou schopni se rozpínat neomezeně a kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv.

Popravdě řečeno mě neregulovaný provoz kol v centru dost děsí. Např. je tam plno jednosměrek a v poslední době jsou časté tendence nechávat v jednosměrkách pro jízdní kola obousměrný provoz. K tomu již zmiňované, že na tom budou jezdit hlavně podnapilí cizinci, no potěš koště...

2 0
možnosti
JV

1/ "mám obavy, aby se nám ulice nezaneřádily kvanty odstavených kol" – Myslíte, že někdo bude vyhazovat peníze z okna, aby mohl zaplavovat ulice odstavenými koly bez užitku?

2/ "Kdyby nebylo regulací, tak např. developeři by nám tu zastavěli každý volný metr, bez ohledu na cokoliv." Je to přesně obráceně – regulace znamená, že stavět mohou pouze bohatí a vlivní, kteří podplatí úředníka, aby mohl stavět na (bývalém) veřejném prostranství, případně obešel pravidla, která platí pro "lůzu". Bez regulace by mohl být zábor povolen třeba jen na základě referenda. A soukromé prostranství? Ano, tam ať si každý staví, jak chce, pokud tím třeba nebude stínit ostatním nebo jinak zasahovat do jejich majetku (smog, hluk atp.). Rovnováha se v takovém případě ustaví opravdu sama (kdo chce žít v betonové džungli bez kousku zeleně?)

3/ Billboardy se rozmohly, protože je po nich poptávka. Snaha uvést vše do "původního stavu" není všeobecně sdílený názor, mně je to třeba úplně jedno, naopak bych billboardy ponechal, pokud s tím majitel nemovitosti souhlasí.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry

23. dubna 2024  8:28

Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...

Buď vysaďte nové stromy, nebo zaplaťte až půl miliardy, dozví se developeři

23. dubna 2024

Premium Pokud nebude možné vysadit nové stromy ve městě do kilometru od pokácených, zaplatí developeři...

OBRAZEM: Přehršel techniky a stovky dělníků. Jak finišuje dálnice D4 do Písku

23. dubna 2024

Tisícovka dělníků na stavbě v jeden moment. Během náročnějších prací jich ale na rozestavěných více...

Smutný konec slavné návrhářky: jde do vězení za pašování krokodýlích kabelek

22. dubna 2024  20:27

Módní návrhářka Nancy Gonzalezová, jejíž doplňky nosila zpěvačka Britney Spears a také například...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!