Celkové příjmy firmy ovšem poklesly o šest procent na 21,22 miliardy korun, což podle generálního ředitele Terrence Valeskiho způsobilo snížení propojovacích poplatků a zpomalení přílivu nových klientů.
Nejrychleji rostl objem služeb s přidanou hodnotou jako jsou SMS zprávy, kde firma zaznamenala nárůst o plnou polovinu. Hlasové služby vykázaly nárůst o 15 procent. Klienti firmy za prvních od ledna do září provolali 3,111 miliardy minut a odeslali 1,472 miliardy SMS zpráv.
Konkurenční RadioMobil výsledky dosud neoznámil, Český Mobil tak učiní až v polovině listopadu. Mobilní operátoři by měli mít podle odhadů odborníků dohromady okolo osmi milionů klientů.
Na konci roku Eurotel předpokládá meziroční růst zisku v řádu jednotek procent. "Čekáme pokračování trendu za tři čtvrtletí roku," uvedl finanční ředitel Robert Bowker. Tradičně silný bude předvánoční trh, který by měl oživit prodej nových multimediálních telefonů a nabídka posílání videosekvencí prostřednictvím MMS.
Analýzu Atlantik FT čtěte ZDE |
Firma patří spolu s mateřským Českým Telecomem k tuzemským nejziskovějším podnikům. Do této skupiny patří například Česká pojišťovna, Česká spořitelna či elektrárenská společnost ČEZ.