Vysočina a Jihočeský kraj se proto budou muset dohodnout na spolupráci na železnici. Předejde se tak vzniku nesmyslných spojů v jízdních řádech, které končí na pomezí regionů.
"Když jsme pořizovali nové vozy Stadler, tak jsme se zavázali Regionální radě Jihovýchod a také Evropské unii, že můžeme pouze 15 procent výkonu těchto vlaků dělat mimo kraj," konstatoval vysočinský hejtman Jiří Běhounek.
"Abychom dokázali efektivně zajistit dopravu z Kostelce až do Slavonic, navrhli jsme Jihočechům, zda by oni byli ochotni jezdit od hranic kraje až do Horní Cerekve nebo eventuálně i na trati do Havlíčkova Brodu," dodal hejtman.
"Požádáme Jihočeský kraj, že bychom si dané úseky započetli," doplnil. Dohoda bude platná od nového jízdního řádu - od 15. prosince letošního roku.
Vozy Stadler jsou v provozu na regionálních tratích. Na Vysočinu jich České dráhy pořídily třináct, ačkoliv původně počítaly s nasazením sedmnácti souprav. Šest motoráků jezdí po kraji s novými polepy propagujícími města regionu. Další dvě nově polepené soupravy dráhy odhalí v pátek v Novém Městě na Moravě.