Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dotace na dostavbu D8 možná půjde na opravy D1, říká ministerstvo

  19:05aktualizováno  19:05
Pokud se úsek dálnice D8 přes České středohoří nezačne stavět do poloviny příštího roku, využije ministerstvo dopravy dotace od EU zřejmě na opravy D1. Dálnice by se sice dostavěla ze státních peněz, hrozilo by však, že by se část změnila na rychlostní silnici.

Dálnice D8 měla být hotová v roce 2010. Dodnes končí v prudké zatáčce u Řehlovic, odkud pokračuje rychlostní silnice na Teplice. | foto: Karel KopáčMF DNES

"Dostavba D8 se už dostala mimo kontrolu státu. Nejpozději v polovině roku 2012 si budeme muset říct, co s evropskými dotacemi. A pokud se na D8 nezačne stavět, budeme muset najít náhradní řešení," řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Dotace by pravděpodobně putovaly na opravu dálnice D1. Z rozpočtu 13,8 miliardy korun na stavbu úseku dálnice D8 přes České středohoří platí Evropská unie 8,1 miliardy korun. Dotace je potřeba vyčerpat do roku 2015, k dokončení stavby je přitom potřeba minimálně dva roky stavebních prací.

Dostavbu dálnice, která podle původních prognóz už měla být hotová, komplikují spory odborníků, státních úředníků a ekologických aktivistů o její trasu.
Ředitelství silnic a dálnic v současnosti čeká na zbývající stavební povolení, která má vydat městský úřad v Lovosicích.

Ministerstvo o změně projektu zatím neuvažuje

Dálnice D8 spojí Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a severním Německem. Přes České středohoří zbývá dostavět ještě 16,4 kilometru, v současné době se pracuje asi na dvou třetinách úseku.

Pokud by šly evropské peníze na opravu D1, dokončení D8 by stát zaplatil ze svého. "Teď řešíme otázku financování, ale hysterie, která kvůli tomu v kraji panuje, je úplně zbytečná. Není to o tom, že by kvůli převedení dotací odjely bagry," řekl mluvčí.

Minimálně část z nedostavěné dálnice by se mohla změnit na levnější, ale užší rychlostní silnici. "To se také rozhodne v roce 2012 a bude to mimo jiné záviset na počtu peněz ve Státním fondu dopravní infrastruktury. Z jeho strany tu určité myšlenky na podobný krok byly, ale zatím pořád platí, že se staví podle dálničního profilu. My o změně zatím neuvažujeme," uvedl Ptačinský.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Drahé byty vyhánějí obyvatele Prahy, raději kupují domy za městem

Pořídit si byt v Praze je pro čím dál tím více lidí nereálné, a tak si raději kupují či staví domek za městem. To dokládají i aktuální čísla, podle kterých je...  celý článek

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.