náhledy
Řídicí, čelní vůz ve vozovně Motol kolem roku 1973. Vůz je upraven pro samoobslužný provoz, o čemž svědčí písmeno S na čele i nápisy u dveří, které upozorňují, že je dovoleno nastupovat i vystupovat všemi dveřmi.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Tétrojka na lince číslo 22 v Karmelitské ulici kolem roku 1973.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Vůz T3 s původní boční orientací (ovšem nesprávně nastavenou, jede opačným směrem) na lince číslo 17 v zastávce Strossmayerovo náměstí v roce 1963.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prototyp tramvaje T3 ve vozovně Motol. Zřetelně je vidět původní čelní orientace s číslem linky a jménem konečné.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Poslední tramvaj typu T3 na poslední cestě mezi stanicemi Pohořelec a Brusnice (19. prosinec 2011).
Autor: Jan Šurovský, DPP Praha
Klasické tétrojky sloužily dlouho. Když byl v srpnu 2004 na náměstí Míru vyfotografován vůz T3 č. 6778, měl za sebou už 33 roků služby. Byl totiž vyroben v roce 1971.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
V roce 1982 se zkoušel na jednom vlaku T3 v té době nový, netypický nátěr. Neujal se.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Oblíbeným motivem pro propagační fotografie moderní pražské tramvajové dopravy na konci šedesátých let minulého století byl spřažený vlak 2 x T3 na tehdy nové trati přes sídliště Červený Vrch.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Prvních sedm takzvaně spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely zpočátku jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Časem se začaly tramvaje spřahovat do dvojic. Prvních sedm spřažených dvojic tramvají T3 se objevilo na lince číslo 5 od 13. července 1964.
Autor: Archiv Dopravního podniku hl. m. Prahy
Některé tramvaje míří do provozu na Ukrajině či v Rusku, další zůstaly v pražském Muzeu MHD.
Autor: Dopravní podnik Praha