Ta patří k nejmenším a také nejméně ziskovým. V Dortmundu jsou jen tři letadla, která má easyJet nasazena na tři linky.
Zatím není jasné, kdy by k ukončení linek mělo dojít. Až do konce letního letového řádu zůstávají všechny linky v prodeji, od zimy dojde ke snížení počtu linek o polovinu.
Skončí i linka do Prahy?
"Nemáme k tomu žádné informace," uvedla mediální zástupkyně easyJet v Česku Pavla Krištofová.
Důvodů ke konci základny v Dortmundu je více: kromě drahé ropy také omezený provoz na dortmundském letišti jen do 22 hodin. To pro firmu znamená, že letadlo nemůže využít více než na jiných letištích. Letiště podle prohlášení easyJetu odmítá provozní dobu prodloužit.
"Výsledkem toho je, že v Dortmundu jsou jen tři letadla, která ve spojení s nynějšími cenami ropy nejsou schopná vytvořit vyvážené hospodářské výsledky," uvedl easyJet ve své zprávě.
Konkureční Ryanair okamžitě přišel s tiskovou zprávou, v které uvádí, že easyJet není schopen konkurovat jeho nízkým cenám z nedalekého letiště Düsseldorf-Weeze. Ryanair dal proto okamžitě do akce sto tisíc letenek za deset euro s poplatky ze stejného letiště na 22 různých linek.
Okolo Dortmundu je silná konkurence, kromě Ryanairu má základnu nedaleko, v Kolíně nad Rýnem, také německý Germanwings. Na evropských letech navíc velmi snížila ceny i Lufthansa.
I Ryanair se ale před nadcházející zimou obrní před drahou ropou a očekávaným poklesem zájmů, plánuje podobně jako další dopravci nechat část letadel na zemi.