Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Dráhy hledají údržbáře nádraží za miliardu korun

  12:36aktualizováno  12:36
České dráhy vypsaly sérii šesti výběrových řízení, ve kterých hledají údržbáře nádražních budov. Zakázky potrvají od letošního července do konce roku 2011 a jejich celková hodnota je zhruba miliarda korun.

Ilustrační foto. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

"Jako jediné hodnotící kritérium bude použito kritérium nabídkové ceny," řekl ČTK Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení. Lhůta pro podání nabídek je 22. duben. Nyní údržbu zajišťují firmy, které vyhrály tendry v roce 2007. Smlouvy končí letos k poslednímu červnu.

O nemovitosti Českých drah se v jednotlivých oblastech starají organizační jednotky zvané Regionální správy majetku (RSM). Ty ovšem nemají dělníky na údržbu, drobné opravy nebo havarijní zásahy, a proto práce zadávají externím firmám.

Nádraží dráhy dostaly do vínku při svém vzniku v roce 2003, kdy se dělila státní organizace České dráhy na ČD a.s. a Správu železniční dopravní cesty, která vlastní koleje. Převod budov do majetku drah vadí konkurenci, podle které ČD získaly s nádražními budovami neprávem výhodu na trhu.

Existují proto stále úvahy, že by nádraží mohla získat SŽDC, která nyní pečuje o koleje. Ministerstvo dopravy nyní připravuje návrh, podle kterého správa převezme od drah výpravčí a další provozní zaměstnance. O budovách se v návrhu zatím nemluví.


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Na plánované stavbě rychlostní silnice z Prahy do Varů vázne výkup pozemků.
Stát na vybraných silnicích přimaluje třetí pruh, má zrychlit dopravu

Na jedenácti vytížených úsecích silnic 1. třídy by se měla výrazně zrychlit doprava, aniž tam rovnou vznikne dálnice. Stát se rozhodl zvýšit kapacitu silnic...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.