Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy vyhazují Jančurův RegioJet z pražského Smíchova

  10:38aktualizováno  11:27
Soukromý železniční dopravce RegioJet může přijít o své zázemí na nádraží Praha-Smíchov. Sídlí v prostorách Českých drah, které daly firmě podnikatele Radima Jančury výpověď. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny.

Ilustrační snímek | foto: RegioJet

České dráhy výpověď podle HN vysvětlují tím, že musejí uvolnit prostory pro výstavbu nové čtvrti Smíchov City pro více než 10 tisíc lidí, kterou připravuje developer Sekyra Group. Jenže postup drah vypadá spíš jako pokračování ostré války mezi oběma konkurenty na železnici, píše list.

Výstavba totiž nezačne dřív než za dva roky a žluté vlaky mohou na kolejích zatím dál parkovat. Krokem drah ovšem mohou přijít o zázemí pro údržbu, kanceláře i dispečink.

Výpověď s tříměsíční lhůtou dostal RegioJet loni v prosinci. Když prostory do konce března neopustil, podaly dráhy žalobu na vyklizení. RegioJet výpověď odmítá s tím, že nemůže odejít, aniž by mu byla nabídnuta odpovídající alternativa.

Podle Českých drah je však výpověď v souladu se smlouvou. Vzhledem k tomu, že území je dlouhodobě určeno k zástavbě, nájemci podle firmy věděli předem, že budou muset objekty opustit.

RegioJet ale oponuje tím, že má od drah pronajato víc prostor, které spolu sousedí – a u většiny z nich je výpovědní lhůta do konce letošního roku. A trvání na tříměsíční výpovědní lhůtě u menší části nemá žádný praktický důvod.

„Nejde o ledajaké prostory – jedná se o důležité nádražní objekty, které jsou nedílnou součástí infrastruktury. Bez těchto budov nelze provádět provozní operace při obracení souprav v Praze, jako je předodjezdová údržba, úklid, či plnění vodou. Bohužel kvůli špatné transformaci z roku 2003 připadly všechny pozemky a budovy Českým drahám, zatímco koleje spravuje SŽDC. Nemůžeme se díky této chybě ocitnout v situaci, kdy naše vlaky budou využívat kolejiště, ale na pozemcích kolem bez náhrady přijdeme o veškeré zázemí, které potřebujeme k provozu“ říká Aleš Ondrůj, mluvčí RegioJetu.

Sekyra Group plánuje začít stavět na přelomu let 2019 a 2020. A ač bude potřebovat nějaký čas předem na demolice, firmy mají na vyklizení prostor určený k výstavbě nejméně rok času.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pohonné hmoty (ilustrační foto)
PŘEHLEDNĚ: Benzin zlevnil, nafta klesla o pětník

Cena benzinu po krátké stagnaci opět klesá. Za poslední týden zlevnil o osm haléřů na 29,60 koruny za litr. Nafta je levnější o pětník, motoristé ve středu v...  celý článek

Ivan Pilip
Exministr Pilip je v insolvenci, firmy po něm chtějí přes 140 milionů

Exministr financí a školství Ivan Pilip je v insolvenci. Stalo se tak poté, co ho do konkursního řízení poslala společnost Reality Hradec. Pilip jí dluží 25...  celý článek

(ilustrační snímek)
Tržby Budějovického Budvaru jsou rekordní. Přesahují dvě a půl miliardy

Tržby národního podniku Budějovický Budvar se loni zvýšily o 2,9 procenta na rekordních 2,54 miliardy korun. Hrubý zisk klesl o necelá čtyři procenta na 337,3...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.