Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V pilotním provozu EET je 12 tisíc lidí, zaslali 3,7 milionu účtenek

  10:58aktualizováno  10:58
Do pilotního provozu elektronické evidence tržeb se do pondělka přihlásilo 12 301 podnikatelů, kteří zaslali 3,7 milionu účtenek. Evidence tržeb bude v ostrém provozu spuštěna 1. prosince pro hotely a restaurace a měla by se podle správy týkat zhruba 40 tisíc podnikatelů.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Petr Topič, MAFRA

O počtu přihlášených podnikatelů v úterý informovala Linda Paterová z tiskového oddělení Finanční správy. Ta začala ukládat údaje o tržbách podnikatelů, kteří se k ní dobrovolně připojí, od začátku listopadu.

Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole správy.

Co je dobré vědět ohledně EET, abyste předešli vysokým pokutám

Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 41 502 autentizačních údajů. Z toho 15 726 vydala přes datovou schránku a 25 776 osobně na finančních úřadech.

Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů ve Středočeském kraji (2 817) a Jihomoravském kraji (2 773). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v hlavním městě Praze (4 519) a Jihomoravském kraji (1 851). Zároveň bylo evidováno k EET 33 923 provozoven.

Dodavatel pokladních systémů Storyous přitom toto pondělí zaznamenal prudký nárůst zájmu o evidenční pokladny, a to o 120 procent. „Prognózy, že většina podniků si nechá řešení EET na konec měsíce, se naplňují. Osm pracovních dní před vstupem zákonné povinnosti v platnost raketově stoupá zájem o vyzkoušení, nákup a instalaci EET pokladen,“ uvedl v pondělí provozní ředitel Storyous Petr Filipec. Podle firmy bude absolutní špička objednávek na začátku příštího týdne, tedy tři dny před startem.

Od září finanční úřady za poplatek tisíc korun vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 308 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v takzvaném zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou ČR 194.

Za formální porušení zákona nehrozí zpočátku postih

Finanční správa nebude v prvních týdnech fungování EET postihovat drobná nebo formální porušení zákona. U zásadního nerespektování zákona anebo dokonce jeho ignorování ovšem správa tolerantní nebude.

Sankce může dosáhnout až půl milionu korun nebo dokonce uzavření provozovny. Hrozí i těm, kteří budou šířit software, jenž by mohl zajistit obcházení povinností.

Podnikatelé by například měli do spuštění EET zažádat o autentizační údaje Finanční správu, zaregistrovat se k evidenci tržeb a pořídit si zařízení, které bude schopné odesílat elektronicky účtenky na servery Finanční správy.

Výši sankcí budou posuzovat finanční a celní úřady. Proti postihu bude možné se odvolat do 15 dnů od dne oznámení rozhodnutí.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.