Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dorazila krize do Škodovky? Firma chce v motorárně zrušit 21 směn

  9:58aktualizováno  9:58
Škoda Auto musí po třech letech znovu řešit problém s nedostatečnou poptávkou a omezovat výrobu. Zatím ne kvůli nezájmu o své modely, ale po autech Volkswagen v Jižní Americe. Pro ně v Mladé Boleslavi vyrábí tříválcové motory. Omezení se týká několika stovek zaměstnanců v motorárně.
Továrna Škoda Auto. Ilustrační foto

Továrna Škoda Auto. Ilustrační foto | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Vedení firmy už žádá odboráře, aby souhlasili se zrušením 21 směn v příštích týdnech. "Na stole mi leží požadavek firmy na 21 minusových směn," řekl v odborářském týdeníku Škodovácký odborář šéf odborů Jaroslav Povšík. Důvodem je nedostatečná poptávka po autech s těmito motory na jihoamerickém trhu. Informace potvrdil mluvčí škodovky Rudolf Dreithaler. Podle něj se to dotkne zhruba stovky lidí.

Podle Povšíka ale lidé nepřijdou o peníze za to, že nepůjdou do práce, a dostanou i ve volnu plnou mzdu. Je to díky zavedenému flexikontu pracovní doby, které má sloužit k vyrovnávání výkyvů v poptávce po práci: když musí firma vyhlašovat mimořádné směny, mají zaměstnanci připsané plusové směny a naopak.

Ve firmě se ale konto "nuluje" každé čtvrtletí a do konce roku už není příliš pravděpodobné, že by firma vyhlásila plusové směny, při kterých by pracovali lidé víceméně zdarma. "Může se také za rok stát, že zaměstnanci na motorech mohou za rok hypoteticky dělat i v sobotu, protože firma přišla s výrobou nového motoru, nové technologie," dodal Povšík. Prodeje samotných škodovek podle automobilky zatím stále rostou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Pepa.cz přišel o doménu. Uvnitř firmy vřou mocenské boje, nově slevový portál...
Majitelé válčí o slevový portál. Mluví o vyvádění milionů na bílého koně

Slevový portál Pepa s ročním obratem 300 milionů korun hasí vážné problémy. Kvůli neshodám s jedním z jednatelů přišel o doménu a tím i o značku. Spolumajitel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.