Cestující se ale zatím přímého spoje do Dubaje od této společnosti nedočkají. Do Prahy zatím vstupuje jen její pobočka SkyCargo zaměřující se na přepravu nákladů. Nová linka vznikla ve spolupráci s Českými aeroliniemi, které budou mít na starosti naplnění části kapacity obřího letounu.
"Linka bude pokračovat z Dubaje až do Hongkongu," uvedl viceprezident ČSA pro prodej Petr Řehák. Pro ČSA je to první čistě nákladní dálková linka, kterou začnou nabízet. Podle Řeháka to přinese aeroliniím výrazné zvýšení příjmů z karga.
Půjde podle něj o přepravu větších kontejnerů, než dosud do Prahy nákladní letadla vozí.
Firma už má na svých webových stránkách letový řád, podle kterého by měla do Prahy létat s boeingem 747 jednou týdně v noci z pátku na sobotu.
"Jednáme s nimi, ale ještě to není uzavřené, proto nemůžeme říkat další podrobnosti," uvedla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.
Emirates patří k největším dopravcům na světě. Společnost ze Spojených arabských emirátů se pravidelně umisťuje také na čelních místech v hodnocení kvality SkyTrax.
Aerolinka patří k největším na světě
Aerolinky sídlící v Dubaji patří k největším na světě, mají flotilu 110 letadel. Od příštího roku bude létat i s novými airbusy A380.
O vstupu Emirates do osobní dopravy v Praze se začalo spekulovat už letos na začátku roku, kdy trať do Dubaje náhle opustily České aerolinie. Praze ale šance snižuje fakt, že Emirates létají s velkými letadly, které by nemusely na Ruzyni naplnit.
Nejmenší stroj má kapacitu 237 míst. Nevýhodou pro Prahu je i fakt, že firma není v žádné letecké alianci a nemůže tak navážet do Prahy další klienty z jiných míst. Nejblíže od Česka létají Emirates z Mnichova nebo Vídně. Přímo spojení s Dubají tak obstarává dvakrát týdně jen Travel Service.
Praha získá se vstupem Emirates druhou společnost, která bude na Ruzyň létat obřím jumbem 747. Dosud, rovněž s nákladním, létá do Prahy tchaj-wanská China Airlines. Přes léto se pravidelně také objevuje boeing 747 japonských JAL létající jako charter s japonskými turisty.