Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dohra války dopravců: Asiana chce po Student Agency 21 milionů

  10:25aktualizováno  10:25
Druhý největší prodejce letenek na českém trhu, společnost Asiana, zažaloval o 21 milionů korun svého rivala Student Agency. Kvůli boji na autobusové lince mezi Prahou a Brnem.

Radim Jančura, majitel Student Agency. | foto: Radek Miča, MAFRA

Důvodem je rozhodnutí Úřadu na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), podle kterého Student Agency zneužila své dominantní postavení na autobusové trase mezi Prahou a Brnem. Žlutý dopravce za to již dostal pětimilionovou pokutu, i když s rozhodnutím nesouhlasí. (čtěte Úřad pokutoval žluté autobusy)

Miliony teď od Student Agency chce i jeho konkurent. "Žalobu jsme podali před týdnem právě na základě rozhodnutí antimonopolního úřadu," řekl majitel společnosti Asiana Alexej Litvin. Jeho firma se domáhá veškerých ztrát, které provozem autobusů mezi Prahou a Brnem vznikly.

Tahanice o levné jízdenky

Spory obou firem vznikly už před tím, než spolu začaly soupeřit v autobusech. Majiteli Student Agency Radimu Jančurovi se nelíbil slogan Asiany, že jsou jedničkou na trhu letenek, protože on podle obratu prodal letenek více.

Proto nakonec vstoupil Jančura na autobusovou linku z Prahy do Karlových Varů, kde Litvin provozoval pravidelnou linku. Poté vstoupil Litvin na Jančurovu trasu do Brna, Student Agency ale nasadila výrazně nižší ceny než do té doby. Kvůli konkurenčnímu boji tak lidé několik měsíců mohli mezi oběma městy cestovat běžně za padesát korun.

Právě proto dostal provozovatel žlutých autobusů od antimonopolního úřadu pětimilionovou pokutu (nejdříve o milion vyšší). Student Agency se bude proti žalobě konkurenta o 21 milionů korun bránit. Dopravce tvrdí, že nejezdil za ceny nižší než Asiana, navíc Student Agency nesoutěží jen s ním, ale i s levnou železnicí.

"(Úřad) své rozhodnutí postavil na tom, že uměle zúžil přepravní trh na trase Praha - Brno pouze na autobusové spoje a odmítl vzít v potaz nabídky a slevy ostatních dopravců - zejména ČD, které obchodně s autobusy na této trase soupeří a je to například i součást jejich reklamních kampaní," řekl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.