"Jde o činnost, pro kterou se vžilo označení vlakuška, i když dnes tuto činnost vykonávají i muži," řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Dosud tuto činnost zajišťuje pro dráhy společnost Tess Promotion, která získala zakázku v podlimitní soutěži.
Od nové soutěže si slibují sjednocení služeb pro zákazníky vybraných vlaků. I nadále počítají s tím, že zůstanou ve vlacích z Prahy do Ostravy a v D1 Expressech mezi Prahou a Brnem. Na každý vlak mají dráhy dvě vlakušky, jednu pro první třídu, druhou pro ostatní vagony.
Dráhy nechtějí na takové služby využívat vlastní zaměstnance. Podle nich je totiž takový způsob levnější, protože vlakušky nemusí kromě rozdávání novin a obsluhy minibaru víceméně nic umět. "Na náš vlakový personál jsou kladeny podstatně vyšší odborné požadavky hlavně v oblasti tarifního odbavení a zajištění bezpečného provozu," vysvětlil Šťáhlavský.
Čtyřletý kontrakt má odhadovanou cenu 57 milionů korun.