Obě firmy nyní jednají o detailech dohody. Restaurace mají být provozovány formou franšízy, což znamená poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání.
Hospodářské noviny již koncem června napsaly, že zájemce o provozování restaurací Burger King hledá vhodné prostory v českých obchodních centrech. AmRest již provozuje restaurace Burger King v Polsku a Bulharsku.
AmRest je polský podnik a jeho akcie se obchodují na burze ve Varšavě, registrovaný je ale v Nizozemsku. Kromě restaurací Burger King provozuje ve střední a východní Evropě, včetně ČR a Slovenska, restaurace KFC a Pizza Hut, kavárny Starbucks a restaurace pod vlastními značkami Freshpoint a Rodeo Drive. Na ostatní značky má licenci.
Fast foodu nahrávají obchodní centra
Nedávný průzkum společnosti Incoma Research zjistil, že v České republice je v současnosti asi 12 800 restaurací či stánků s rychlým občerstvením. V následujících pěti letech navíc jejich počet poroste nejméně o deset procent ročně.
Řetězcům silně nahrává boom výstavby obchodních center, který nyní Česko zažívá. Právě obchodní centra totiž odpovídají požadavkům fast foodu - být tam, kde se něco děje a kde mají lidé hlad, píše se v průzkumu.