Lednový termín jednání potěšil odboráře, dráhy totiž přistoupily na jejich požadavek. Podle šéfa železničních odborů Jaromíra Duška tak do konce ledna nehrozí na železnici stávka.
Odboráři chtějí, aby při vysokém počtu propuštěných lidí daly dráhy více peněz na doprovodný sociální program. Ten je určen především pro starší zaměstnance, kteří mají od železnice odejít.
Pokud nebude propuštění provázeno odpovídajícím sociálním programem, budou se mu odboráři ze všech sil bránit.
"Nedopustíme, aby v průběhu roku jeden zaměstnanec odešel s odstupným, a další musel odejít bez něho jen proto, že na sociální program nebude mít podnik peníze," prohlásil Dušek.
Železnici čeká reorganizace
Management drah bude s odbory jednat také o připravovaných organizačních změnách. Jejich cílem je zjednodušení řídící struktury a zeštíhlení administrativy.
V rámci organizačních změn budou například sloučeny Správa železničních telekomunikací a Datové a informační služby (DATIS).
Významnou změnu, kterou chtějí dráhy projednat s odbory, je zřízení tzv. uzlových železničních stanic. V jejich čele budou vrchní přednostové. V uzlových stanicích bude soustředěna administrativní činnost.
Přednostové podřízených stanic pak podle představy vedení drah budou mít více času na provozní záležitosti. Tyto změny mají snížit počet pracovníků administrativy o devět stovek.
Změny by měly potkat i depa kolejových vozidel, kterých je v současnosti jedenáct. V budoucnu se rozdělí na dvě skupiny, jedna se bude starat o údržbu a druhá o opravy.