I přesto čeká cestující extrémně vysoký počet spojů v porovnání s jinými tratěmi. Podle nových jízdních řádů pojede mezi Prahou a Ostravou každý týden 227 přímých vlaků, což je o jedenáct méně, než je dosud.
Stejný počet zůstává u RegioJetu (62), České dráhy nabídnou celkem 70 spojů běžnými soupravami taženými lokomotivou a 49 spojů provozovaných pendoliny. Leo Express nabídne celkem 46 spojů týdně, nově začne zajíždět s jedním spojem až do Košic.
Více spojů naopak bude jezdit mezi Prahou a Olomoucí: jejich počet od prosince stoupne na celkových 353 týdně včetně zastávkových rychlíků Českých drah. Na trase končí jeden ze tří nočních vlaků: Excelsior.
Cestující Leo Expressu čekají největší změny. Po roce začne dopravce zastavovat se všemi vlaky v Pardubicích. „Návratem do Pardubic reagujeme na četné podněty od zákazníků, kteří po opětovném zavedení zastávky v Pardubicích hlasitě volali,“ řekla mluvčí Leo Express Petra Valentová. Některé vlaky firma prodloužila až do Bystřice, další pár spojů každý den bude zajíždět do Starého Města u Uherského Hradiště, nově budou zastavovat i v Hranicích na Moravě.
Firma ale po roce opustí velku část zastavování v Přerově. V Přerově bude zastavovat zhruba polovina spojů, část vlaků do Ostravy bude město podobně jako jiné dálkové vlaky objíždět po dluhonické spojce. Firma to vysvětluje tím, že zrychlí cestu mezi Prahou a Ostravou na 3 hodiny a 4 minuty. Nejrychlejší na trase zůstává pendolino Českých drah. „Denně bude v Přerově stavět jedenáct spojů. Je to stále více než u konkurence, což dokládá, že Přerov pro nás zůstává klíčovou stanicí,“ dodala Valentová.
Nový jízdní řád začne platit 14. prosince. Správa železniční dopravní cesty už jejich finální znění zveřejnila na svých stránkách.