Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dva kilometry za 160 korun. Přejet vlakem do Rakouska je nesmyslně drahé

  4:00aktualizováno  4:00
V cestování vlakem mezi Českem a Rakouskem stále fungují těžko pochopitelné bariéry. I když dopravci nabízí přímé přeshraniční spojení, ceny jízdenek jsou mimo realitu. A to jen proto, že se státní dopravci neumí dohodnout.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Například mezi Českými Velenicemi a rakouským městem Gmünd jezdí sedm párů vlaků každý den. Dva kilometry dlouhá cesta trvá podle jízdního řádu čtyři minuty, vlak pokračuje ve většině případů až do Vídně. Cena? Podle e-shopu Českých drah 160 korun.

Vysoká cena zaráží především pravidelné cestující. Ti našli sice způsob, jak dostat cenu níže, nejlevněji ale zatím na 56 korun za zpáteční jízdenku. Zita Eberlová, která studuje obchodní akademii v Gmündu, si kvůli tomu koupila k neomezenému cestování kartu IN25 a pro Rakousko Top Jugend Tiket za 60 euro ročně.

„Od Českých drah dostávám rozporuplné informace ohledně jízd přes státní hranici. Platím 56,- Kč za zpáteční jízdenku České Velenice-Gmünd,“ říká Eberlová. Když se ptala, proč musí platit tolik, dozvěděla se, že se za přejezd hranic platí 40 korun přirážka.

Dopravci mají sami chaos v tom, co po cestujících vyžadují. Kontaktní centrum Českých drah odpovědělo studentce, že si stačí za osm korun koupit jízdenku na hranici, při některých cestách ale vyžaduje průvodčí příplatek za překročení hranice.

Na severu Čech žádná přirážka není

Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka je základní problém v tom, že rakouská roční jízdenka neplatí až do pohraničního bodu, ale jen do pohraniční stanice. „Takže chybí zaplacení úseku mezi pohraničním přechodovým úsekem a pohraniční stanici. V tu chvíli ale náš personál může vydat ve vlaku pouze mezinárodní jízdenku České Velenice-Gmünd,“ řekl Joklík.

Podle něj nelze vydat rakouskou vnitrostátní jízdenku, která by vyšla levněji. Alternativou je podle něj týdenní EURegio jízdenka pro cestující do 19 let za 4,40 eur, tedy zhruba 121 korun.

Podle informací iDNES.cz České dráhy tlačily rakouského dopravce na zlevnění, ale neúspěšně.

Ne všude ale panují u přeshraničních vlaků takové extrémy. Například na trati mezi Libercem a Varnsdorfem vlaky projíždějí i přes německou Žitavu, cena odpovídá ujetým kilometrům a není v ní žádná mezinárodní přirážka. Vlaky provozuje dopravce Trilex, prakticky bez přirážky za cestu přes hranice tu jezdily dříve i vlaky Českých drah.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka se přijel podívat na stavbu dálnice D11 u Hradce...
O ekologii vám nejde, vzkázal Ťok Dětem Země kvůli zablokování D11

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva...  celý článek

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od srpna bude možné v pendolinu platit kartou, další vlaky mají následovat

V některých vlacích Českých drah budou moci cestující od srpna zaplatit za jízdenku kartou. Služba bude nejdříve dostupná v pendolinech, postupně se má...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.