Letos má firmu celkově opustit 3800 lidí. Během prvních tří měsíců roku už dráhy snížily stavy o 2100 lidí. Firma zdůraznila, že zaměstnance nepropouští bez jakékoli alternativy.
Zejména těm starším má napomoci sociální program, řada lidí si už také našla práci v některé z dceřiných společností drah jako je například firma Railreklam orientovaná na venkovní reklamu.
Zaměstnanců je méně, cestujících naopak přibývá. Do konce března se vlakem svezlo 46,163 milionu lidí. Každý obyvatel Česka tak v průměru absolvoval mezi čtyřmi až pěti jízdami.
Firma se pochlubila, že se jí dařilo i v nákladní dopravě, kde o deset procent stoupl objem přepraveného zboží a o pět procent tržby.
Podle drah stojí za příznivými výsledky kroky nového managementu v čele s Josefem Bazalou, který do křesla šéfa železnice usedl loni v květnu. - více zde
Na setkání s novináři společnost znovu zopakovala, že ji těší zejména úspěch rychlovlaku Pendolino, kterým se svezlo na 200 tisíc lidí a stále jich přibývá. Pendolinu by se navíc měly brzy otevřít i hranice - od července zřejmě bude moci na Slovensko a na přelomu srpna a září do Rakouska. Nejprve ale musí projít příslušnými testy na trati Břeclav-Vídeň, která byla kvůli povodním mimo provoz.
Původně dráhy počítaly i s nasazením pendolina do Německa, to je ale zatím v nedohlednu.