Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

  18:11aktualizováno  18:11
Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Živě: Sledujte vlaky na pražském Hlavním nádraží v přímém přenosu | foto: Playtvak.cz

Konečné slovo bude mít ještě řídící výbor, to by měla být ale jen formalita. Klíčový byl souhlas představenstva, které se k převodu nádraží dlouho nemělo, protože podle části manažerů je pro dopravce nevýhodná.

Čtvrteční rozhodnutí dozorčí rady současně znamená konec nadějí pro miliardáře Radovana Vítka a jeho skupinu CPI. Ta minulý týden přišla s nabídkou na odkup za čtyři miliardy korun. Dráhy ji ale odmítly

„Nechceme privatizaci železniční infrastruktury. Nádraží mají sloužit veřejnosti a musí být za rovných podmínek přístupná všem dopravcům. To garantuje jedině stát,“ komentuje výsledek jednání předseda Dozorčí rady ČD Milan Feranec. Dopravce odpověděl CPI, že nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi.

Samotný převod je plánován nejdříve v červnu, přesný termín a detaily oznámí České dráhy až po schválení řídícím výborem.

České dráhy za nádraží dostanou nepatrně víc, než se původně uvádělo: aktualizovaný posudek uvádí hodnotu železničních budov namísto původních 3,24 ve výši 3,31 miliardy korun. I tak je to o stamiliony méně, než nabízel soukromý investor.

Proti převodu byla část managementu firmy, někdejší šéfová drážních právníků Daniela Kovalčíková v materiálu upozornila na řadu rizik pro ČD vyplývajících z převodu. Odpůrci jsou i železniční odboráři. Nápad na prodej budov přišel přitom původně z ČD, původní plány ale mluvily o prodeji za výrazně vyšší cenu.

SŽDC slibuje, že se o nádraží bude starat lépe než dopravce. Jen letos plánuje investovat do budov miliardu korun, využít k tomu chce i evropské dotace.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dlouhý vlak do Rumunska
VIDEO: Půlkilometrový vlak RegioJetu se vydal na cestu do Rumunska

Soukromý dopravce RegioJet vypravil v úterý v podvečer svůj nejdelší vlak v historii. Souprava míří do rumunského Eibentálu, kam veze více než tisíc hudebních...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.