Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Handrkování o drážního regulátora je u konce. Ministr Ťok prosadil Kodyma

  14:50aktualizováno  14:50
Předsedou nového regulačního úřadu v dopravě se stane Pavel Kodym, do funkce ho na šest let jmenovala vláda. Návrh ministra za hnutí ANO Dana Ťoka prošel až napodruhé. Kodyma jako šéfa drážního regulátora navrhl už na začátku letošního roku, vláda ale s jeho jmenováním napoprvé nesouhlasila.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nové výběrové řízení proto ministerstvo dopravy narychlo vyhlásilo na konci letošního ledna, do konce prvního únorového týdne pak měli zájemci o tuto pozici podat přihlášky. Přihlásili se čtyři zájemci.

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity dopravcům na přeplněných železničních tratích či chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám.

Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře. Převzít by tak měl část kompetencí i zaměstnanců Drážního úřadu. Ten je organizací podřízenou ministerstvu dopravy, a nemůže tak plnit funkci nezávislého regulátora, kterého po Česku požaduje EU. Nový předseda by jej měl řídit šest let.

Úřadovat se začne v dubnu

Takzvaný drážní regulátor by měl začít fungovat v dubnu. „Nový předseda Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře musí co nejdříve projednat s ministerstvem financí a ministerstvem vnitra systemizaci služebních míst, předložit ji vládě, zajistit výběrová řízení na obsazení nově vzniklých pozic a připravit celý úřad, aby mohl od dubna začít fungovat,“ uvedl v tiskovém prohlášení Ťok.

Kde bude nový úřad sídlit není doposud jasné. V minulosti se hovořilo o tom, že Kodym bude mít kancelář v budově ministerstva dopravy, kde sídli i České dráhy. Nyní se hovoří o Úřadu vlády.

Kodym v současnosti pracuje v Českých drahách jako systémový specialista na odboru kolejových vozidel. Zodpovídá za nákup a hospodaření s drážními vozidly, v letech 2003 až 2013 byl ředitelem Drážního úřadu, předtím působil v různých pozicích v Československých a následně pak v Českých drahách. Vystudoval dopravní a manipulační techniku se specializací na kolejová vozidla na Fakultě strojního inženýrství ČVUT.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

(Ilustrační foto;)
Češi spotřebují víc elektrické energie. Produkci táhne uhlí

Češi v letošním prvním pololetí spotřebovali 31 terawatthodin (TWh) elektřiny, proti stejnému období loni o 3,2 procenta více. Meziročně o 2,5 procenta na 44,5...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.