Vystavení škodovek v autosalonech Hyundai odstartovalo veřejnou výměnu názorů mezi oběma výrobci.

Vystavení škodovek v autosalonech Hyundai odstartovalo veřejnou výměnu názorů mezi oběma výrobci. | foto: Škoda Auto.

Škoda byla úspěšná, teď udáváme tón my, píše dealerům šéf Hyundai

  • 292
Do posílení týmového ducha dealerů Hyundai se pustil sám šéf korejské značky pro český trh Vladimír Vošický. Prodejcům zaslal dopis, v němž je ujišťuje o tom, že hyundaie jsou v Česku jedničkou a škodovky míří do opozice. Pře mezi oběma konkurenty se rozhořely poté, co autosalony Hyundai začaly nabízet i škodovky.

Výrobce korejské značky tak chtěl zákazníkům netradiční cestou dokázat, že hyundaie jsou lepší než dva nejoblíbenější modely značky Škoda Octavia a Rapid. Vedle sebe však postavil vozy v různé úrovni výbavy. Zatímco škodovky vystavují autosalony v té nejnižší výbavě, hyundaiům dopřávají mnohem lepší vybavení, oba modely tak porovnávat nelze (více zde).

Dopis šéfa Hyundai dealerům

Celý dopis si přečtěte zde:

Podle šéfa Hyundai v Česku se však automobilce právě tímto srovnáním podařilo jednoznačně zvítězit nad domácím výrobcem Škodou Auto. "Již po prvním týdnu kampaně můžeme se vší skromností, vlastní vítězům, konstatovat, že Hyundai je bezpochyby jedinou značkou, která českému automobilovému trhu udává tón a na kterou musí ostatní, chtějí-li uspět, reagovat," píše autorizovaným partnerům generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.

Mladoboleslavská automobilka zareagovala na kampaň konkurenta tak, že se z ní snažila udělat legraci, a otočit ji tak ve svůj prospěch. Nabízení vlastních vozů v showroomech korejské značky označila za svůj veliký úspěch (více zde). Následně zaslala dealerům hyundaiů dopis, ve kterém jim nabízí spolupráci (více zde).

Vošický tyto kroky označil za zděšené. Škoda Auto je podle něj očividně ve stresu. "Panické a zmatečné reakce dříve úspěšné domácí značky na naši kampaň jasně potvrzují, jak moc se děsí toho, že jen pouhé srovnání jejich, až do nedávna uměle oslavovaných, produktů se skvělými vozy Hyundai stačí k tomu, aby zákazník jejich simplistické mlžení prohlédl a začal být konečně clever." Vošický tak naráží na slogan Škody Simply Clever, kterým propaguje svá auta ,a přetáčí jeho smysl. 

Na závěr dopisu vyzval šéf Hyundai dealery blahosklonně k tomu, aby se "zdrželi hlasitých projevů na adresu deklasovaných lokálních partnerů dříve úspěšné značky", protože to jako hrdí vítězové nemají za potřebí.

Cíl dopisu dealerům vysvětlil Vošický iDNES.cz jako klasickou interní komunikaci bez jakéhokoliv dalšího záměru. "Jsme normální automobilka, která komunikuje se svými partnery, a to je celé. My nepotřebujeme nikoho uklidňovat, protože nám je Škodovka ukradená. Pokud má neustále pocit, že ovládá české mínění, tak si to musí sama se sebou vyjasnit. My si to nemyslíme a ani nereagujeme na nějaké podněty různých malých automobilek, my jsme Hyundai," řekl redakci šéf Hyundai.

,