Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poučení z ledovky: Dráhy chtějí při pohromách i tabule s fixami

  3:00aktualizováno  3:00
České dráhy a Správa železniční dopravní cesty začínají vymýšlet, jak zabránit špatné informovanosti cestujících během kalamitních stavů. Právě tu vyčítají poslanci i vláda oběma organizacím po poslední ledovce nejvíce. Dráhy například chtějí při výpadcích proudu využívat kancelářské tabule a fixy.

(ilustrační snímek) | foto: Michal Poláček, MF DNES

Podle člena představenstva Českých drah (ČD) Michala Štěpána už došlo k prvním jednáním mezi ČD a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), během kterých se má dohodnout, jak zlepšit informovanost cestujících. „Ukazuje se, že trošku doplácíme na rozdělení železnice. Naštěstí dispečeři obou organizací sedí na stejném patře, takže jsme si ušetřili během kalamity stovky hovorů,“ řekl Štěpán.

Jednání se mají vést například o tom, jak by se měli ve stanicích informovat cestující. Přísun informací totiž nemohou České dráhy úplně ovlivnit: staniční rozhlas i informační tabule ovládá SŽDC. „Připravujeme verzi pro hlášení pro případ kalamity,“ dodal Štěpán.

Dráhy budou navrhovat, aby se během kalamity změnily například i informace na odjezdových tabulích. „Zákazník musí vědět, kdy mu pojede nejbližší vlak a namísto mnoha odřeknutých či zpožděných vlaků byly uváděny vlaky jedoucí,“ dodal Štěpán.

Během kalamity tak v některých stanicích vytáhli zaměstnanci Českých drah klasické kancelářské tabule, na kterých psali fixou odjezdy nejbližších vlaků. Podle něj je potřeba z takové náhrady udělat systémové řešení, například i pro možnost výpadku proudu. Podle Štěpána řeší České dráhy například i hromadné zasílání textových zpráv pro průvodčí a vlakvedoucí. Ti totiž často sami v uváznutých vlacích neměli dostatek informací.

Ledovkovou kalamitu proberou i poslanci

Problémy při ledovkové kalamitě bude v úterý řešit i Sněmovna. Nový ministr dopravy Dan Ťok v sobotním rozhovoru pro MF DNES uvedl, že výhrady za nezvládnutí situace nebudou důvodem pro odvolání současného managementu.  

„Je pravda, že například nedávná kalamita při ledovce byla zcela mimořádná situace, ale České dráhy a SŽDC by v takové situaci měly lépe komunikovat a mít jasný krizový plán, který říká, co se má v takovém případě dělat. Musíme najít řešení, aby se podobná situace neopakovala, a samozřejmě se cestujícím za tyto komplikace řádně omluvit,“ řekl Ťok. 

Ledová kalamita, která před týdnem zasáhla Česko, postihla i železnici:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.